Gå til innhold

Favorittpotet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøper 2 sekker a25 kg mandelpotet av en lokal bonde hver høst. Har potetkjeller under jorda, så den holder seg godt til vi nærmer oss juli året etter. Bruker mandelpoteter til alt året rundt. Fordrar ikke ekle «vassne» poteter, kokefast eller ei. De oppleves likevel vassne. Kan til nøds spise gulløye om mandel ikke er å få tak i. Men spiser ikke poteter om sommeren, da er da de er mest vassne og bløte av det som er å få kjøpt i butikker. 

Anonymkode: e7939...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folva 🥔🥔

Anonymkode: 30738...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandelpotet.

Anonymkode: 19075...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulløye, uten tvil! ♥️

Mandel som en god nummer to; foretrekker altså melne poteter til det meste, men om jeg må ha kokefaste (f.eks. til bacalao eller potetsalat) er Asterix ok. 

Anonymkode: aac3f...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asterix. Smaker godt, holder seg godt, og fungerer til det meste.

Mandelpotet er oppskrytt.

Anonymkode: 5a133...d99

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potet er potet, så lenge den er lys og passe stor. 

Anonymkode: 6bbec...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandel❤️🥔

Anonymkode: bb3a5...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edgar Allen Poe.

Edit: åh, POTET. Hmmm, en gul en? Vet ikke navnet på poteter.

Anonymkode: 1b0ab...999

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folva som er vel den norske utgaven av Amandine synes jeg er god 😋 Ellers synes jeg mange nypoteter er gode, samme hvilken potetsort de kommer fra. Helst lyse, men røde går også. Gulløye og perle er også fantastisk, men er mer til «pent» siden de er såpass dyre. 
Her spises det potet daglig, og jeg bytter mer på typen etter hva som er på tilbud, enn hvilke egenskaper de har. Jeg liker at jeg kan spise skrellet, men finner at sent på vinteren så må jeg ofte skrelle, og det går fint det også. 

Jeg elsker potet, og har enda til gode å finne en jeg ikke liker, men noen er helt klart bedre enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best smak: Mandel og pimpernell

Mest allsidig: Beate

Jeg er ikke særlig glad i nypotet sommer, nansen, amadine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco skrev (2 minutter siden):

Best smak: Mandel og pimpernell

Mest allsidig: Beate

Jeg er ikke særlig glad i nypotet sommer, nansen, amadine

Amadine er ikke norsk, så det er helt greit at du ikke spiser den :)

Anonymkode: fe537...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De beste potetene er de jeg dyrker selv. Kvaliteten på egendyrket er nemlig ikke ødelagt av hardhendt sortering, vasking, polering, pakking og deretter oppbevaring i flomlys og høy temperatur i butikken. Potet skal oppbevares i kjøleskaptemperatur(3-5 grader) og i totalt mørke. 

Jeg dyrker industripotet, stort sett til Pommes Frites. Disse sortene finner du ikke i grøntavdelingen, men gjerne i frysedisken som frossen pommes frites eller som terninger i pytt-i-panne.

Fint at folk her er opptatt av at potetene helst skal være norske. Takk for at du støtter norsk matproduksjon, norske bønder og norsk matvareberedskap. Det er også en bra ting for miljøet at du velger norske poteter(og andre varer), fordi vi i Norge bruker mye mindre sprøytemidler enn i mange andre land, og fordi importerte, langreiste poteter medfører unødvendig mye miljøutslipp i transporten.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solist og Arielle er mine favoritter. 

Anonymkode: 649a5...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folva potet. Liker best poteter med gult skall. De fungerer også best når jeg skal lage f.eks båtpoteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...