Gå til innhold

Kompensasjon for forsinket fly på mer enn tre timer, birdstrike

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om kompensasjon pga forsinkelser, men får til svar at jeg ikke har krav på det fordi der var uforutsette hendelser de ikke kunne noe for. Forsinkelsen førte til at reiserute og aktivitet i «andre enden» måtte endres. 
Har du erfaring med å søke kompensasjon? 

Anonymkode: 4da96...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva grunnen til forsinkelsen var. Dersom det var tekniske problemer, mangel på personalet og andre ting som går direkte på flyselskapet så skal du ha. Dersom det var været, streik på flyplassen etc, så har du ikke krav på. 

For par år siden så skulle vi fly hjem med Ryanair og flyet ble forsinket pga tekniske problemer. De endte opp med å måtte bytte fly. Søkte da vi kom hjem og fikk penger i løpet av noen dager. 

Anonymkode: 7269c...c97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kommer an på hva grunnen til forsinkelsen var. Dersom det var tekniske problemer, mangel på personalet og andre ting som går direkte på flyselskapet så skal du ha. Dersom det var været, streik på flyplassen etc, så har du ikke krav på. 

For par år siden så skulle vi fly hjem med Ryanair og flyet ble forsinket pga tekniske problemer. De endte opp med å måtte bytte fly. Søkte da vi kom hjem og fikk penger i løpet av noen dager. 

Anonymkode: 7269c...c97

Hvem søkte dere pengene hos - direkte hos flyselskapet? Jeg fløy med Lufthansa tildligere i august og mistet korrespondansen fra Munchen til Oslo på kvelden pga. forsinket fly til Munchen. Måtte tilbringe en dag i Munchen i påvente av neste direkte fly til Oslo som var kvelden etter. Lufthansa vil ikke betale kompensasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/28/2024 at 7:23 AM, Edels said:

Hvem søkte dere pengene hos - direkte hos flyselskapet? Jeg fløy med Lufthansa tildligere i august og mistet korrespondansen fra Munchen til Oslo på kvelden pga. forsinket fly til Munchen. Måtte tilbringe en dag i Munchen i påvente av neste direkte fly til Oslo som var kvelden etter. Lufthansa vil ikke betale kompensasjon...

Hva var grunnen til forsinkelsen? Var hele reisen bestilt i ett? Tilbød de en reiserute som dere takket nei til?

Anonymkode: a610b...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk selv 400 euro Ryanair da et fly var 3 timer og 2 min forsinka til Kroatia i fjor pga. teknisk feil. Veldig greie penger å få.

Anonymkode: a610b...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...