Gå til innhold

Spørsmål vedrørende HCG

anonymfrøken1

Anbefalte innlegg

Hei!:tunge:

Jeg vet ikke om det er riktig sted jeg spør om dette, er ikke så godt kjent med forum:danse2:

Jeg har fått positive tester, hadde en xu som endte med fjerning av en eggleder i mars.

Jeg tipper jeg er 12 dpo i dag, litt usikker på eggløsning. Var hos legen på mandag og fikk svar i dag om at jeg hadde 15 i hcg, tatt ny prøve i dag. Er det normalt og bare ha 15 i hcg 10 dpo?

Skal sies at jeg ikke hadde positiv digital før i går der det sto gravid 1-2, så det må jo ha steget tror jeg. Strimmeltestene var også sterkere i går kveld og i dag. 

Hva burde jeg ha i hcg i dag hvis det går den rette veien? Hva hadde dere?:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt normalt ut 😊. Hcg bør doble seg hver 48 time.

Anonymkode: f09a2...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor ja. Det er ikke selve tallet på hcg prøven som har særlig mye og si. Det er hvordan den dobler seg. Derfor anbefales det som regel at man tar 2 blodprøver med minst 48t mellom. Normaltsett dobler (eller mer) hcg seg hver 48t frem til den når ca 1200. Deretter går dobling saktere. 

Anonymkode: 3bf32...29d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymfrøken1 skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke om det er riktig sted jeg spør om dette, er ikke så godt kjent med forum:danse2:

Jeg har fått positive tester, hadde en xu som endte med fjerning av en eggleder i mars.

Jeg tipper jeg er 12 dpo i dag, litt usikker på eggløsning. Var hos legen på mandag og fikk svar i dag om at jeg hadde 15 i hcg, tatt ny prøve i dag. Er det normalt og bare ha 15 i hcg 10 dpo?

Skal sies at jeg ikke hadde positiv digital før i går der det sto gravid 1-2, så det må jo ha steget tror jeg. Strimmeltestene var også sterkere i går kveld og i dag. 

Hva burde jeg ha i hcg i dag hvis det går den rette veien? Hva hadde dere?:roll:

Ta en ny blodprøve 48t etter første prøve. Eller bare ta en ny uansett og finn deg en hcg-kalkulator. Hcg skal dobles hver 48t, men noen sier 48-62timer.

Anonymkode: 70591...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tok ny hcg prøve i dag. Får svar på fredag:D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar på prøven i dag! Hcg ligger på 75, er det bra?:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonymfrøken1 skrev (24 minutter siden):

Ja det er helt innafor. Så lenge hcg dobler seg på 48t så er det slik det skal være. 

Anonymkode: 3bf32...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymfrøken1 skrev (På 28.8.2024 den 16.14):

15 på mandag 

30 på onsdag

60 i morgen fredag.

anonymfrøken1 skrev (6 timer siden):

Ja, mye mer enn kravet.

Anonymkode: 70591...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...