AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #81 Del Skrevet 24. desember 2024 Det finnes tamponger som skal være trygge for miljøgifter. Menskopp er jeg enig i at kan være litt vanskelig. For min del ble mensen veldig mye mer behagelig ved å bruke tampong, så jeg skulle ønske jeg hadde testet det tidligere. Det sagt, på de dagene med mest blødning, ville jeg uansett ikke kunne deltatt i svømming. Anonymkode: 6bea6...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #82 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 7.24): Uhygienisk? Man skifter da bind og vasker klær. Jentungen her sliter med alle menstruasjonsprodukter (ekstremt følsom for ubehag) og bruker ofte ikke bind engang når hun er hjemme. Det går noen truser de dagene hun blør som mest, men jeg har vaskemaskin så det er temmelig uproblematisk. Anonymkode: 233b9...536 Er menstruse eller tøybind forsøkt? Det kan være verdt å teste, da det oppleves ganske annerledes fra engangs. Anonymkode: 6bea6...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 24. desember 2024 #83 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 18.25): Mensen var aldri en unnskyldning gymlærerne godtok for å ikke delta på svømming. Giftsoffer i tamponger? Kanskje noen merker men neppe alle. No må da kunne finnes? Vil ikke datter snakke med venninner så får du forhøre deg med gymlærer. Synes det er trist at mensetruasjon skal være en unnskyldning for å ikke delta på lik linje med alle andre. (Unntaket er er jenter med store smerter). Stedatter har drevet innrett på høyt nivå fra hun var liten. Mensen har aldri stoppet henne, verken mht. Idretten eller lite klær. Anonymkode: 6dc8b...171 Så man skal tvinge 10-12-åringer til å bruke tampong, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #84 Del Skrevet 24. desember 2024 Thyra skrev (1 time siden): Så man skal tvinge 10-12-åringer til å bruke tampong, da? Nei det skal man ikke. Anonymkode: 7c5ee...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #85 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her må de ha svømming i 8 klasse og de deler det opp at jenter har ene halvår og guttene har andre halvår. Nå er det jentene sin tur og vi undrer oss litt over hvordan det blir for det er få av jentene som bruker tampong slik vi har forstått og det må faktisk være valgfritt om man skal bruke det. Kan ikke tvinge barna til å bruke tampong. Hvordan blir det da med karakterer når de ikke deltar? Noen som vet? Blir kanskje en liten digresjon men. Anonymkode: 535ad...4c0 Lærer her: svømming er som Gym. Så eg gir dem karakter akuratt som i gym så altså på innsats, mine elever om dem ikke kan være med må dem være på kanten og gjøre andre øvelser. Om det er mange nok på kanten tar en av assistentene dem med til gymsalen og gjør andre ting. Anonymkode: 82957...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #86 Del Skrevet 24. desember 2024 Selvsagt kan man ikke tvinge noen til å bruke tampong. Det bør være såpass åpenbart at det ikke en gang bør være nødvendig å skrive det. Anonymkode: e0191...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #87 Del Skrevet 24. desember 2024 Man tvinger ikke barn til å bruke tampong. Jeg bruker det når jeg er med datteren min i svømmehallen, men det er noe griseri og jeg går dessuten opp av vannet etter en stund for å sjekke at det er tett. Jeg fikk ikke inn tampong før jeg hadde debutert seksuelt, selv om jeg forsøkte å presse inn den minste sorten. Jeg debuterte sent. Synes det er noe gris med tampong for jeg klarer ikke å dra den ut uten å få blod på hånda, selv om jeg tar dopapir når jeg drar den ut, og det er ikke vask eller søppelkasse i doavlukket her. Fullstendig uaktuelt å tvinge barn til å bruke dette. Når jeg hadde svømming på skolen for mange år siden, så var det alltid jenter som stod over. Regner med det skyldtes mensen for de fleste. Anonymkode: c1e19...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #88 Del Skrevet 24. desember 2024 Angående giftstoffer, så kan man aldri være helt trygg, men kan aldri tro at det er farlig å bruke det en gang iblant. Er så mye annet dritt vi omgir oss med at det nok har veldig lite å si. Anonymkode: c1e19...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #89 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men da har hun fått litt trening med vann og hvordan tamponger oppfører seg i vann. Er nok ikke ubehag med tamponger som ofte er problemet, men faren for å bli flau over en eller annen lekkasje/tampong falle ut mer enn eventuelt ubehag. Anonymkode: 6391b...13a Nei, det er ubehag. Ei venninne av henne må droppe treninger og stevner fordi hun rett og slett ikke får inn tampongen. Anonymkode: 0d002...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #90 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dummeste utsagnet jeg har hørt. Så du mener da en ska tvinge et barn/ungdom til å bruke tampong. Er faktisk voksene og som ikke klarer å bruke det. Og her hadde de delt klassene i 2 så skulle du få mensen ja da sendte en mld til lærer og en fikk være med de som drev i gymsalen, så de fikk ikke uansett sitte på ræva som du sier. Ikke en gang da jeg gikk på skolen fikk vi det, hadde vi ikke svømming da var det annet opplegg vi måtte gjøre, løping, styrketrening osv Anonymkode: 9052f...f04 Ikke sant? Det går an å finne på et annet opplegg, i bassenget, men på land. Når man driver med konkurranse, så ofrer man jo en god del. Blant annet nattesøvnen, det sosiale, avslappingen, bursdagene og så videre. Av egen fri vilje. Når man ikke driver med en idrett, har man ikke den samme motivasjonen til å ofre noe. Anonymkode: 0d002...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #91 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er menstruse eller tøybind forsøkt? Det kan være verdt å teste, da det oppleves ganske annerledes fra engangs. Anonymkode: 6bea6...34c Tøybind i vannet? Hvordan tror du det skal gå for seg? Anonymkode: 0d002...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #92 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg drev med svømming og kuttet selfølgelig ikke ut treningen 12 uker i året, brukte tamponger fra 11 års alder. Anonymkode: 90d41...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmm. Skrevet 24. desember 2024 #93 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 17.36): Hva er mest vanlig blant jentene å gjøre i de første åra med mensen og svømming på skolen? I min tid var det uaktuelt å ha svømming under mensen, så en fjerdedel av jentene var alltid borte fra svømminga. Men usikker på hva som er vanligst nå? Liker egentlig ikke tanken på å kjøpe tampong til henne før hun aktivt spør om det bl.a. mtp alt av miljøgifter som er funnet i dem.. og menskopp ser jeg for meg er vanskelig å mestre for en 11-12åring. (Nytter ikke å si at hun kan høre med venninne sine om hva de gjør, hun snakker bare ikke om slike ting) Anonymkode: 8a89c...836 Jeg fikk ikkje mensen før jeg gikk i 7 klasse, vi slutta vel med symming i 6 klasse så slapp å stresse med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #94 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg er snart 42 år, har hatt mensen siden 22.10.1997, og har aldri putta inn en eneste tampong Anonymkode: 5e029...b60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #95 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tøybind i vannet? Hvordan tror du det skal gå for seg? Anonymkode: 0d002...5c4 Om du leste innlegget jeg svarte på, så handlet det ikke om bruk i vann, men ubehag ved bruk av mensprodukter generelt. Innlegget jeg skrev rett over var relevant til problemstillingen i HI. Anonymkode: 6bea6...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #96 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg er egentlig overrasket over at så mange har svømming på skolen. For datteren min var det kun svømming i fjerde klasse på barneskolen. Dessuten var de tre klasser på trinnet, A, B og C, så de måtte rullere og hadde svømmehallen kun et par uker hele året. Det var dårlig opplæring, fem minutter der noen voksne sa et par ord om teknikk og sånn, så var det frilek i bassenget resten av timen. Neppe noen som lærte og svømme av det vil jeg tro. Jeg skulle ønske det var bedre svømming på skolen, men det blir jo bare dårligere. Var vel rundt 2021-2022 dette. Anonymkode: 35031...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #97 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 18.25): Mensen var aldri en unnskyldning gymlærerne godtok for å ikke delta på svømming. Giftsoffer i tamponger? Kanskje noen merker men neppe alle. No må da kunne finnes? Vil ikke datter snakke med venninner så får du forhøre deg med gymlærer. Synes det er trist at mensetruasjon skal være en unnskyldning for å ikke delta på lik linje med alle andre. (Unntaket er er jenter med store smerter). Stedatter har drevet innrett på høyt nivå fra hun var liten. Mensen har aldri stoppet henne, verken mht. Idretten eller lite klær. Anonymkode: 6dc8b...171 Oj så uvitende du er! Du vet noen blør mye mer enn andre , eller?? Anonymkode: f8347...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #98 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 22.39): Jeg er i et konkurransemiljø i svømming og der har veldig mange jenter mange ukentlige svømmeøkter fra de er 8-9. Aldri noe problem. Men skjønner at det for vanlige jenter er digg å sitte på rumpa i stedet for å trene 😅 Anonymkode: 66cdf...1fc Uvitende og nedlatende mennesker, fy flate. Anonymkode: f8347...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #99 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 22.39): Jeg er i et konkurransemiljø i svømming og der har veldig mange jenter mange ukentlige svømmeøkter fra de er 8-9. Aldri noe problem. Men skjønner at det for vanlige jenter er digg å sitte på rumpa i stedet for å trene 😅 Anonymkode: 66cdf...1fc Jeg har vaginisme og får fysisk ikke inn en tampong.. fikk ikke til det som 12 åring heller 😅 Anonymkode: 13ea6...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #100 Del Skrevet 25. desember 2024 Jentene mine har aldri ytret ønske om å bruke tampong, enda de vet godt hva det er og hvorfor det kan være praktisk (begge har venninner som bruker det aktivt). Så her får de svømmefri. Aldri om jeg har tenkt å dytte tampong på barna mine, det får være deres valg. Anonymkode: 2f1e9...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå