Gå til innhold

Hvordan langtids lagre strikke klær på best mulig måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen i familien som strikker til barn mine, og vil gjerne lagre det som underveis blir for smått, tenker da til barn til barna mine etterhvert, da det er klær man setter høy pris på til barn! Men jeg vet ikke hvordan jeg kan lagre det på best mulig måte i så mange år? Noen som vet det her? :) 

Anonymkode: 5c431...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få møll i ullklær, så møllkuler kan være bra. Vanlige vakumposer pleier å være bra. Vi har fortsatt 50 år gamle ullplagg, men de har vært i jevnlig bruk. 

Anonymkode: 5edf1...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan få møll i ullklær, så møllkuler kan være bra. Vanlige vakumposer pleier å være bra. Vi har fortsatt 50 år gamle ullplagg, men de har vært i jevnlig bruk. 

Anonymkode: 5edf1...b94

Men møll kommer vel ikke av seg selv under lagring? Må vel være med i det jeg lagrer klærne eller? Tenker hvis det er helt tett. Blir sikkert lagret i 20-25 år her. Hvis jeg lagrer et og et plagg i vanlig små poser, også i en tett plastboks? Tror du det er nok til å holde møll unna? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagrer ull i zip-lock poser, oppi plastkasser, det har fungert i over 20 år nå. Vasker det alltid før jeg pakker det vekk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 22.59):

Har noen i familien som strikker til barn mine, og vil gjerne lagre det som underveis blir for smått, tenker da til barn til barna mine etterhvert, da det er klær man setter høy pris på til barn! Men jeg vet ikke hvordan jeg kan lagre det på best mulig måte i så mange år? Noen som vet det her? :) 

Møll går etter hudceller og skitt, første bud er derfor å vaske før du legger bort. Dernest møllkuler, nå sedertrekuler, inn i tette putevar eller plast. Ull er ikke så happy for plast. 

Anonymkode: 21f0d...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...