Gå til innhold

Endelig er høsten her!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I alle fall hvis man ser på været her jeg bor, vind og storm ute, og jeg elsker det! Er det flere som er litt ekstra glade i høsten her? 

Hvilke "tradisjoner" har dere? Spesielle ting dere gjør om høsten for å ha det ekstra koselig? Pynter dere hjemme? 

I år er første året jeg har ett eget "hjem", frem til nå har jeg som student bare bodd i kollektiv i studentbolig, og jeg ser veldig frem til å pynte og få det skikkelig koselig her hjemme. 

Jeg fant ingen tråd med temaet "høst" hvor alt av høstkos, interiør, aktiviteter, klær, osv deles, men beklager hvis den finnes og jeg bare har oversett den (ble også litt i tvil om dette var riktig kategori, det er jo ikke en høytid som sådan, men føler at jeg forholder meg litt til høsten som jeg gjør med adventstid og jul, så da ble det her). 

Anonymkode: 426bd...e52

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underforumet heter jo også "...og spesielle anledninger", og det høres jo absolutt ut som du synes høsten er en spesiell anledning, så ja, jeg vil si du har postet det på rett sted :)

Skal jeg være ærlig er jeg mer glad i høst enn sommer selv. Liker ikke varme noe særlig, og jeg sover mye bedre når luften er kjølig og kald (har alltid soveromsvinduet på luftegløtt, året rundt). Jeg misliker å svette i sola. Så høsten passer meg i grunnen bra, det er kjølig, men ikke den hersens snøen ennå. Perfekt.

Men nei, jeg setter ikke i gang og pynter noe for høsten, men jeg skjønner jo at du gjerne gjør det, siden du har egen bolig å feire akkurat i år! Så pynt i vei!

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (9 minutter siden):

Underforumet heter jo også "...og spesielle anledninger", og det høres jo absolutt ut som du synes høsten er en spesiell anledning, så ja, jeg vil si du har postet det på rett sted :)

Skal jeg være ærlig er jeg mer glad i høst enn sommer selv. Liker ikke varme noe særlig, og jeg sover mye bedre når luften er kjølig og kald (har alltid soveromsvinduet på luftegløtt, året rundt). Jeg misliker å svette i sola. Så høsten passer meg i grunnen bra, det er kjølig, men ikke den hersens snøen ennå. Perfekt.

Men nei, jeg setter ikke i gang og pynter noe for høsten, men jeg skjønner jo at du gjerne gjør det, siden du har egen bolig å feire akkurat i år! Så pynt i vei!

Jeg er heller ikke noe glad i varme. Elsker de mørke og kalde høst- og vintermånedene! Liker å ha på meg minst et par plagg med klær, varm drikke, og jeg føler meg så levende eller hva jeg skal si i høststormen og i kulden når det snør ute. Heldigvis bor jeg i nord så sommeren er ikke alt for lang, selv om den i år har vært intens! 

For å være helt ærlig så er jeg egentlig ikke helt sikker på hvordan jeg skal pynte, men har i alle fall funnet frem høstpledd og -putetrekk. Passer veldig bra at 1. september er på søndag i år så jeg kan bruke helgen på å gjøre i stand. Har også bestilt høstte fra Perchs, den er utrolig god! 

Anonymkode: 426bd...e52

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra midten av august til begynnelsen av januar er min periode i året. Da koser jeg meg! Det blir mørkere og mørkere. Jeg er mørkets mann :D Bruker å traske meg en tur ut på senkveldene i mørket. Deilig :) 

Pynter ikke spesielt, men skifter kjøkkengardiner, bytter til "tyngre" duker, finner fram tjukkpleddene og drar fram alle LED-lysene mine. 

Hver august så får jeg alltid lyst på noe nytt innenfor interiør. Så har 3 pakker jeg mottar om en ukes tid med dekor, veggbilder og lamper. Gleder meg. Det er ikke relatert til høst sånn sett, men mer at høsten gjør meg sulten på noe nytt. :) 

Fine tida! Og når høsten er her så betyr ikke været særlig. Liker jo alltids finvær, men litt regn og vind innimellom må til. 

Fra midten av november begynner røde ting å sige inn, men det er en helt annen debatt igjen ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sommer noen dager til. Den første høstdagen er 1 september,høsten varer ellers til siste dag i november.

Anonymkode: 86f61...88e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå er det sommer noen dager til. Den første høstdagen er 1 september,høsten varer ellers til siste dag i november.

Anonymkode: 86f61...88e

Hvis du leser det jeg skriver så mener jeg det selvsagt bare halvveis, da jeg refererer til været. Mange steder regnes høsten å starte først ved høstjevndøgn for eksempel, og det er ikke før 22. september. 

Bombasi skrev (16 timer siden):

Fra midten av august til begynnelsen av januar er min periode i året. Da koser jeg meg! Det blir mørkere og mørkere. Jeg er mørkets mann :D Bruker å traske meg en tur ut på senkveldene i mørket. Deilig :) 

Pynter ikke spesielt, men skifter kjøkkengardiner, bytter til "tyngre" duker, finner fram tjukkpleddene og drar fram alle LED-lysene mine. 

Hver august så får jeg alltid lyst på noe nytt innenfor interiør. Så har 3 pakker jeg mottar om en ukes tid med dekor, veggbilder og lamper. Gleder meg. Det er ikke relatert til høst sånn sett, men mer at høsten gjør meg sulten på noe nytt. :) 

Fine tida! Og når høsten er her så betyr ikke været særlig. Liker jo alltids finvær, men litt regn og vind innimellom må til. 

Fra midten av november begynner røde ting å sige inn, men det er en helt annen debatt igjen ;) 

Jeg liker egentlig veldig godt regnet og vinden som er om høsten, er så friskt og deilig! 

Tror jeg må gå til innkjøp av litt flere LED-lys! Har en sånn lyslenke, men vurdere også noen "kubbelys". Er finest med levende lys, men det er jo tryggere og lenger varighet på LED. 

Anonymkode: 426bd...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pynter med høstfarger, lys, servietter, duker, puter. Henger opp lyslenker inne og ute . Pynter med høstfarger på graven . Jeg liker ikke høsten for da vet jeg at rett etterpå og ganske plutelig kan vinteren komme. Likevel gir det litt ro å pynte med varme farger og liksom erkjenne at vi går inn i en annen årstid. 

Anonymkode: 959a3...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er nok ikke min yndlingstid på året nei. Joda fint og "romantisk" i teorien å sitte inne, nyte noe varmt i koppen med levende lys og en god bok eller en fin film under teppe.  Men en må ut i høststormene på jobb, av og på med regntøy, våt og sørpete og mørket kommer nærmere og spiser energien litt etter litt etterhvert som det blir vinter. Og hvis høsten blir våt så får en ikke den fine høsten men høstbladene blir oftest bare brune...

MEN...

Screenshot_20240828_121712_Gallery.thumb.jpg.650985ca566d4daeb2620541db3e8a78.jpg

Men når jeg vet at jeg pleier å få en liten nedstemt stemning så har jeg også et ansvar for å prøve å gjøre sesongen best mulig for meg selv så i år har jeg laget meg en høst bucket list med 30 punkter jeg gleder meg til, alt ifra å dekorere huset til konserter, lage eplekake, feire halloween og mye annet. Jeg skal lage meg høst potpourri og gleder meg litt til den gode lukten av tørkede epler, tørkede mandarin, kanel, nellik, og furuolje blant annet (fin pynt blir det igså samtidig):Screenshot_20240828_115730_Pinterest.thumb.jpg.7f2d092b81a1e34bfda588246df015fc.jpg

Jeg har planlagt bøker jeg skal lese og filmer jeg gleder meg til å se og aktiviteter jeg skal gjøre.

smileys-autumn-960121.gif.50a850dc94d8bbf1fdc5eb012643ebf1.gif

Ang dekorasjon av huset så er det mye fra duker på bordet til lysfat, pyntesopper, pynte gresskar, oljelampe, høst gilander med ledlys, levende lys osv. Hjemmet blir en helt annen stemning enn den friske sommerpynten jeg nå har. Det blir en mer dempet stemning men mer "hygge". Jeg er selv ikke sånn veldig fan av ledlys (utenom i lyslenker), men foretrekker nok levende lys. 

Men jeg foretrekker å holde på sesongene, pynte til høst når det er høst, pynte til jul når det er jul osv så for min del er det en uke med sommer igjen.

Høst med mye kos forhåpentligvis 🍁

Screenshot_20240828_120611_Pinterest.jpg.be9df673a27fd9a0554b2320b4cc8ff7.jpg47a67ecf521f151eb097f8ee253453f2.thumb.jpg.f748074d1ec0a2efaa290ed2fa89bb9f.jpgafa7dfe4a4e244f2cf4c110ae0c7bcf8.thumb.jpg.626fc50a0bd55ed76bfbb114ea6b8781.jpg604d3a638c91bafb70b6e5ff1f3d1927.jpg.775e6acbee30f92660b3a5a93b0df561.jpgScreenshot_20240828_123358_Gallery.thumb.jpg.dc28340b0889c7654805b8d2b5f1126c.jpgdfc529b331b5512b33d3584d2ba9c8d4.thumb.jpg.e94337a95341047f614d79fc49fe9bde.jpgf21ed154167a63bc6677637408065a1a.thumb.jpg.76d05182ca8e358fa8c0b705a4bd5042.jpgf638455c5102d1ec6e9e7db54732585e.jpg.abb4544c642e4f8f77fb59c27fe311ef.jpg

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke helt romantisering av høsten " innetid, kakao, peis og en god bok! " liksom.. Hvem har tid til det i en hektisk hverdag? 

Anonymkode: 959a3...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg liker ikke helt romantisering av høsten " innetid, kakao, peis og en god bok! " liksom.. Hvem har tid til det i en hektisk hverdag? 

Anonymkode: 959a3...0ca

De som har vett til å tilrettelegge livet slik at en unngår denne hektiske hverdagen.

Anonymkode: 93f91...1ad

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De som har vett til å tilrettelegge livet slik at en unngår denne hektiske hverdagen.

Anonymkode: 93f91...1ad

"OK"  Det finns faktisk folk som har ting de må ta seg av. Jobber ikke fullt, har ikke barn men å bare sitte på stas har jeg likevel ikke tid til. Så det blir når jeg kommer på gamlehjem. 

Anonymkode: 959a3...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig har jeg ikke noe særlig imot høsten, selv om det ikke er favorittårstiden min, men i år klarer jeg ikke å hente frem noen som helst begeistring. Værmessig har det vært høst her jeg bor siden juni. Jeg føler jeg ikke har fått noe sommer, og begynner høsten og vinteren allerede i minus. Så en flokk grågås fly sydover for noen dager siden, og kjente jeg fikk gråten i halsen, for jeg er ikke klar for det som kommer. Det føles så annerledes når man har fått noen måneder med skikkelig sommer, der kroppen er god og oppvarmet. Da føles det helt greit at det blir kjøligere og mørkere.

Pynter uansett aldri etter sesong, kun til jul, ellers ser mitt interiør likt ut hele veien. Har ingen andre planer enn å grave meg ned i noe litt altoppslukende så jeg ikke får så mye tid til å kjenne på at jeg ikke er helt på min happy place. Og så må jeg vurdere om jeg skal reise bort og tine opp litt i løpet av høsten eller vinteren. Det eneste jeg kanskje gleder meg blitte litt til, er at etter hvert som det blir kjøligere og mindre mat å finne i skogen, så kommer rådyrene ned i hagen igjen. Det er koselig. 

Anonymkode: 0e582...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd :høst:

Det blir høstpynt, varm kakao, levende lys og pledd her også. Liker å pynte med høstfarger og litt høstpynt som sopp, ekorn, gresskar og lage det koselig 

Anonymkode: ae6c3...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

"OK"  Det finns faktisk folk som har ting de må ta seg av. Jobber ikke fullt, har ikke barn men å bare sitte på stas har jeg likevel ikke tid til. Så det blir når jeg kommer på gamlehjem. 

Anonymkode: 959a3...0ca

Det handler om å lage seg tid. Alle kan det og tilrettelege for at det ikke blir så heftig.

Anonymkode: 93f91...1ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

"OK"  Det finns faktisk folk som har ting de må ta seg av. Jobber ikke fullt, har ikke barn men å bare sitte på stas har jeg likevel ikke tid til. Så det blir når jeg kommer på gamlehjem. 

Anonymkode: 959a3...0ca

Synd for deg, livet er hva man gjør det til. Du velger høstkosen vekk fordi du mener selv du ikke har tid. Det er helt opp til deg.

Her i hus har vi masse tid til høstkos både store og små, for det har vi valgt. Vi vil leve livet mens vi ennå er relativt unge og friske.

Anonymkode: 3ba34...260

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet i mange uker og mnd på denne tiden og er veldig glad for at den nå endelig er her. 
Lukten ute er viktig. Mørket. Fred og ro. Kveldsgåtur i mørke. Regn. Hele meg synker inn i en avslappet atmosfære. 
Det blir nok kakao og brunostskiver på grovbrød også. Endelig inn i min lune hule igjen.  :levendelys: :nikke: Hilsen høstmennesket. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synd for deg, livet er hva man gjør det til. Du velger høstkosen vekk fordi du mener selv du ikke har tid. Det er helt opp til deg.

Her i hus har vi masse tid til høstkos både store og små, for det har vi valgt. Vi vil leve livet mens vi ennå er relativt unge og friske.

Anonymkode: 3ba34...260

Jeg velger ikke vekk noe, det er bare at for tiden er andre ting viktigere. Men jeg jobber med saken for å få bedre tid da. Tar litt tid å organisere livet. 

Anonymkode: 959a3...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker lyn og torden.

Høsten her er tid for sanking og ordne ting. Vi jakter,plukker bær,slakter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å bli indian summer, første uka i september 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg liker ikke helt romantisering av høsten " innetid, kakao, peis og en god bok! " liksom.. Hvem har tid til det i en hektisk hverdag? 

Anonymkode: 959a3...0ca

Jeg har har heldigvis det. Har ikke småbarn lengre eller noe som opptar meg på kveld og helg.😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...