Gå til innhold

Våre beste år (NRK1)


NordicViking

Anbefalte innlegg

Kelsi skrev (På 31.8.2024 den 9.12):

Har lest boka Da He-Man kom til Norge flere ganger, synes den er utrolig morsom og treffende. Har ikke begynt å se episodene enda, men gleder meg veldig til å se serien. 

Jeg tok en sniktitt på de første minuttene, og la merke til at en av karakterene brukte uttrykket "sykt teit". Dette høres ut som noe ungdommer sier på 1990-2000-tallet. På 80-tallet ville man sagt "megateit" eller "lite teit å si da". Dette er sikkert flisespikking, men ungdoms-uttrykk er også med på å definere tidsepokene. 

Christian Skolmen minner veldig om faren Jon Skolmen i Selskapsreisen i åpningssekvensen, så denne karakteren tror jeg blir veldig morsom å følge videre. 
 

Har du noe intel på når uttrykket "særlig" trendet som verst på det sentrale østlandet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ThereGoesBob skrev (3 timer siden):

I frykt for å trekke frem de helt store superlativene så vil jeg si at dette er en kjempegod produksjon fra NRK og storkoser meg med hver eneste episode. Sikkert en god del pga. alle de gode 80 talls vibbene ❤

Sist jeg så noe NRK serie må ha vært Vikingane for en god del år siden, så er ganske kresen på slikt.

Jeg også storkoser meg når jeg ser... ikke minst pga musikken. Generelt er det mye gjengjennelig for oss som var barn/ungdom på 80-tallet, det er helt herlig! 👏👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (26 minutter siden):

Jeg også storkoser meg når jeg ser... ikke minst pga musikken. Generelt er det mye gjengjennelig for oss som var barn/ungdom på 80-tallet, det er helt herlig! 👏👏

Ja det er jo en del 80 talls effekter, den dorulloppbevareren i stoff med brune? hjerter som hang på veggen da de to jentene testet fleinsopp på dassen husker jeg vi også hadde. He man...dog, var noe jeg ikke brydde meg med, hadde vel nok med å pusle på mine dyrebare legobiter. Men akkurat dette aspektet med 80 tallseffekter legger jeg egentlig ganske liten vekt på. Gode skuespillere med stramme olabukser drar opp nivået mer for å si det sånn. 

Merkelig nok så får jeg også litt vibber til den NRK serien som omhandlet 60-70-80 tallet, men det er jo bare kos det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (4 timer siden):

Har du noe intel på når uttrykket "særlig" trendet som verst på det sentrale østlandet? 

Etter min hukommelse ble "særlig" brukt utover 90-tallet. Det høres ut som er norsk versjon av uttrykkene fra Clueless. 
Jeg kan ikke huske at vi sa "særlig" på 80-tallet i hvert fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (4 timer siden):

Har du noe intel på når uttrykket "særlig" trendet som verst på det sentrale østlandet? 

Jeg mener å huske vi sa det sent på 80-tallet, da jeg var uti tenårene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...