AnonymBruker Skrevet 30. august #21 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er jeg klar over, jeg er en av dem selv. Men er man i stand til å prøve seg i jobb er man også i stand til å ringe rundt til potensielle arbeidsgivere selv, og går ikke det er det gjerne ikke praksis man trenger. Min veileder forklarte at med mindre man har en så stor kognitiv svikt at det er umulig å gjøre det selv så vil de alltid forsøke at du selv skaffer praksis. Synes du det er vanskelig har de også arbeidsrettet rehabilitering og jobbsøkekurs. Jeg har selv flere fysiske diagnoser som i tillegg gir ekstrem utmattelse og hjernetåke, men jeg kom meg gjennom det. Som andre nevner så sitter du gjerne også på en god del ressurser og nettverk, det må du bruke på samme måte som du ville gjort uten NAV. NAV sin rolle er å veilede deg og stå for det økonomiske, resten forventes det at du legger ned en innsats i selv. Jeg skaffet fire praksisplasser selv, NAV lette også etter andre alternativer i sin pool, men hvis du ikke skal/kan/vil/må så er det rimelig uattraktivt og går for det meste i Fretex og internt arbeid i Prima så det er ikke akkurat noe å trakte etter. Anonymkode: 37112...cf5 Takk for grundig forklaring! Da vet jeg litt mer hva jeg kan forvente meg. TS Anonymkode: 3ddc0...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #22 Del Skrevet 31. august Nav har ikke faste steder med utplassering. Du kan selv finne den. Eller Nav kan hjelpe deg. Ofte er det da et arbeidsrettet tiltak som tar den jobben. Du blir da søkt inn til tiltaket som hjelper deg i å finne en praksisplass og som vurderer hvordan du fungerer i jobben. Hva du trenger av tilrettelegging ol. Det er helt vesentlig at du får dokumentert hvordan du fungerer i en jobbsituasjon, særlig om dette er under sykepenger eller AAP. Du velger selv hvor du vil ha utplassering, mtp utdanning, erfaring og helsesituasjon. Anonymkode: 4a103...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #23 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 8.54): Nav har ikke faste steder med utplassering. Du kan selv finne den. Eller Nav kan hjelpe deg. Ofte er det da et arbeidsrettet tiltak som tar den jobben. Du blir da søkt inn til tiltaket som hjelper deg i å finne en praksisplass og som vurderer hvordan du fungerer i jobben. Hva du trenger av tilrettelegging ol. Det er helt vesentlig at du får dokumentert hvordan du fungerer i en jobbsituasjon, særlig om dette er under sykepenger eller AAP. Du velger selv hvor du vil ha utplassering, mtp utdanning, erfaring og helsesituasjon. Anonymkode: 4a103...eaa Takk for svar! TS Anonymkode: 3ddc0...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå