AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Del Skrevet 28. august 2024 Vi skal legge nytt gulv i hovedetasjen, delvis åpen stue/kjøkkenløsning. Usikker på om vi skal gå for parkett eller laminat. Parkett er klart penest, men bor med mann og 3 tenåringer som alle er ganske uvørne på kjøkkenet. Søler fort vann og mister ting i gulvet. Redd parketten blir stygg typ en uke etter at den er lagt … finnes det parkett som tåler litt? Vil laminat i hovedetasjen trekke veldig ned ved salg? Vi skal gjøre en stor jobb med riving og avretting av underlag, føles litt kjipt å krone jobben med et plastgulv, men også kjipt å legge et lekkert gulv som ikke ser ut i måneskinn etter to måneder. Takknemlig for råd. Anonymkode: 21e8b...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Del Skrevet 28. august 2024 Det finnes andre alternativer enn parkett og laminat, da. Anonymkode: f90e0...d8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det finnes andre alternativer enn parkett og laminat, da. Anonymkode: f90e0...d8f Hva tenker du på da? Kom gjerne med tips😃 Anonymkode: 21e8b...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Del Skrevet 28. august 2024 Vil foreslå Coretec korkvinyl i farge forest. Det skal være vanntett og er knallfint. Lunt og mykt å gå på. Vi har laminat i stue/kjøkken og det er hardt og iskaldt. La korkvinyl i yttergangen for endel år siden og er veldig fornøyd. Dette er den eldre typen og ikke vanntett. Men vi fortsetter med korkvinyl i resten av 1. etg da vi ikke har varme i gulvene og synes det er lunest. Anonymkode: 6a3e3...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil foreslå Coretec korkvinyl i farge forest. Det skal være vanntett og er knallfint. Lunt og mykt å gå på. Vi har laminat i stue/kjøkken og det er hardt og iskaldt. La korkvinyl i yttergangen for endel år siden og er veldig fornøyd. Dette er den eldre typen og ikke vanntett. Men vi fortsetter med korkvinyl i resten av 1. etg da vi ikke har varme i gulvene og synes det er lunest. Anonymkode: 6a3e3...855 Jeg har valgt akkurat dette gulvet til stue og kjøkken hos meg, høres bra ut at dere er så fornøyd☺️ blir lagt i september, klar for vinteren😁 er så gulvkaldt nå Anonymkode: a0dab...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva tenker du på da? Kom gjerne med tips😃 Anonymkode: 21e8b...e32 Klikkvinyl! Vi har Berry Alloc og er så fornøyde! Anonymkode: 479f1...946 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Del Skrevet 28. august 2024 Oj, dette har jeg ikke tenkt på, så flott tips! Skal sjekke ut! Anonymkode: 21e8b...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. august 2024 #8 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal legge nytt gulv i hovedetasjen, delvis åpen stue/kjøkkenløsning. Usikker på om vi skal gå for parkett eller laminat. Parkett er klart penest, men bor med mann og 3 tenåringer som alle er ganske uvørne på kjøkkenet. Søler fort vann og mister ting i gulvet. Redd parketten blir stygg typ en uke etter at den er lagt … finnes det parkett som tåler litt? Vil laminat i hovedetasjen trekke veldig ned ved salg? Vi skal gjøre en stor jobb med riving og avretting av underlag, føles litt kjipt å krone jobben med et plastgulv, men også kjipt å legge et lekkert gulv som ikke ser ut i måneskinn etter to måneder. Takknemlig for råd. Anonymkode: 21e8b...e32 Laminat. Er fortsatt å søke på et kjøkkengulv og søler du vann er ikke parkett så glad i det. Og du finner laminat som er minst like pent som parkett Endret 28. august 2024 av Maleficenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #9 Del Skrevet 28. august 2024 Vi har lakkert heltre furugulv i alle rom inkludert kjøkkenet(men ikke i våtrom). Ja, det får noen bruksmerker og kan bli litt slitt, men synes det er litt sjarm med litt liv i gulvet, vi da. Så kan man jo slipe det ned og lakkere på nytt når det trenges en oppussing. Vi fikk en gulvsliper til å slipe ned og lakkere gulvene i kjøkken og stue for 4-5 år siden, som var de rommene som var mest slitt. Fikk "nye" gulv for under 15 000,-. Kan slipe flere ganger før hele gulvet trenger utskiftning. Laminatgulv liker jeg ikke. De er harde og kalde og det blir ekle klakkelyder og hule gnisselyder ved enhver bevegelse på gulvet. Et ordentlig parkettgulv er bedre, men da ikke de "klikkparkettene" som man setter sammen slik som laminatgulv, men skikkelig ekte stavparkett med tykke heltre staver som skrus til underlaget. Disse kan slipes slik som vårt furugulv, og det kan f.eks. gjøres før salg av huset, slik at gulvene ser helt perfekte og nye ut ved salg. Anonymkode: 39ecd...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #10 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker du på da? Kom gjerne med tips😃 Anonymkode: 21e8b...e32 Belegg på rull. I dag kan du få fargen og mønsteret du ønsker, er nesten uslitelig. Aldri mer parkett på meg. Anonymkode: bec69...bfe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #11 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Belegg på rull. I dag kan du få fargen og mønsteret du ønsker, er nesten uslitelig. Aldri mer parkett på meg. Anonymkode: bec69...bfe https://www.teppeabo.no/vinyl-gulvbelegg_216.html Anonymkode: bec69...bfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #12 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.teppeabo.no/vinyl-gulvbelegg_216.html Anonymkode: bec69...bfe Tenker dette kan være en topp løsning på kjøkken, men i stue blir det litt trist? Anonymkode: 21e8b...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #13 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg har kjempedyr vinyl jeg elsker. Anonymkode: 1dfa7...0d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 28. august 2024 #14 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg hadde vurdert vinyl hos deg. Finnes så mange ulike, og de tåler røffere behandling, som det lett blir på et kjøkken en lager mat på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #15 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kjempedyr vinyl jeg elsker. Anonymkode: 1dfa7...0d7 Kan du lenke til den? Anonymkode: 21e8b...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå