AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Del Skrevet 27. august Jeg er 36 år og har jobbet i barnehage, som BPA og i butikk (Kiwi) Jeg har to barn (6 og 10 år) Har ingen utdannelse. Fullført vgs, men ikke studiekompetanse. Jeg jobber nå heltid som BPA, og er i ferd med å bli gal. Kravstore, utakknemlige arbeidsledere som kun er opptatt av seg selv og sine diagnoser. Jeg orker ikke mer! Mannen min jobber mye, så jeg må sikte meg inn på kun dagvakter. Kan jobbe noe kveld etter avtale, men ikke fast i turnus. Jeg er veldig rådvill. Har ingen drømmer og ambisjoner karrieremessig, men jeg må ut av jobben som BPA. Kunne tenke meg en jobb hvor jeg jobber mye for meg selv. Postbud må jo være drømmen. Kanskje sjåfør for ODA.. Søppeltømmer 🤔 Hva ville dere rådet meg til, om jeg var deres venninne? Jeg skal jo jobbe i mange år ennå.. Anonymkode: a3be3...ef2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Del Skrevet 27. august Søk jobb i barnehage og butikk? Er det aktuelt å ta fagbrev? Feks som helsefagarbeider? Anonymkode: 9866c...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Søk jobb i barnehage og butikk? Er det aktuelt å ta fagbrev? Feks som helsefagarbeider? Anonymkode: 9866c...fea Butikk kan være aktuelt. Matbutikk, som jeg har noen års erfaring med. Men er vel ikke mange stillinger kun på dagtid.. Barnehage er helt uaktuelt. Det var utmattende og som ufaglært tjente jeg 40 kroner mindre i timen enn som BPA. Vil ut av helse. Langt ut. TS Anonymkode: a3be3...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Del Skrevet 27. august Du nevner posten, søk jobb der da 😊 Oda tror jeg er tøft... Forstår det som det ikke er aktuelt å fortsette som BPA, selv om du hadde fått andre oppdragsgivere eller forhold? Anonymkode: 9866c...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Del Skrevet 27. august Jeg ville rådet deg til å ta noe utdannelse, om så var gå yrkesfag! Du vil være veldig sårbar i arbeidsmarkedet fremover, så jeg ville ha rådet deg til å sikte deg inn på å øke egne sjanser for å ha litt mer kontroll og muligheter selv. Hva ønsker du å jobbe med? Det kan du jo ha tanker og ønsker om helt uten å ha noe ønske om å "gjøre karriere". Anonymkode: a2bbe...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 27. august #6 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er 36 år og har jobbet i barnehage, som BPA og i butikk (Kiwi) Jeg har to barn (6 og 10 år) Har ingen utdannelse. Fullført vgs, men ikke studiekompetanse. Jeg jobber nå heltid som BPA, og er i ferd med å bli gal. Kravstore, utakknemlige arbeidsledere som kun er opptatt av seg selv og sine diagnoser. Jeg orker ikke mer! Mannen min jobber mye, så jeg må sikte meg inn på kun dagvakter. Kan jobbe noe kveld etter avtale, men ikke fast i turnus. Jeg er veldig rådvill. Har ingen drømmer og ambisjoner karrieremessig, men jeg må ut av jobben som BPA. Kunne tenke meg en jobb hvor jeg jobber mye for meg selv. Postbud må jo være drømmen. Kanskje sjåfør for ODA.. Søppeltømmer 🤔 Hva ville dere rådet meg til, om jeg var deres venninne? Jeg skal jo jobbe i mange år ennå.. Anonymkode: a3be3...ef2 Søk om å få ta ferdig studiekomp. din via voksenopplæring i kommunen/fylket. Søk studielån mm for å få det til om du må/kan. Søk deg så til høyere utdannelse som du kjenner du interesser deg for. Kan hende du finner noe bedre liv i studiebobla med litt jobbing itillegg enn å drive på sånn du gjør nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Del Skrevet 27. august Du må komme deg ut av det BPA helvettet. Få tak i studiekompetanse, det er lett når du vil ut. Uansett hva du ender opp med, slutt som BPA. Anonymkode: 2acc8...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Del Skrevet 27. august Ser at du skriver at du vil ut fra helse, men hva med å jobbe på dagsenter? Kan du starte for deg selv og tilby tjenester som handlehjelp, sjåfør til lege etc for eldre som pårørende kanskje har problemer med å få tid til? Anonymkode: d9a68...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser at du skriver at du vil ut fra helse, men hva med å jobbe på dagsenter? Kan du starte for deg selv og tilby tjenester som handlehjelp, sjåfør til lege etc for eldre som pårørende kanskje har problemer med å få tid til? Anonymkode: d9a68...ca7 Det erviktig å skille BPA og helse. BPA er noe ingen i helse ønsker. Anonymkode: 2acc8...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #10 Del Skrevet 27. august Assistent i kommunen, eller miljøarbeider på skole? Anonymkode: 53115...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 28. august #11 Del Skrevet 28. august jobbe på lager? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobertoOo Skrevet 28. august #12 Del Skrevet 28. august (endret) Kjenner en som var på samme måte lei av alt og ble trailersjåfør. En jobb der du er mye for deg selv ihvertfall. Endret 28. august av RobertoOo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Del Skrevet 28. august togfører? Bra betalt og kort utdanning. Anonymkode: 993cd...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 28. august #14 Del Skrevet 28. august Ta studiekompetanse og skaff deg en utdannelse. Hvilken som helst. Ta det fra en som har hatt mange ufaglærte jobber, fra vekter til butikk- og lagermedarbeider. Du kommer ikke til å finne en jobb som du orker å stå i i 30 år til, som oppfyller dine krav til arbeidstider og som betaler greit, da skal du i så fall ha griseflaks. Du konkurrerer med hundrevis av andre søkere for hver ufaglært-jobb du søker, og du har begrensninger i form av barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #15 Del Skrevet 28. august Portia Catonis skrev (2 timer siden): Ta studiekompetanse og skaff deg en utdannelse. Hvilken som helst. Ta det fra en som har hatt mange ufaglærte jobber, fra vekter til butikk- og lagermedarbeider. Du kommer ikke til å finne en jobb som du orker å stå i i 30 år til, som oppfyller dine krav til arbeidstider og som betaler greit, da skal du i så fall ha griseflaks. Du konkurrerer med hundrevis av andre søkere for hver ufaglært-jobb du søker, og du har begrensninger i form av barn. Jeg er i samme situasjon som OP, men er ikke bare bare og sette seg ned på skolebenken i den alderen og orke og lese skolebøker i 3 år for utdanning.. Anonymkode: 9f49f...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. august #16 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): togfører? Bra betalt og kort utdanning. Anonymkode: 993cd...94d Godt forslag, men ts skriver at hun ikke kan jobbe skift pga barna og at mannen jobber mye. En lokfører eller ev en konduktør, må jo jobbe i de av døgnets timer der togene går. Og det kan jo være både sent og tidlig, og nesten garantert en skiftordning de må med på i de jobbene. Men lokfører er veldig godt betalt til å være så kort utdanning. Tror jeg leste et sted at de kan få over 800 000 i årslønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 28. august #17 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er 36 år og har jobbet i barnehage, som BPA og i butikk (Kiwi) Jeg har to barn (6 og 10 år) Har ingen utdannelse. Fullført vgs, men ikke studiekompetanse. Jeg jobber nå heltid som BPA, og er i ferd med å bli gal. Kravstore, utakknemlige arbeidsledere som kun er opptatt av seg selv og sine diagnoser. Jeg orker ikke mer! Mannen min jobber mye, så jeg må sikte meg inn på kun dagvakter. Kan jobbe noe kveld etter avtale, men ikke fast i turnus. Jeg er veldig rådvill. Har ingen drømmer og ambisjoner karrieremessig, men jeg må ut av jobben som BPA. Kunne tenke meg en jobb hvor jeg jobber mye for meg selv. Postbud må jo være drømmen. Kanskje sjåfør for ODA.. Søppeltømmer 🤔 Hva ville dere rådet meg til, om jeg var deres venninne? Jeg skal jo jobbe i mange år ennå.. Anonymkode: a3be3...ef2 Postbud er vel ikke lenger 8-16 jobb. Men jobbe i avfallsbedrift er jo spennende. Og du er dame, så det vil nok være interessant for arbeidsgiver med flere damer dit. Hvis du kun skal jobbe dag er jo skole/sfo aktuelt. Eller butikk som ikke har åpent utover vanlige åpningstider, nisjebutikker. Butikksjef, så jobber du kun dagtid. Renholderne hos oss jobber kun dagtid. Virker som de har et kjempegodt miljø også. Vekter(ofte turnus, men finnes også rene dagjobber). Her får man ofte betalt vekterkurset. Kontormedarbeider på videregående skoler, i mindre bedrifter osv - her kreves det gjerne bare fullført vgs. Fabrikkjobb, produksjonsmedarbeider, dekkskifter. Sett opp et søk i din region på wwww.arbeidsplassen.no og begynne å søk på alt du syns ser greit ut. En hver erfaring vil kunne ta deg videre og plutselig sitter du i en jobb du trives med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #18 Del Skrevet 28. august Ta utdannelse. Alle jobber som ikke krever noen form for utdannelse vil slite deg ut. Sjåførjobb er veldig stressende, f.eks. Gå litt inn i deg selv og prøv å finne ut hva du bryr deg om, hva du liker, hva du har lyst til å lære mer om, hva som ville gitt deg et meningsfullt yrkesliv. Ambulansesjåfør? Helsesekretær? HR-medarbeider? Regnskapskyndig? Fotballtrener? Det er så utrolig mye du kan bli som ikke krever lang utdannelse, og du vil få et bedre liv. Det er ikke for sent. Men det krever selvstendig tankegang og initiativ. Anonymkode: 87937...2e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 28. august #19 Del Skrevet 28. august Må du jobbe 100% Vet om flere som jobber i boligfellesskap m psykisk utviklingshemmede. Der kan man ta så mange vakter man vil, og er du to steder kan du sørge for at det alltid er på dagtid. Har hørt mye fælt om BPA dessverre. Ingen arbeidsmiljølov kan følges der tror jeg. Men det viktigste er hva du liker og er flink til, da holder man ut lenger. At alle må ha master og bachelor er så på jordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #20 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): togfører? Bra betalt og kort utdanning. Anonymkode: 993cd...94d og i år var det nesten 1050 søkere til 44 skoleplasser og 55 og 53 poenggrense på heltid og deltid (husker ikke hvem som hadde hvilken). Til ts: Det er en vanskelig situasjon når det begrenses så mye med arbeidstid. Kan mannen din justere noe på arbeidstiden/ mengden sin? Du burde i mine øyne i alle fall ha fullført en utdannelse. Kan du ta fagbrev som barne og ungdomsarbeider med bakgrunn av jobben du har hatt i barnehage? Anonymkode: 09d5c...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå