Gå til innhold

Ta kontakt på Sats?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sånn som damer kler seg så er de der for å bli sett.... 

Anonymkode: c2be8...aef

Jeg kler meg "sånn" sikkert, ifølge deg. Og nei, jeg gjør det overhodet ikke for å bli sett. Hvorfor? Fordi jeg vet at jeg ikke er pen, og har ingen modellkropp. Det er ingenting å se på. Likevel så blir jeg veldig fort svett, og det er ekstremt ubehagelig å trene med masse klær på, som er våte og klistrer seg fast til kroppen. Derfor trener jeg som regel i en tights og ettersittende topp. 

Anonymkode: e391c...232

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blått skrev (22 minutter siden):

Men det er to forskjellig ting, med kvinner og menn. Jeg, som 52 kg, har måtte slåss av flere menn opp igjennom årene fordi det er ingen respekt for nei og jeg blir forventet å by på meg selv, forventet å ligge med dem og blir forsøkt tvunget det. Jeg har fått blåmerker, jeg har blødd og sydd, jeg har brukket ting. Da jeg møter en mann, så vet jeg ikke om han er en fare for meg, om han vil meg vondt eller om han er snill, men så mange av oss har så mange vonde erfaringer - at vi blir varsomme og ser skeptisk på alle menn. Så kommer det innlegg som nevnes her med at kvinner skyr menn og at det er konsekvensen. Jeg, personlig, foretrekker at alle menn skygger banen og at ingen tar kontakt. Det er bedre sånn. Jeg velger trygghet :) jeg velger å leve et godt liv, med ro og fred, med mennesker som respekterer meg og verdsetter meg. Og jeg vet at mange kvinner tenker det samme. Istedenfor å klandre kvinner, så klandre menn, som gjør det utrygt for kvinner å gå alene i en mørk bakgate på kvelden, som gjør at tenåringer flokker seg sammen på kjøpesenter og våger ikke å gå alene, som roper seksualiserte og stygge ord etter kvinner, som voldtar og traumatiserer kvinner. Hva med å legge skylden der den hører hjemme? Alt kvinner ber om er gjensidig respekt, likeverd, trygghet. 

Selv så er jeg på det nivået nå, at dersom en mann gir meg et kompliment, så merker jeg at piggene er ute, for det er ikke genuint, men han vil i buksene på meg. 

Jeg har vel ikke lagt skylden på noen som helst her. Jeg legger heller ikke skylden på menn. Det er alltid dumt når noen få ødelegger for alle. Men når det er sagt, så er jeg helt enig med det. Det beste er at menn lar kvinner få være i fred. Så kan kvinner være den som tar kontakt, slik som TS vurderer i dette tilfellet. Er ikke mer hokus pokus enn det. Men da må ikke damer bestemme hva andre damer skal gjøre. Og kvinner som er skuffet over at menn er så «tafatte» må forstå at vi er det i beste mening. Og vite at kvinner er svært velkomne til å ta kontakt med menn, hvor som helst. At menn ikke ønsker å fremstå truende, trakasserende eller på noen måte være til ubehag for alle damer som av veldig gode grunner har piggene ute til enhver tid. Og at menn ikke alltid, av ulike grunner, og gjerne personlighetsmessige grunner er så flinke til å ta «hint». 

Anonymkode: f6b93...d06

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vel ikke lagt skylden på noen som helst her. Jeg legger heller ikke skylden på menn. Det er alltid dumt når noen få ødelegger for alle. Men når det er sagt, så er jeg helt enig med det. Det beste er at menn lar kvinner få være i fred. Så kan kvinner være den som tar kontakt, slik som TS vurderer i dette tilfellet. Er ikke mer hokus pokus enn det. Men da må ikke damer bestemme hva andre damer skal gjøre. Og kvinner som er skuffet over at menn er så «tafatte» må forstå at vi er det i beste mening. Og vite at kvinner er svært velkomne til å ta kontakt med menn, hvor som helst. At menn ikke ønsker å fremstå truende, trakasserende eller på noen måte være til ubehag for alle damer som av veldig gode grunner har piggene ute til enhver tid. Og at menn ikke alltid, av ulike grunner, og gjerne personlighetsmessige grunner er så flinke til å ta «hint». 

Helt enig med DEG skal det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er veldig enig med det på mange måter. Jeg fnyser av kvinner som klager over at menn ikke hjelper dem med å bære ting - han er ukjent og ikke synsk - spør han, men ikke gå på sosiale medier og klag i etterkant. Ta ansvar for deg selv. Sier han nei, så respekter det og gå videre. Et ukjent menneske har absolutt ikke noe krav på å hjelpe deg. Det er selvfølgelig hyggelig om han sier ja, men kanskje han har hatt en lang dag? Kanskje han har sittet med diaré på jobben og endelig kommet seg hjem? 🤷🏻‍♀️ Jeg hadde en så lang dag i går, at jeg gikk fra min 10.000 kr pc og måtte løpe tilbake for å hente den - likevel glemte jeg laderen. På samme måte som jeg fordrar den der menn skal betale på første date, på en middag. Girl, get the fuck out. Han kjenner deg ikke. Tillit, respekt og omsorg kommer med tiden og går begge veier.. 

edit: sorry, nå sporet jeg av litt hehe

Endret av Blått
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (22 minutter siden):

Jeg er veldig enig med det på mange måter. Jeg fnyser av kvinner som klager over at menn ikke hjelper dem med å bære ting - han er ukjent og ikke synsk - spør han, men ikke gå på sosiale medier og klag i etterkant. Ta ansvar for deg selv. Sier han nei, så respekter det og gå videre. Et ukjent menneske har absolutt ikke noe krav på å hjelpe deg. Det er selvfølgelig hyggelig om han sier ja, men kanskje han har hatt en lang dag? Kanskje han har sittet med diaré på jobben og endelig kommet seg hjem? 🤷🏻‍♀️ Jeg hadde en så lang dag i går, at jeg gikk fra min 10.000 kr pc og måtte løpe tilbake for å hente den - likevel glemte jeg laderen. På samme måte som jeg fordrar den der menn skal betale på første date, på en middag. Girl, get the fuck out. Han kjenner deg ikke. Tillit, respekt og omsorg kommer med tiden og går begge veier.. 

edit: sorry, nå sporet jeg av litt hehe

Men likevel har du helt rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

I denne tråden kommer det ganske så tydelig frem at menn er positive til at kvinner tar kontakt på treningssenter. At kvinner som er på treningssenteret blir brydd av at en annen kvinne tar kontakt med en mann, er ikke det litt voldsomt? 
Kvinner skal få slippe å bli kontaktet av menn, men det er ikke greit at kvinner skal bestemme at andre kvinner ikke skal ta kontakt med menn. 

Denne fyren enser henne ikke ifølge henne.

Så han er ikke interessert.

Ganske mange opptatte og single menn er på trening for å trene, og ønsker ikke avbrytes.

Derqv forslaget om å starte med et smil og se om man får respons 🤷‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Denne fyren enser henne ikke ifølge henne.

Så han er ikke interessert.

Ganske mange opptatte og single menn er på trening for å trene, og ønsker ikke avbrytes.

Derqv forslaget om å starte med et smil og se om man får respons 🤷‍♀️

Bare en liten tanke. Mange menn er veldig forsiktig når det kommer til å se på damer på et treningssenter. Det har vært veldig tydelig signalisert at dette er creepy oppførsel. Damer er der for å trene, ikke for å bli siklet over av en creepy mann. Jeg tror ikke det er lurt at damer drar noen konklusjoner om hvem en mann er interessert i eller ikke. Vi står ikke like fritt som dere å vise denne interessen. Og nok en gang, sjenerte menn vil være ekstra var for å ikke bli oppfattet som creepy. 
Selvsagt står du fritt til å tolke som du vil, men noe sier meg at du dessverre tolker mye feil hva gjelder menn

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg er en singel mann som trener på treningssenter. Jeg unngår bevisst å møte andres blikk lenger enn et brøkdels sekund og kroppsspråket mitt er lukket der, fordi jeg er i min egen trenings-og musikkverden.

jeg ville elsket å bli sjekket opp av en dame på trening!

Skjønner ikke hva folk snakker om. «Er på senter for å trene. Er på jobb for å jobbe. Er på ferie for å ha fri» alt dette er en del av livet! Skal man ha seg en livspartner så må man for fanken snakke med folk. Ikke rart det er vanskelig, når folk er så strenge på dette.

Til info: jeg har aldri sjekket inn noen selv på treningssenter. Hvorfor? Det er skummelt. Jeg er redd for å plage folk. Det føles som den sosiale prisen er høy. Jeg skulle ønske den var lavere, eller at jeg driter i det og tar mot til meg. Det har vært et par ganger jeg har vurdert det, men turde ikke. Og når jeg har vurdert det, var det fordi en jente kikket på meg og smilte. Men som du sikkert skjønner, jeg skal ha MYE bekreftelse før jeg snakker med noen på treningssenter. Dumt det er sånn.

Anonymkode: 3fbe4...d4a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare en liten tanke. Mange menn er veldig forsiktig når det kommer til å se på damer på et treningssenter. Det har vært veldig tydelig signalisert at dette er creepy oppførsel. Damer er der for å trene, ikke for å bli siklet over av en creepy mann. Jeg tror ikke det er lurt at damer drar noen konklusjoner om hvem en mann er interessert i eller ikke. Vi står ikke like fritt som dere å vise denne interessen. Og nok en gang, sjenerte menn vil være ekstra var for å ikke bli oppfattet som creepy. 
Selvsagt står du fritt til å tolke som du vil, men noe sier meg at du dessverre tolker mye feil hva gjelder menn

Jeg tror det er lurt å lære seg og forstå sosiale settinger. Om en mann har et lukket kroppsspråk og signaliserer at han ikke er interessert i kontakt - så viser du han den anstendigheten og respekten - også lar du han være i fred. Det er som mange damer sier her i tråden er at de er ikke interessert i det, og det betyr at når du da står på trening og en dame signaliserer ikke snakk til meg, så ja, da er det ikke der du prøver deg. Noen av dere menn virker å ha veldig vondt i viljen når det kommer til grunnleggende folkeskikk... 

Endret av Blått
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! 
Jeg er en singel mann som trener på treningssenter. Jeg unngår bevisst å møte andres blikk lenger enn et brøkdels sekund og kroppsspråket mitt er lukket der, fordi jeg er i min egen trenings-og musikkverden.

jeg ville elsket å bli sjekket opp av en dame på trening!

Skjønner ikke hva folk snakker om. «Er på senter for å trene. Er på jobb for å jobbe. Er på ferie for å ha fri» alt dette er en del av livet! Skal man ha seg en livspartner så må man for fanken snakke med folk. Ikke rart det er vanskelig, når folk er så strenge på dette.

Til info: jeg har aldri sjekket inn noen selv på treningssenter. Hvorfor? Det er skummelt. Jeg er redd for å plage folk. Det føles som den sosiale prisen er høy. Jeg skulle ønske den var lavere, eller at jeg driter i det og tar mot til meg. Det har vært et par ganger jeg har vurdert det, men turde ikke. Og når jeg har vurdert det, var det fordi en jente kikket på meg og smilte. Men som du sikkert skjønner, jeg skal ha MYE bekreftelse før jeg snakker med noen på treningssenter. Dumt det er sånn.

Anonymkode: 3fbe4...d4a

Da må du ta ansvar for deg selv, jobbe med kroppsspråket ditt og hvilken energi du signaliserer til omverden rundt deg. Jeg snakker med folk både på bussen, t-banen, på trikken, på matbutikken, i kiosker også videre hele tiden. Det handler om at man må være litt imøtekommende, hyggelig og respektfull. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er lurt å lære seg og forstå sosiale settinger. Om en mann har et lukket kroppsspråk og signaliserer at han ikke er interessert i kontakt - så viser du han den anstendigheten og respekten - også lar du han være i fred. 

Ja. 

Det er mye bedre at de som opptrer lukket og uinrisert lærer seg å være åpne for å møte noen, istede for at folk skal risikere å plage de som er lukkede for å slippe å møte noen. 

Som de som sier nei for å være vanskelig å få må lære seg å si ja da, istede for at de som mener nei når de sier nei skal bli trakkasert.

Anonymkode: b4e36...272

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja. 

Det er mye bedre at de som opptrer lukket og uinrisert lærer seg å være åpne for å møte noen, istede for at folk skal risikere å plage de som er lukkede for å slippe å møte noen. 

Som de som sier nei for å være vanskelig å få må lære seg å si ja da, istede for at de som mener nei når de sier nei skal bli trakkasert.

Korrekt. Folk som signaliserer at de ikke å snakke med deg, dem lar du være også går du ditt der folk er som faktisk vil snakke med deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (3 minutter siden):

Korrekt. Folk som signaliserer at de ikke å snakke med deg, dem lar du være også går du ditt der folk er som faktisk vil snakke med deg. 

Ja, det er best sånn. Trist for dem som syns det er vanskelig å være åpne.

Omndet er snakk om på skolen, eller jobben å i vennskapelige sammenhenger, så håper jeg noen tar litt mer initiativ til å høre om den lukkede vil bli inkludert, for noen er jo redd eller sliter med andre ting.

Men når det kommer til sjekking pg fremmede, da er det best å la dem være ifre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man må ta litt ansvar for de signalene man sender ut- ellers blir det bare tullball her. Unngår man blikkkontakt og virker unnvikende, så er det signal som sier la meg være i fred. Normale folk som forholder seg til normale sosiale koder vil respektere det. Du trenger ikke overkompensere ved å bli fullstendig hyper og skravle til alle - men løfte blikket, og hilse med et lite nikk eller smil til folk du ser der jevnlig. 

Anonymkode: 03c7f...418

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (13 minutter siden):

Jeg tror det er lurt å lære seg og forstå sosiale settinger. Om en mann har et lukket kroppsspråk og signaliserer at han ikke er interessert i kontakt - så viser du han den anstendigheten og respekten - også lar du han være i fred. Det er som mange damer sier her i tråden er at de er ikke interessert i det, og det betyr at når du da står på trening og en dame signaliserer ikke snakk til meg, så ja, da er det ikke der du prøver deg. Noen av dere menn virker å ha veldig vondt i viljen når det kommer til grunnleggende folkeskikk... 

nå tror jeg du mister meg her.. dere snakker om dette kroppsspråket hele tiden. Ja vi forstår… men, det virker mer som om kvinner virkelig ikke bryr seg om hva menn sier til dere. Vi sier at vi lar dere være i fred, og det er jo selvsagt fordi dere signaliserer dette selv. Både med ord og kroppsspråk. Men hvor mange menn må til for at dere forstår at vårt kroppsspråk, selv om det er lukket (tilpasset), så er vi alltid åpen for at dere damer tar kontakt? Men her hopper jeg av. Det nytter virkelig ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er best sånn. Trist for dem som syns det er vanskelig å være åpne.

Omndet er snakk om på skolen, eller jobben å i vennskapelige sammenhenger, så håper jeg noen tar litt mer initiativ til å høre om den lukkede vil bli inkludert, for noen er jo redd eller sliter med andre ting.

Men når det kommer til sjekking pg fremmede, da er det best å la dem være ifre.

Om du sliter med å være åpen, så er det noe du må jobbe med selv. Det er ikke omverden sitt ansvar, men ditt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nå tror jeg du mister meg her.. dere snakker om dette kroppsspråket hele tiden. Ja vi forstår… men, det virker mer som om kvinner virkelig ikke bryr seg om hva menn sier til dere. Vi sier at vi lar dere være i fred, og det er jo selvsagt fordi dere signaliserer dette selv. Både med ord og kroppsspråk. Men hvor mange menn må til for at dere forstår at vårt kroppsspråk, selv om det er lukket (tilpasset), så er vi alltid åpen for at dere damer tar kontakt? Men her hopper jeg av. Det nytter virkelig ikke

Vil legge til at vi fortsatt er på dette treningssenteret 😅 men herlighet for noen vriompeiser dere er

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvor mange menn må til for at dere forstår at vårt kroppsspråk, selv om det er lukket (tilpasset), så er vi alltid åpen for at dere damer tar kontakt? Men her hopper jeg av. Det nytter virkelig ikke

Dette er ikke en universell sannhet. Lukket kroppsspråk betyr la meg være i fred, hos begge kjønn. At noen har kneblet sitt eget kroppsspråk fordi de har misforstått og tror at det forventes, er noe annet. Men det er sletts ikke sånt at alle menn ønsker kontakt, så det ksn du ikke påstå på vegne av «alle» menn. Igjen, det er lov å ha et åpent kroppssspråk uten å være pågående - og det er helt normalt og naturlig, og det de aller fleste også har. 

Anonymkode: 03c7f...418

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På hvilken konferanse ble du utnevnt til talsmann for verdens mannlige befolkning, med fasiten på hva alle menn tenker, føler, mener og gjør?

Anonymkode: a9966...ff5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke uttale deg for alle menn. Det kan du faktisk ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...