Hildamaria Skrevet 28. august 2024 #1 Del Skrevet 28. august 2024 Hei! Vi skal sette inn dusjkabinett på et eldre bad, fordi det er skeivt fall mot sluket og vannet blir liggende på gulvet, dessuten er badet mange tiår gammelt. Hva er egentlig forskjellen på dyrt og billig dusjkabinett? Hvis vi ikke skal ha ekstra funksjoner som massasje og regndusj feks, er det da noe poeng i å legge mye penger i det? Kunne forresten tenkt meg et med hjul under, for å lettere kunne rengjøre bak kabinettet, men det finnes kanskje ikke? Vil gjerne ha meninger for og i mot dusjkabinett generellt også😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Del Skrevet 28. august 2024 Vi har et billig på hytta. Det oppleves som noe «rakleverk» som vi sier her - det er ustabilt, dørene glir dårlig, gulvet som er i plast knirker når man trår på det. Skulle jeg kjøpt et for å ha hjemme som skulle vart noen år ville jeg nok lagt noen kroner i noe bedre, men ville droppet alt av «spesialeffekter». Anonymkode: 73e8e...4cc 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Del Skrevet 28. august 2024 Hildamaria skrev (16 minutter siden): Hei! Vi skal sette inn dusjkabinett på et eldre bad, fordi det er skeivt fall mot sluket og vannet blir liggende på gulvet, dessuten er badet mange tiår gammelt. Hva er egentlig forskjellen på dyrt og billig dusjkabinett? Hvis vi ikke skal ha ekstra funksjoner som massasje og regndusj feks, er det da noe poeng i å legge mye penger i det? Kunne forresten tenkt meg et med hjul under, for å lettere kunne rengjøre bak kabinettet, men det finnes kanskje ikke? Vil gjerne ha meninger for og i mot dusjkabinett generellt også😊 Du kan ikke ha dusjkabinett på hjul. Det er jo koblet fast til vannrør i vegg, i tillegg til dusjsluket under. Skal du tilkalle rørlegger og koble fra vanntilkoblingen på dusjen hver gang du skal vaske da? Folk lever fint med å ikke få skrubbet gulvet og veggene bak dusjen. Du kan stikke inn en kost så langt det går, og så får det vel være bra med det. Anonymkode: 54341...930 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Del Skrevet 28. august 2024 Hildamaria skrev (11 minutter siden): Hei! Vi skal sette inn dusjkabinett på et eldre bad, fordi det er skeivt fall mot sluket og vannet blir liggende på gulvet, dessuten er badet mange tiår gammelt. Hva er egentlig forskjellen på dyrt og billig dusjkabinett? Hvis vi ikke skal ha ekstra funksjoner som massasje og regndusj feks, er det da noe poeng i å legge mye penger i det? Kunne forresten tenkt meg et med hjul under, for å lettere kunne rengjøre bak kabinettet, men det finnes kanskje ikke? Vil gjerne ha meninger for og i mot dusjkabinett generellt også😊 Den viktigste forskjellen er hvor stabilt kabinettet er i bruk. Billige skranglekabinett er ekle å stå i, vanskeligere å flytte på og noe herk å gjøre rent glasset på. Hi har hatt ett der vi bodde før, og to her vi nå bor i tillegg til kabinett på hytter. Hjemme har vi nå et Porsgrunn Showorama, tror jeg det heter. Der er det hjul i bakkant, glasset kan gjøres rent med nal etter bruk og vaskes med bomullsklut og Sunlight oppvaskmiddel og holder seg da fint. Eneste minuset er at rørleggeren har satt avløpsrøret fast i sluken! Slik at kabinettet ikke kan dras frem. Pass og på at du får slanger mellom kabinett og vegg der slangene fra veggen gar fabrikklaget knekk og ikke bare skal bøyes til. Førstnevnte gjør det bedre å få plassert kabinettet inn til veggen bak. Vi har og integrert blandebatteri og regnfalldusj. Anonymkode: b0ae5...70c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Del Skrevet 28. august 2024 Det jeg hadde vært aller mest opptatt av er hvor lett det blir å vaske. Noen dusjkabinett ørten kroker og kriker hvor støv og skitt fester seg. Og kan bare vaskes med tannkost 😤 Anonymkode: d8a86...ac6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Del Skrevet 28. august 2024 Dusjkabinett gjør at renovering av bad kan utsettes evig, for det blir ikke fuktskade når alt vannet forsvinner rett i avløpsrør (gitt at det er grei ventilasjon). Vil anbefale deg å besøke butikker med billige og dyre kabinetter, jeg synes billige virker skranglete, ustabile og lite solide. Anonymkode: dc391...34a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 28. august 2024 #7 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kan ikke ha dusjkabinett på hjul. Det er jo koblet fast til vannrør i vegg, i tillegg til dusjsluket under. Skal du tilkalle rørlegger og koble fra vanntilkoblingen på dusjen hver gang du skal vaske da? Folk lever fint med å ikke få skrubbet gulvet og veggene bak dusjen. Du kan stikke inn en kost så langt det går, og så får det vel være bra med det. Anonymkode: 54341...930 Jeg la litt ekstra penger i kabinettet og fikk et med justerbare hjul (som låses til daglig). Dette fungerer utmerket etter flere års daglig bruk. Fleksible slanger til rørene i veggen gjør det uproblematisk å dra det frem for rengjøring. Billige kabinetter har som nevnt over gjerne dårlige/utette dører med pakninger som ikke holder. Vanskelig å rengjøre med mange kriker og kroker også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Del Skrevet 28. august 2024 Kjøpte et dusjkabinett i 1999 som kostet ca. 6000kr da. Det fungerer helt fint til vårt bruk. Rengjøringen er enkel, er bare å koble fra avløpsrøret og dra frem hele kabinettet. Ikke hjul på det, men er bare å trekke det frem og skyve det tilbake. Anonymkode: 4d5e1...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildamaria Skrevet 28. august 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøpte et dusjkabinett i 1999 som kostet ca. 6000kr da. Det fungerer helt fint til vårt bruk. Rengjøringen er enkel, er bare å koble fra avløpsrøret og dra frem hele kabinettet. Ikke hjul på det, men er bare å trekke det frem og skyve det tilbake. Anonymkode: 4d5e1...bf2 Er det noe man kan gjøre med alle dusjkabinett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 28. august 2024 #10 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg gikk for et billig, rundt 5000 med frakt, for åtte år siden. Fronten kan tas av, så det er enkelt å komme til under. Når jeg vasker rundt, så flytter jeg bare kabinettet litt ut fra veggen. Det er enkelt å vaske glassene (det ser fortsatt nytt ut), og ingenting er foreløpig skranglete. Mulig jeg bare har hatt flaks, for så kun etter et kabinett som var stort nok og billig, da det egentlig skulle være en mellomløsning. Men det står der fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #11 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan ikke ha dusjkabinett på hjul. Det er jo koblet fast til vannrør i vegg, i tillegg til dusjsluket under. Skal du tilkalle rørlegger og koble fra vanntilkoblingen på dusjen hver gang du skal vaske da? Folk lever fint med å ikke få skrubbet gulvet og veggene bak dusjen. Du kan stikke inn en kost så langt det går, og så får det vel være bra med det. Anonymkode: 54341...930 For noe sprøyt du lirer av deg. Har du noen gang sett et dusjkabinett under? Alle skikkelige dusjkabinett har hjul, men ikke på alle støtte punktene. Der er hjul i bakkant, og støtteføtter foran, eller der er hjul på alle støttepunktene under, og hjulene kan låses? Man går ikke inn i et dusjkabinett og seiler veggimellom med dusjkabinettet på badet, fordi kabinettet har hjul. Se på kjøleskap for å sammenligne, de har og hjul, i bakkant. Anonymkode: b0ae5...70c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #12 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan ikke ha dusjkabinett på hjul. Det er jo koblet fast til vannrør i vegg, i tillegg til dusjsluket under. Skal du tilkalle rørlegger og koble fra vanntilkoblingen på dusjen hver gang du skal vaske da? Folk lever fint med å ikke få skrubbet gulvet og veggene bak dusjen. Du kan stikke inn en kost så langt det går, og så får det vel være bra med det. Anonymkode: 54341...930 😂😂😂 De har jo hjul bak og vanlige ben foran, så du må vippe det opp for å flytte det. uansett, ja, det er forskjell. Har hatt billig fra megaflis, skranglete, hjulene på døren rustet og knirket. Nå ha vi showerama, et dyrt et og det er stor forskjell! (Og hjul i bakkant) Ville også tenkt på størrelsene til menneskene som skal bruke det. Er dere små vil nok et billig holde bedre enn om dere er større Anonymkode: eaf9a...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #13 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 De har jo hjul bak og vanlige ben foran, så du må vippe det opp for å flytte det. uansett, ja, det er forskjell. Har hatt billig fra megaflis, skranglete, hjulene på døren rustet og knirket. Nå ha vi showerama, et dyrt et og det er stor forskjell! (Og hjul i bakkant) Ville også tenkt på størrelsene til menneskene som skal bruke det. Er dere små vil nok et billig holde bedre enn om dere er større Anonymkode: eaf9a...92c Og rørene er forøvrig fleksible, så du kan dra kabinettet frem uten å koble fra rørene. Anonymkode: eaf9a...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #14 Del Skrevet 28. august 2024 Husk og på at medlemmer av Huseierne får rabatt hos Bademiljø. Sjekk om medlemskapet og rabatten gir deg et totalt avslag slik at det kan lønne seg. Anonymkode: b0ae5...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå