Rosa Gnom Skrevet 18. september 2024 #21 Del Skrevet 18. september 2024 Måneskinn skrev (3 timer siden): Du mener jeg tar feil ja. Det er din subjektive mening - værsågod å ha den. Ja, vi er på et forum. Med mange underkategorier. Hva DU føler om dette teamet bryr ikke meg så mye heller - bortsett fra at du stort sett ødelegger sånne type diskusjoner vi andre prøver å ha her, i en underkategori. Hadde det bare vært ETT forum og EN kategori hadde det vært noe annet. Men KG har altså mange undeforum som mange forskjellige mennesker kan diskutere på. Og du vet, mange sitter faktisk å prater piss her inne - det er sånn de fleste forum lever om du nå så gjerne vil ha lenker og dokumentasjon, let selv. Men det gidder du jo ikke siden du mener dette er tull. Og den lille forskningen som finnes vil du vel avvise som "kjøpt og betalt" uansett... selvsagt så skal ikke motstander i en debatt gjøre jobben for deg ved å finne dine kilder. Det er dårlig forum etikette. Da kan jo hvem som helst påstå hva som helst. Når som helst og komme unna med det. Angående kilder så er det noen krav ja. En blogg er ikke en kilde. En forskings artikkel kan være det. Jeg forstår heller ikke hvordan jeg ødelegger en diskusjon bare ved å stille spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #22 Del Skrevet 18. september 2024 Rosa Gnom skrev (8 minutter siden): selvsagt så skal ikke motstander i en debatt gjøre jobben for deg ved å finne dine kilder. Det er dårlig forum etikette. Da kan jo hvem som helst påstå hva som helst. Når som helst og komme unna med det. Angående kilder så er det noen krav ja. En blogg er ikke en kilde. En forskings artikkel kan være det. Jeg forstår heller ikke hvordan jeg ødelegger en diskusjon bare ved å stille spørsmål. Dette underforumet heter religion, alternativt og filosofiske spørsmål. Det er ikke samme krav til kilder her som ellers i forumet, for mye går på tro. Tro kan ikke verifiseres med kilder. Som å tro på Gud f.eks. Det er ingen som kan komme med kilder til at kristne mener at Gud finnes, det er en tro. Å tro på det alternative er også en tro. Om man tror på spå i kort eller kaffegrut eller hva nå folk spår med så er det fortsatt en tro og kan ikke verifiseres med kilder. Nå spurte TS om andres erfaringer og tråden ble ødelagt straks du dukket opp i tråden og begynte å kverulere. Hvis du vil diskutere det alternative og mangel på kilder osv så kan du vel lage din egen tråd om det i stedet. Syns det er en uting at andre kommer inn i slike tråder og vifter med fingeren og mener de sitter på sannheten. Du prøver deg på å si at du er åpen for å lære. Hva var tanken din ift å komme inn i denne tråden i så henseende? Trodde du at du skulle lære noe og så ble du skuffet? Eller klikket du deg inn bare for å si at spåing er tull? Når det gjelder psykolog/psykiater så er det mangel på disse og mange har ikke engang ventelister lengre fordi de ikke har ledig kapasitet i år framover. Så det er ikke bare-bare å komme seg til psykolog heller. Anonymkode: 01ac9...15b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #23 Del Skrevet 18. september 2024 Rosa Gnom skrev (7 timer siden): Jeg er åpen for alt jeg. Elsker å lære nye ting,men da må det være dokumentasjon og studier. Jeg tenker at ett offentlig forum ikke er stedet å prate om krystaller og klarsynthet. Uten å kunne dokumentere sine påstander.Det må da finne noen private forum, rettet mot folk som deg. Hvor du slipper å bli stilt til veggs og slipper å poste noe som helst av kilder. Hallo i luka, dette er et åndelig underforum på KG, og den eneste undertråden hvor man faktisk kan diskutere dette. Dere som ikke ønsker å diskutere temaer som ikke kan dokumenteres, kan diskutere i alle andre underforum her inne. Dette er temaer som ikke kan dokumenteres, det er ikke alt som kan bevises ved forskning, som bl.a healing, klarsynthet, åndelighet osv. Helt greit å ikke tro på det, men da trenger du heller ikke stikke innom disse trådene, tenker jeg. For når du begynner å etterlyse dokumentasjon på noe som ikke kan dokumenteres, eller kaller dette svindel osv, da fører du tråden inn på nytt spor, og vekk fra det opprinnelige temaet. Ikke særlig høflig ovenfor ts. Om du oppriktig syns det er interessant å diskutere dokumentasjon rundt disse åndelige temaene, så kan du jo alltids opprette din egen tråd? Anonymkode: aff81...834 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneAnd Skrevet 23. september 2024 #24 Del Skrevet 23. september 2024 Måneskinn skrev (På 18.9.2024 den 12.09): Ta å pell deg ut av tråden når du ikke har noe bedre å komme med. Du må gjerne ha ditt synspunkt, men ikke ødelegg andres tråd på den måten. Et diskusjonsforum der man ikke får lov å være uenig, stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #25 Del Skrevet 23. september 2024 ArneAnd skrev (3 timer siden): Et diskusjonsforum der man ikke får lov å være uenig, stilig. Du er jo en kranglemaker uten grenser! Forstår godt ts blir irritert! Du må ikke komme her å tro du sitter med det eneste svaret på hva som er rett. Selv har jeg god erfaring med klarsynte, de med god intuisjon! Så hadde jeg vært deg ville jeg ha holdt meningene mine for meg selv om du ikke klarer å være uenig på en skikkelig måte Anonymkode: a9d38...3e8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneAnd Skrevet 24. september 2024 #26 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du er jo en kranglemaker uten grenser! Forstår godt ts blir irritert! Du må ikke komme her å tro du sitter med det eneste svaret på hva som er rett. Selv har jeg god erfaring med klarsynte, de med god intuisjon! Så hadde jeg vært deg ville jeg ha holdt meningene mine for meg selv om du ikke klarer å være uenig på en skikkelig måte Anonymkode: a9d38...3e8 Jeg er ikke spesielt kranglete, men lar meg dessverre provosere av "klarsynte" som ikke er annet enn svindlere. Motbevis meg gjerne. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 24. september 2024 #27 Del Skrevet 24. september 2024 ArneAnd skrev (1 time siden): Jeg er ikke spesielt kranglete, men lar meg dessverre provosere av "klarsynte" som ikke er annet enn svindlere. Motbevis meg gjerne. Du må få tro hva du vil, men det er noe med å ha takhøyde for å la andre tro på hva de vil også. Blir litt som om jeg som vegetarianer skal gå inn i en tråd med spørsmål om steketid på biff og begynne å legge ut om hvor uetisk kjøttindustrien er. Min mening i en slik tråd er helt irrelevant. Da kan jeg heller lage en egen tråd da om den uetiske kjøttindustrien. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 24. september 2024 #28 Del Skrevet 24. september 2024 Anononyma skrev (4 minutter siden): Du må få tro hva du vil, men det er noe med å ha takhøyde for å la andre tro på hva de vil også. Blir litt som om jeg som vegetarianer skal gå inn i en tråd med spørsmål om steketid på biff og begynne å legge ut om hvor uetisk kjøttindustrien er. Min mening i en slik tråd er helt irrelevant. Da kan jeg heller lage en egen tråd da om den uetiske kjøttindustrien. Men det er vel spennende? Etikk kommer mye Ann på hvor i verden man er født f.eks. det å spise insekter er mye mer bærekraftig enn å spise kjøtt,men selv foretrekker jeg en god biff. Jeg våger å påstå at norske kuer har det bedre enn kuer i Asia f.eks. mulig Jeg tar feil her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneAnd Skrevet 24. september 2024 #29 Del Skrevet 24. september 2024 Anononyma skrev (28 minutter siden): Du må få tro hva du vil, men det er noe med å ha takhøyde for å la andre tro på hva de vil også. Blir litt som om jeg som vegetarianer skal gå inn i en tråd med spørsmål om steketid på biff og begynne å legge ut om hvor uetisk kjøttindustrien er. Min mening i en slik tråd er helt irrelevant. Da kan jeg heller lage en egen tråd da om den uetiske kjøttindustrien. Folk kan absolutt tro på hva de vil for min del, det er ikke det dette handler om. Problemet er de som tror på klarsynte, guder, julenissen og troll er helt immune mot argumenter og diskusjoner der de kanskje må innrømme at de tar feil. De tror så sterkt på ting som ingen mennesker noen gang har klart å bevise at å si dem imot blir ofte møtt med aggressivitet. Det er dessuten ikke de som tror på klarsynte jeg angriper, men de såkalte klarsynte som vet de ikke har evner, men med stor grådighet tar penger fra folk som kanskje er i en sårbar livssituasjon der de er på leting etter svar.b Biffsammenligningen din forsto jeg ikke helt, men enig i at kjøttindustrien er uetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #30 Del Skrevet 24. september 2024 ArneAnd skrev (7 timer siden): Folk kan absolutt tro på hva de vil for min del, det er ikke det dette handler om. Problemet er de som tror på klarsynte, guder, julenissen og troll er helt immune mot argumenter og diskusjoner der de kanskje må innrømme at de tar feil. De tror så sterkt på ting som ingen mennesker noen gang har klart å bevise at å si dem imot blir ofte møtt med aggressivitet. Det er dessuten ikke de som tror på klarsynte jeg angriper, men de såkalte klarsynte som vet de ikke har evner, men med stor grådighet tar penger fra folk som kanskje er i en sårbar livssituasjon der de er på leting etter svar.b Biffsammenligningen din forsto jeg ikke helt, men enig i at kjøttindustrien er uetisk. Tråden handler om erfaringer om en spesifikk klarsynt. Den handler ikke om andre tror på klarsynte eller ikke, hvis du ønsker å diskutere akkurat dèt, så kan du jo heller lage en tråd som omhandler nettopp det. Anonymkode: 0b093...e2c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #31 Del Skrevet 1. oktober 2024 Det er mange på Luksusfellen som har store regninger til «klarsynte» Nå må dere slutte å la dere lure. Det er KUN svindel! Anonymkode: b2365...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #32 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 14.00): Det er mange på Luksusfellen som har store regninger til «klarsynte» Nå må dere slutte å la dere lure. Det er KUN svindel! Anonymkode: b2365...d94 Mange? Jeg har sett 1 og det var hun i en av de nyeste episodene. Mange på luksusfellen har gjeld på grunn av bettingsider også, andre på grunn av dårlige bilkjøp etc. Luksusfellen handler om mer enn «å la seg lure», det handler om konsekvent dårlige valg over tid. Om noen får glede av å snakke med en klarsynt en gang eller to er ikke noe verre enn å snakke med en coach. Havner ikke på luksusfellen av den grunn. Anonymkode: 64231...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå