AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #21 Del Skrevet 27. august 2024 TS her. Jeg bestilte hjelpemiddelet som ble anbefalt, men hvis ikke det fungerer blir jeg nok ikke mindre fortvilet. For dere som mener jeg bør ta meg sammen: dere skjønner åpenbart ikke hvordan det er å kjempe hele livet for både å kunne bo hjemme med forsørgere og ikke på institusjon, og senere leve selvstendig, og, når man endelig er det, er det så mye man ikke klarer. HVer motgang er fortvilende, og jeg sendes rett i kjelleren av sånne banale ting. Anonymkode: 23873...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #22 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS her. Jeg bestilte hjelpemiddelet som ble anbefalt, men hvis ikke det fungerer blir jeg nok ikke mindre fortvilet. For dere som mener jeg bør ta meg sammen: dere skjønner åpenbart ikke hvordan det er å kjempe hele livet for både å kunne bo hjemme med forsørgere og ikke på institusjon, og senere leve selvstendig, og, når man endelig er det, er det så mye man ikke klarer. HVer motgang er fortvilende, og jeg sendes rett i kjelleren av sånne banale ting. Anonymkode: 23873...748 Nei, vi som ikke sliter med dette klarer ikke å sette oss inn i hvordan det må være, men alle forstår utifra det du skriver at du ikke har det lett. Poenget står likevel, hvis du ønsker å få det bedre med deg selv hjelper det ikke å fokusere på det som er tungt og urettferdig, selv om det kanskje er altoppslukende i hverdagen. Anonymkode: 9ec77...70d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #23 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg vet at det er veldig dritt med sånne velmenende råd. Siden jeg har et barn som jeg virkelig skulle ønske måtte gå gjennom det samme du gjør, og vite at hen i framtiden kommer til å sitte med de følelsene. Men jeg tror at en av de aller viktigste tingene å lære seg, er å ta imot hjelp. Det er helt ok å be om hjelp. Det er selvstendighet også i det å bruke sin egen stemme for å be om hjelp, og det er noe å verdsette at man kan gjøre det. Sikkert lett å si for meg som ikke har en funksjonsnedsettelse selv, men fra å ha et barn som brukte talemaskin til nå å kunne be om hjelp selv, så er det virkelig noe frigjørende i å be om hjelp. Mannen min møtte sønnen til en jeg har jobbet med på butikken her. Kollegaen min hadde litt tidligere fortalt om at han var så spent på hvordan sønnen kom til å klare seg. Mannen min fortalte at sønnen hadde spurt ham om hjelp til å få tatt ned en pakke med pålegg. Selvstendighet og frigjøring, tenker jeg. Å be om hjelp til slike banale ting gjør at sønnen nå kan bo i leilighet framfor på institusjon. Ingen av oss liker å be om hjelp, men heldigvis liker de fleste å hjelpe og å føle seg nyttige. Spør naboen, og bli kjent med dem. Og ta imot det du kan få av hjelpemidler som gjør livet enklere. Vi har bare dette ene livet og må gjøre det beste ut av det. Og ja, jeg hater byråkratiet jeg også altså. Det gjør livene våre enormt mye vanskeligere enn de hadde trengt å være. Anonymkode: afa21...735 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #24 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med å åpne en flaske Mudin med barnesikring. Jeg prøvde flere ganger med alt jeg hadde, men leste i et forum at det kunne være noe feil med flasken og kjøpte ny. Den klarer jeg heller ikke åpne. Jeg har lett etter hjelpemidler, spurt NAV som visst ikke tilbyr det, og er fortvilet. Jeg får lyst å si noe stygt til dere som har skapt et behov for barnesikring, men gråter i stedet. Jeg føler meg så hjelpesløs, så dum. Hendene mine er såre, avløpet tett og lukter vondt og jeg er på randen til å gi opp. Jeg har nok problemer i livet mitt som det er, og hver gang funksjonsnedsettelsene mine skaper begrensninger, føler jeg at det er bevis på at jeg ikke duger. Men hvorfor er det jeg som må føle at jeg ikke duger og ikke de som hindrer meg i å kunne utføre slike enkle ting som å åpne en barnesikring? Anonymkode: 23873...748 Hei ts Det finnes mange flere teite barn (og like teite foreldre) enn det finnes personer som på grunn av fysiske handikap ikke klarer å åpne slike flasker, enten med eller uten hjelpemidler. Skaden/samfunnskostnaden ved at barn drikker avløpsåpner er større enn av at noen må få hjelp til å åpne dem. Derfor er det barnesikring på slike flasker. Håper du får hjelp av hjelpemiddelet du har bestilt 😊 Anonymkode: bf646...50a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #25 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg sjekket i de gjenværende butikkene, men de hadde ikke inne på Byporten da jeg var der. Glmte man kunne kjøpe på nett. Frakt koster mer enn hjelpemiddelet Anonymkode: 23873...748 Jeg så at du allerede har bestilt, men sånn for fremtiden, så går det kanskje an å bestille på Klikk og hent? Da får butikken inn produktet, og du slipper å betale for frakten. Håper du har fått ordnet på avløpet, så det er ok nå. Skjønner at du kjenner på avmakt, det er fullt forståelig. Men for hver gang du får ordnet opp i noe, så ikke glem å gi deg selv et klapp på skulderen. Anonymkode: 0e759...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #26 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg sliter med å åpne en flaske Mudin med barnesikring. Jeg prøvde flere ganger med alt jeg hadde, men leste i et forum at det kunne være noe feil med flasken og kjøpte ny. Den klarer jeg heller ikke åpne. Jeg har lett etter hjelpemidler, spurt NAV som visst ikke tilbyr det, og er fortvilet. Jeg får lyst å si noe stygt til dere som har skapt et behov for barnesikring, men gråter i stedet. Jeg føler meg så hjelpesløs, så dum. Hendene mine er såre, avløpet tett og lukter vondt og jeg er på randen til å gi opp. Jeg har nok problemer i livet mitt som det er, og hver gang funksjonsnedsettelsene mine skaper begrensninger, føler jeg at det er bevis på at jeg ikke duger. Men hvorfor er det jeg som må føle at jeg ikke duger og ikke de som hindrer meg i å kunne utføre slike enkle ting som å åpne en barnesikring? Anonymkode: 23873...748 Nav har noe som heter stønad til småhjelpemidler. Ergoterapeuten din i kommunen søker for deg og søknadene blir raskt behandlet. Du får da rett over kr. To tusen, og kjøper selv det du trenger av hjelpemidler. Ny stønad får du etter fire år. Men dette hjelper deg ikke her og nå. Jeg har noen tynne silikonlapper litt mindre enn en grytekluter, som jeg legger opp på vrien korker så må jeg legge trykk på korken mens jeg vrir. Men noen korker er der feil på så de lar seg bare ikke åpne. Der finnes og klyper til å vri korken med men da må du vri med en hånd og trykke ned med den andre, og sette flaska fast i ett eller annet. At neon klarer å lage korker som er så korka teite å åpne, er bare idiotisk. Melk og brukskorker må klippes av fordi de skal henge fast og er helt ubrukelige søleshjelpere er og en korka teit oppfinnelse. Anonymkode: 3e509...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #27 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 19.10): Jo da, det bare føles så utrolig urettferdig at det skal være så dyrt å være født slik jeg er Anonymkode: 23873...748 Du er da ikke den eneste som har behov for kostbar bistand her i livet, funksjonsnedsettelse eller ei. Det hjelper ikke å grave seg ned i offerrollen. Vi har alle problemer vi må kaste penger på i blant. Anonymkode: 2d115...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #28 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 19.28): TS her. Jeg bestilte hjelpemiddelet som ble anbefalt, men hvis ikke det fungerer blir jeg nok ikke mindre fortvilet. For dere som mener jeg bør ta meg sammen: dere skjønner åpenbart ikke hvordan det er å kjempe hele livet for både å kunne bo hjemme med forsørgere og ikke på institusjon, og senere leve selvstendig, og, når man endelig er det, er det så mye man ikke klarer. HVer motgang er fortvilende, og jeg sendes rett i kjelleren av sånne banale ting. Anonymkode: 23873...748 Spør Cato Zahl Pedersen om han kan hogge et hull i flaska med kroken sin. Du må holde flaska stille for han har bare den ene armen med krok på. Anonymkode: 3a245...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå