Gå til innhold

Menn bryr seg mest om utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min oppfatning og erfaring, hvis du er uenig så håper jeg du har rett:) hvis du er enig, hvorfor tenker du på denne måten?

Jeg har møtt mange mennesker både i jobbsammenheng, sosiale settinger og på byen. Jeg tørr selv å inrømme at jeg ser veldig bra ut utseendemessig og har vunnet det genetiske lotteriet. Dette er også noe jeg får komplimenter på daglig. 
I alle jobber jeg har hatt siden jeg var 17 år (og nå 21): har over 80% av mannlige kollegaer i midt årene (30-60 år), enten direkte eller indirekte men «diskre hint». Som å snakke i metaforer eller forsiktig ta en hånd på låret for å se hvordan jeg reagerer på det. På byen er det ikke noe bedre. Ikke misforstå meg, jeg bryr meg ikke om å bli lagt ann på. Det er lov å prøve seg så lenge man aksepterer alle eventuelle svar. 
men disse folkene er gift med egne barn og gammel nok til å være min far også. Siden jeg åpenbart ikke er smartere, mer suksessfull eller like utviklet erfaringsmessig: tenker jeg grunnen er åpenbar, for hvorfor de vil ligge med noen på min alder. Kall meg innbilsk og si jeg lyver: syns en mann du er pen nok, vil ingenting stoppe han fra å ligge med deg, om han får sjansen? Tar jeg feil?

Anonymkode: 04557...3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sier nei er det nødt til å stoppe han.

Men ja, mange vil ligge med unge kvinner, eller unge menn, eller menesker generelt. 

Noen vil ligge rundt, noen er stor utro, noen er lojale, noen trenger å være forelsket, noen trenger ikke syns noe om den de ligger med, noen skader segselv med vilje med å ha sex med andre. Det er så mye der ute.

Du lyver ikke, de som har prøvd seg, har prøvd seg. Å de syns mest sannsynlig du er fin, det er jo noe som er verdenskjent. Men jeg skjønner det for deg, som er ung kanskje er nytt?

Anonymkode: 9aef8...7c4

Skrevet

Ikke sett hvor lite kritiske menn er til hvem de hopper til sengs med? Menn kan lett ha sex med en som er langt mindre attraktiv enn dem selv, det samme kan man ikke si om kvinner. Så nei, jeg tror absolutt ikke menn bryr seg mer om utseendet enn kvinner 

Anonymkode: dc7fd...f09

• Liker 1
Skrevet

Både ja og nei.

Du sier du ser bra ut, men sier ingenting om din personlighet. Kanskje er du i tillegg dritsjarmerende?
Ung, pen og sjarmerende - whats not to like?

Fantasien om en ung jomfru finnes i alle kulturer. Jeg tror både mange kvinner og menn fantaserer om et ungt «bytte» av det motsatte kjønn. Leser du her på KG, er det nok svært mange som lever emosjonelt og seksuelt utsultet i sitt eget forhold/ekteskap. At noen faller for fristelsen og tro at du kan være en mulighet, er nok slett ikke uvanlig. Men jeg tror nok det er mer enn bare utseende. 

Jeg er en slik. Hadde jeg fått sjansen, så hadde du lett greid å forføre meg. Men har aldri, og vil aldri, gjøre noen tilnærmelser, verken verbalt eller fysisk. Men jeg fantaserer hver dag om hvordan det er å ligge med deg. 

Anonymkode: 8e0bd...310

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er min oppfatning og erfaring, hvis du er uenig så håper jeg du har rett:) hvis du er enig, hvorfor tenker du på denne måten?

Jeg har møtt mange mennesker både i jobbsammenheng, sosiale settinger og på byen. Jeg tørr selv å inrømme at jeg ser veldig bra ut utseendemessig og har vunnet det genetiske lotteriet. Dette er også noe jeg får komplimenter på daglig. 
I alle jobber jeg har hatt siden jeg var 17 år (og nå 21): har over 80% av mannlige kollegaer i midt årene (30-60 år), enten direkte eller indirekte men «diskre hint». Som å snakke i metaforer eller forsiktig ta en hånd på låret for å se hvordan jeg reagerer på det. På byen er det ikke noe bedre. Ikke misforstå meg, jeg bryr meg ikke om å bli lagt ann på. Det er lov å prøve seg så lenge man aksepterer alle eventuelle svar. 
men disse folkene er gift med egne barn og gammel nok til å være min far også. Siden jeg åpenbart ikke er smartere, mer suksessfull eller like utviklet erfaringsmessig: tenker jeg grunnen er åpenbar, for hvorfor de vil ligge med noen på min alder. Kall meg innbilsk og si jeg lyver: syns en mann du er pen nok, vil ingenting stoppe han fra å ligge med deg, om han får sjansen? Tar jeg feil?

Hehe.. nei jeg tror du er innbilsk, men jeg tror ikke du lyver. Jeg synes du har all rett til si at du er pen, for selvskryt av selvsikkerhet er igunn ufattelig sexy🥰 Jeg skryter av at jeg er en god elsker, for det har jeg fått bekreftelse på så mange ganger. Men man blir ikke god elsker over natta.. det tar litt tid å forstå kvinner, og forstå hvorfor orgasmen triller ut av kroppen.

Men du TS.. Jo jeg bryr meg om kroppen, men kanskje mest på kvinner som har godtatt sin egen kropp. Jeg synes blandt annet at alderstegn er superhot og vakkert. Utseende tenker jeg ikke så mye på.. sex-appeal har større betydning, for det er det jeg tenner mest på. Så tenning går foran et vakkert ansikt, for et vakkert ansikt trenger ikke nødvendigvis å ha sex-appeal.

Men unge kvinner kan også ha sex-appeal + vakker kropp.. Om en slik ung dame hadde spurt meg, fant meg tennende og virkelig hadde lyst på sex?

Selvfølgelig hadde jeg hatt sex med henne.. et nei er jo direkte uforskammet, og jeg har ikke hatt hjerte til å nekte henne sex.. Så enkel er jeg.. jeg tenker ikke så mye på meg selv.. det å spre glede, og bistå andre med nytelse.. er blitt min hobby for jeg blir så glad selv av å være så omsorgsfull.. Det er i grunn godlydene av en kvinne, som gjør meg avhengig av henne.. Jeg vil helst høre det hver bidige dag, og se det gliset som gir henne lykke🥰

Du tror sikkert jeg er spik spenna gærn, og lyver om dette for å få deg til sengs TS.. Heldigvis er vi to fullpakket av selvtillit, har litt humor.. er realistiske.. og vet det blir umulig å treffes. Btw.. jeg har til gode å elske en anonym kvinne, for jeg bruker ikke bind for øynene når hun står på trappa😅
Kanskje et annet svar enn du forventet dette?  Jeg synes du fortsatt skal skryte av at du er vakker, men ikke hovere.. da kommer alle til å hate deg😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke du er noe helt spesielt, det er vel også øyet som ser? Ikke misforstå, du ser helt sikkert bra ut. Men noen liker det og noen liker det.

Jeg også er nokså attraktiv for menn og får endel oppmerksomhet fra unge som eldre ( er 36år) tenker alikavel ikke noe ove det. Får du daglig kommentar på det? Tvilsomt. Hvis jeg ser en flott mann så går jeg ikke bort å forteller det? Husk på at ikke alle liker det beste utseendet heller alltid, det ligger noe i det at de tror de er noe😉 som ikke faller inn hos meg. Så jeg liker ikke overpene menn, men liker mannemann, ikke cocky og menn som jåler seg som de fleste kanskje liker. Personligheten er for meg veldig veldig viktig, like viktig som utseende. 

Anonymkode: 8ee6b...e32

• Nyttig 1
Skrevet

Skjønner på en måte problemet ditt når svarene her inne også bare kommer fra menn som vil ligge med deg

Anonymkode: ca437...ca1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

syns en mann du er pen nok, vil ingenting stoppe han fra å ligge med deg, om han får sjansen? Tar jeg feil?

Dette er riktig. Er man ung så trenger man ikke engang være pen, kun tilgjengelig. 

Men! Der finnes faktisk unntak. Noen menn sliter blant annet med lav selvtillit og ville ikke tatt sjansen selv om de fikk den. Noen er sosialt tilbakestående og vil la deg være i fred. 

Men helt ærlig skjønner jeg ikke at kvinner gifter seg med menn. Sånn helt seriøst. Dine observasjoner er nok riktige, de fleste unge kvinner kan nok skrive under på det. Så sitter det en gift 40 år gammel dame der ute og bare "jammen sånn er ikke min mann"... Joda, han er sånn. :P Men går vel fint om man lever i en boble. 

Skrevet (endret)
Bamseklemmer skrev (51 minutter siden):

Hehe.. nei jeg tror du er innbilsk, men jeg tror ikke du lyver. Jeg synes du har all rett til si at du er pen, for selvskryt av selvsikkerhet er igunn ufattelig sexy🥰 Jeg skryter av at jeg er en god elsker, for det har jeg fått bekreftelse på så mange ganger. Men man blir ikke god elsker over natta.. det tar litt tid å forstå kvinner, og forstå hvorfor orgasmen triller ut av kroppen.

Men du TS.. Jo jeg bryr meg om kroppen, men kanskje mest på kvinner som har godtatt sin egen kropp. Jeg synes blandt annet at alderstegn er superhot og vakkert. Utseende tenker jeg ikke så mye på.. sex-appeal har større betydning, for det er det jeg tenner mest på. Så tenning går foran et vakkert ansikt, for et vakkert ansikt trenger ikke nødvendigvis å ha sex-appeal.

Men unge kvinner kan også ha sex-appeal + vakker kropp.. Om en slik ung dame hadde spurt meg, fant meg tennende og virkelig hadde lyst på sex?

Selvfølgelig hadde jeg hatt sex med henne.. et nei er jo direkte uforskammet, og jeg har ikke hatt hjerte til å nekte henne sex.. Så enkel er jeg.. jeg tenker ikke så mye på meg selv.. det å spre glede, og bistå andre med nytelse.. er blitt min hobby for jeg blir så glad selv av å være så omsorgsfull.. Det er i grunn godlydene av en kvinne, som gjør meg avhengig av henne.. Jeg vil helst høre det hver bidige dag, og se det gliset som gir henne lykke🥰

Du tror sikkert jeg er spik spenna gærn, og lyver om dette for å få deg til sengs TS.. Heldigvis er vi to fullpakket av selvtillit, har litt humor.. er realistiske.. og vet det blir umulig å treffes. Btw.. jeg har til gode å elske en anonym kvinne, for jeg bruker ikke bind for øynene når hun står på trappa😅
Kanskje et annet svar enn du forventet dette?  Jeg synes du fortsatt skal skryte av at du er vakker, men ikke hovere.. da kommer alle til å hate deg😉

Er ikke lett å kombinere særboerskap, med å se en kvinne smile til deg hver eneste dag 😅. Da er du god om du klarer det 😉

Endret av Irak
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror ikke du er noe helt spesielt, det er vel også øyet som ser? Ikke misforstå, du ser helt sikkert bra ut. Men noen liker det og noen liker det.

Jeg også er nokså attraktiv for menn og får endel oppmerksomhet fra unge som eldre ( er 36år) tenker alikavel ikke noe ove det. Får du daglig kommentar på det? Tvilsomt. Hvis jeg ser en flott mann så går jeg ikke bort å forteller det? Husk på at ikke alle liker det beste utseendet heller alltid, det ligger noe i det at de tror de er noe😉 som ikke faller inn hos meg. Så jeg liker ikke overpene menn, men liker mannemann, ikke cocky og menn som jåler seg som de fleste kanskje liker. Personligheten er for meg veldig veldig viktig, like viktig som utseende. 

Anonymkode: 8ee6b...e32

«Det ligger noe i det at de tror de er noe»😂 Dine ord ikke mine:) Ja jeg får faktisk daglige komplimenter på utseende, takk for spørsmålet. Om jeg er noe spesielt skal du få ha din egen mening om. Men om vi tenker at ordet spesielt betyr noe sjeldent, tenker jeg at langt mørkebrunt hår og isblå øyne ikke er noe man ser daglig. Så det er vel ganske logisk at man med tiden skjønner at man ikke ser dårlig ut;) 

Jeg har aldri syntes jeg var noe spessielt vakker selv. Så forsvant «valpefettet» i midten tenårene og denne «oppmerksomheten» startet. I sosiale relasjoner tror jeg få er dumme nok til å snakke om hvor pene de selv er. Men krever ikke mye refleksjon for å skjønne at pene damer er klare over at de er pene:) Hører jeg en annen dame si hun liker det hun ser i speilet, hyper jeg henne opp ikke ned.
Så du kan jo gå litt inn i deg selv og tenke over hvorfor du følte behovet for å overbevise deg selv om at jeg er innbilsk. Din egen usikkerhet gjør desverre ikke at alle pultselig blir middelmådige. 

• Nyttig 1
Skrevet
Heftig skrev (9 minutter siden):

Dette er riktig. Er man ung så trenger man ikke engang være pen, kun tilgjengelig. 

Men! Der finnes faktisk unntak. Noen menn sliter blant annet med lav selvtillit og ville ikke tatt sjansen selv om de fikk den. Noen er sosialt tilbakestående og vil la deg være i fred. 

Men helt ærlig skjønner jeg ikke at kvinner gifter seg med menn. Sånn helt seriøst. Dine observasjoner er nok riktige, de fleste unge kvinner kan nok skrive under på det. Så sitter det en gift 40 år gammel dame der ute og bare "jammen sånn er ikke min mann"... Joda, han er sånn. :P Men går vel fint om man lever i en boble. 

Takk for ærligheten din:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner på en måte problemet ditt når svarene her inne også bare kommer fra menn som vil ligge med deg

Anonymkode: ca437...ca1

Ikke alle svarene heldigvis😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du sier nei er det nødt til å stoppe han.

Men ja, mange vil ligge med unge kvinner, eller unge menn, eller menesker generelt. 

Noen vil ligge rundt, noen er stor utro, noen er lojale, noen trenger å være forelsket, noen trenger ikke syns noe om den de ligger med, noen skader segselv med vilje med å ha sex med andre. Det er så mye der ute.

Du lyver ikke, de som har prøvd seg, har prøvd seg. Å de syns mest sannsynlig du er fin, det er jo noe som er verdenskjent. Men jeg skjønner det for deg, som er ung kanskje er nytt?

Anonymkode: 9aef8...7c4

Hva er poenget med å være gift når man egentlig vil være singel og fri? En fasade for offentligheten? Er det virkelig noen som tenker at skilte mennesker er tapere? Vet ikke hva andre folk i samme alder tenker men aldri hørt noen si noe slikt. 
Er jo mye flauere å gift med en 40 år gammel dame og legge ann på 20 åringer når kona ikke er der. 

Skrevet

Du kan ikke dra alle menn over en kam basert på at noen prøver seg på deg, med mindre du hevder at absolutt alle menn i din omgangskrets går til det steget?

Anonymkode: 7cbdf...624

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan ikke dra alle menn over en kam basert på at noen prøver seg på deg, med mindre du hevder at absolutt alle menn i din omgangskrets går til det steget?

Når alle unge damer kan relatere til at eldre menn, gifte menn og hvem som helst legger an på de, så er det jo åpenbart at det gjelder DE FLESTE MENN. Er ikke sånn at 10 menn går rundt og legger an på 10000 jenter. 

Så tenker jeg også at man skal være forsiktig med å ta det som et kompliment og ruse seg på denne oppmerksomheten. Den er utelukkende seksuell, i høyeste grad ubetydelig da han har samme følelser for MANGE andre kvinner. Kvinners seksualitet er "bedre" fordi de er selektive ofte i sine valg (unntak finnes). Menn derimot.. De tar kreti og pleti, har brukt seksualiteten sin som våpen i krig i tusenvis av år. Kunne ramset opp mer men tror poenget mitt er servert. 

Så. Ja. Menn bryr seg mest om utseende. De bryr seg om sex. De kan sette barn på damer kun fordi de er pene. Det er kravene de stiller. Det er merkelig det der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Som skrevet i innlegget over 80% av alle menn i min omgangskrets:) Så nei ikke absolutt alle, men ganske mange. 

Skrevet
Heftig skrev (2 minutter siden):

Når alle unge damer kan relatere til at eldre menn, gifte menn og hvem som helst legger an på de, så er det jo åpenbart at det gjelder DE FLESTE MENN. Er ikke sånn at 10 menn går rundt og legger an på 10000 jenter. 

Så tenker jeg også at man skal være forsiktig med å ta det som et kompliment og ruse seg på denne oppmerksomheten. Den er utelukkende seksuell, i høyeste grad ubetydelig da han har samme følelser for MANGE andre kvinner. Kvinners seksualitet er "bedre" fordi de er selektive ofte i sine valg (unntak finnes). Menn derimot.. De tar kreti og pleti, har brukt seksualiteten sin som våpen i krig i tusenvis av år. Kunne ramset opp mer men tror poenget mitt er servert. 

Så. Ja. Menn bryr seg mest om utseende. De bryr seg om sex. De kan sette barn på damer kun fordi de er pene. Det er kravene de stiller. Det er merkelig det der. 

Tror ikke du skal underdrive hvor aggressive enkelte menn er på dette området og hvordan de forvrenger bildet av alle menn.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som skrevet i innlegget over 80% av alle menn i min omgangskrets:) Så nei ikke absolutt alle, men ganske mange. 

Da er du kanskje i en bransje som hovedsakelig tiltrekker en viss type menn?

Skrevet

Det vil alltid være menn og kvinner som vil være utro om de får sjansen. Kjenner begge kjønn. Fellesnevner er at de ikke er i gode forhold. Noe mangler med partner. Det kan være alt fra sex til emosjonelle ting, forskjellige kjærlighetsspråk, å ikke føle seg sett og hørt eller verdsatt osv.

Og noen er koblet annerledes. Jeg har aldri vært utro. Tross at når jeg har kjent på overnevnte med partner. Jeg slår da opp og går videre fremfor å utsette et annet menneske for et sånt tillitsbrudd. Og jeg klarer ikke tanken på at en annen man skal røre meg om jeg er i et forhold før jeg da har gjort det offisielt slutt med eks. 

Typen min har aldri vært utro heller. Han er koblet likt som meg. Han har opplevd utroskap i sitt første lange og seriøse forhold. Andre forholdet varte til kona døde av kreft. Som meg så vet han at om han noen gang vurderte og være utro så er det noe grunnleggende galt i forholdet og da har han avsluttet.

Jeg kan med sikkerhet si at han aldri vil være utro. For der er han som meg. Har det kommet til det punktet at jeg tenner på andre menn i sånn grad at jeg vurderer å ha sex med en annen så har vi allerede hatt praten om at noe er galt i forholdet. Vi snakker om absolutt alt. Vi har ingen hemmeligheter for hverandre og vi er helt trygg på hverandre. Null usikkerhet eller sjalusi.

Nå er vi i 40 årene og vi har begge opplevd røffe og tunge ting. Vi vet hvem vi er og hva vil ha. Og om vi ikke finner en partner som blir vår bestevenn, partner, kjæreste og fortrolige der vi kan være sårbar og gi hele hjertet til hverandre er vi heller singel.

At du er ung og pen vil alltid være attraktivt for menn å ville pule. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet for utseendet fra jeg gikk på barneskolen. Men for min del har jeg aldri vært særlig opptatt av eget utseende. Selv nå i 40 årene får jeg stadig DM’er og meldinger fra menn i et aldersspenn fra 20-60 som prøver å date meg. Og en del av dem er godt gift. Det finner jeg bare sørgelig.

Anonymkode: 07894...f76

Skrevet
Heftig skrev (3 minutter siden):

«En rik mann er som en vakker kvinne» - svært kontroversiellt utsagn av selveste Marlyn Monroe. Har man litt kunnskap om biologi vet man dette «latterlige» utsagnet er helt korrekt. Det er trist, men livet har alltid vært urettferdig. Ikke bare for den menneskelige dyrerase, men de aller fleste levende dyr på kloden. 

Preferanser er varierende men skjønnhet er ikke «in the eye of the beholder». Eksempelvis kan jeg og du foretrekke helt forskjellige hårfarger eller klesstiler. Men det biologiske som underbevist registeres når en mann ser en vakker kvinne er i svært liten grad varierende fra mann til mann. Det handler om å spre videre de beste mulige genene som gir forutsetninger for sunt avkom. Dette er trekk som ansiktsymetri, store øyne, fyldige lepper, skarp jawline, en slank stram kropp og tykkt fyldig hår. Alt dette indikerer god helse, ungdommelighet og livsstil. En mann vil alltid velge denne kvinnen over den kvinnen midt på treet seksuellt. 
Samtidig leter kvinner underbevisst etter mannen med best forsørgerevne. Desto bedre økonomi, desto mer tiltrekkende for kvinner. En suksessfull karriere er som oftest velfortjent etter hardt arbeid fra personen selv (noen er ofc født inn det også). Mens skjønnhet er medfødt og kun flaks om du er begavet med denne egenskapen som kvinne. Dette er mye av grunnen til de negative holdningene mot attraktive kvinner. Fordi det er urettferdig og ja det er urettferdig. Men det endrer ikke faktaene i livets sirkel. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...