Gå til innhold

Når dama har barn og mannen ikke. (Dating)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har barn og har ikke tenkt å ha flere, og har nylig begitt meg ut på tinder. Jeg er litt over 40, men får mye match med menn som er endel yngre enn meg, og ikke har barn. 

Er det liv laga å tenke forhold når de er 3-7 år yngre og ikke har barn fra før? Eller vil de, statistisk sett, dumpe meg etter et år fordi de fant ut de ville ha barn (likevel) . Skjønner jo at dette er individuelt, men er det vits å "tenke i de baner" i det hele tatt? 

Jeg ville selvsagt ikke gått inn i et forhold med en som ønsket barn. Men dersom de ikke ønsker barn, vil den biologiske klokka tikke inn hos de også, og at de plutselig innser at de vil ha barn likevel? 

Mine barn er store, så vi ville fått mye "voksentid", vet ikke om det forsterker "problemet" at jeg heller ikke har små barn de kunne vært tilstede for. 

Noen som har erfaring på dette området? 

Anonymkode: b8f34...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De venninnene jeg har hatt, som har hatt barn fra før og datet på nytt, har alle blitt «presset» til å få barn med de barneløse mennene de har datet. Hun ene steriliserte seg da det ble brudd med han siste, for å slippe det presset fra en potensielt ny kjæreste. 

Anonymkode: 70ab0...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jevnaldrende og yngre jeg har datet har ønsket barn med meg. Kun en jeg datet som ikke ønsket, så han syns det var topp jeg hadde fra før så han slapp det presset. Jeg er dog åpen for en til. Men tror at de fleste barnløse omsider vil ha et barn, dessverre 

Anonymkode: 6defc...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er barnløs, jeg har. Han ønsker seg vel innerst inne egne barn, men jeg mener vi er for gamle. Han har dog valgt livet sammen med meg, i stedet for å finne ei å få barn med.

Anonymkode: 56026...bf9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater en nå som er helt okei med bonusbarn, som han kalte det selv, men sier heller ikke nei takk til egne barn 😊 jeg er 34, og har to fra før. Han synes det er viktigst å ha noen å dele livet med, rett og slett. Han er 40. 

Anonymkode: b2ee3...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at desto yngre de er (tidlig 30 åra f.eks.) desto større mulighet er det for at de kan finne på å ombestemme seg og ønske barn. De har rett og slett ikke hatt tid til å virkelig tenke over det. Nærmere og over 40 år vil jeg tenke den fleste faktisk vet hva de vil.

Men dette er bare statistikk, og mennene du møter er individer.

Anonymkode: 0ea46...6be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde heller gått litt opp i alder og funnet enn mann med store eller voksne barn. Du ønsker ikke å ha en ethvert bitter og barnløs mann. Du vil sannsynligvis måtte bære skylden for at han ikke ble far, fordi han plutselig fant ut at han ønsket egne barn allikevel.  Det er tydeligvis en trend blant menn å tro at de er for unge til å få barn i 20 og 30 årene. Når de endelig er klar stiller de langt bak i køen over potensielle kandidater blant yngre og verpeklare damer. 

Anonymkode: cc973...73f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at desto yngre de er (tidlig 30 åra f.eks.) desto større mulighet er det for at de kan finne på å ombestemme seg og ønske barn. De har rett og slett ikke hatt tid til å virkelig tenke over det. Nærmere og over 40 år vil jeg tenke den fleste faktisk vet hva de vil.

Men dette er bare statistikk, og mennene du møter er individer.

Anonymkode: 0ea46...6be

De har ikke tatt seg tid til å tenke over det. Tid har de hatt i massevis. 

Anonymkode: cc973...73f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror mannen ikke vet hva han vil, og du ikke tror at han er gammel nok til å ha bestemt seg angående barn, så burde du finne en annen som du har mer tillit til...

Det finnes drøssevis av menn der ute som ikke ønsker seg barn, og som faktisk er gamle og voksne nok til å ha tatt dem avgjørelsen når de har passert 30...

Anonymkode: 3cf88...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 år eldre enn mannen, jeg hadde et barn fra før, mens han hadde ingen barn. 

Jeg var 34 år når vi ble sammen, og jeg ønsket meg flere barn, men visste at det kunne bli vanskelig. Når jeg begynte å være med mannen, så så jeg først på det som en uskyldig flørt og hadde ingen tanker om at det skulle bli seriøst, av flere grunner. Men det gikk fort fra morsom sex til et ordentlig forhold, jeg prøvde å "jage og skremme" han bort, bla fordi jeg var eldre og han kunne fint ha funnet en som var mye yngre, og fordi jeg visste at det kunne bli vanskelig mtp barn. Han lot seg ikke jage bort, og han var tydelig på at han ville heller ha meg og ingen barn, enn barn med noen andre. Og slik ble det, vi var igjennom ivf også, men uten at det ble barn. Jeg har gitt han mange sjanser til å gå, men han nekter. Han sier han har nok med bonusbarnet, og meg, og at han ikke ser på det som et offer å ikke få egne barn. Selv om jeg vet at han hadde blitt en fantastisk far.

Anonymkode: 69af0...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver i utganspunktet å forholde meg til å voksne folk sier det de mener, og ikke ovetenke og tro jeg vet bedre på deres vegne, så dersom de sier de ikke ønsker barn går jeg ut ifra at det stemmer. At det kan endre seg i fremtiden derimot, det kan ingen gi noen garantier for. 

Anonymkode: 7139f...715

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 37 da jeg ble sammen med en på 33. Da hadde jeg enn sønn fra før på 8 år. Det var aldri snakk om at vi skulle ha barn sammen. Jeg følte meg for gammel til det, og han ville fokusere på karriere, så vi fikk ingen felles barn. Forholdet tok slutt etter 7 år. 

Anonymkode: f75c7...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...