Meowmere Skrevet 27. august 2024 #21 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg tror bestikket vi har er fra 70-tallet. Var noe vi arvet en gang. Har prøvd å kjøpe nytt, men bestikket har hatt så tykt stål, så det har blitt til at vi fortsatt bruker det gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #22 Del Skrevet 27. august 2024 lin skrev (10 timer siden): Vi har bestikk fra Iittala (Scandia) og veldig fornøyd med det👍 har forøvrig også samme hverdagsservise som dere. Ja, det er fint. Jeg har litt forskjellig bestikk, også Hardangerbestikk, men jeg synes Hardangerbestikket er tungt. Liker bedre bestikk som er lettere. Anonymkode: 8f13b...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #23 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Levetid for bestikk mindre enn 15 år?? Mine foreldre bruker fortsatt stålbetikket de fikk i bryllupsgave i 1957. Det er brukt daglig i 66 år, og har nå litt slitasjemerker. Vi bruker fortsatt bestikket vi kjøpte i 1982, Ramona fra Hardanger. Det er da brukt daglig i 42 år. Det er vasket i oppvaskmaskin, men aldri vasker/pusset mer enn det. Fortsatt nesten like fint. Anonymkode: a321a...895 Levetid på Ikea bestikk snakker vi her om, ikke bestikk som ble laget for flere tiår siden, den gang ting ble laget for å vare til evig tid. Hardangerbestikk er i en egen klasse for bestikk som holder og varer, lenge. Men det blir stiplete av å slenge i bestikkskuffen. Anonymkode: 4948a...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #24 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, det er fint. Jeg har litt forskjellig bestikk, også Hardangerbestikk, men jeg synes Hardangerbestikket er tungt. Liker bedre bestikk som er lettere. Anonymkode: 8f13b...f18 Hvor tungt Hanrdangerbestikket er varierer med hvilket design du velger. Jeg har hatt mange ulike. Billigvarianter Mira som ofte har blitt solgt på Coop Obs er lettere enn tunge Nina, som og er en billigvariant. Renessanse og Carina er lettere enn Ramona og Kristin. Jeg har drevet og veid de ulike mønstrene for å finne noe som er greit i mine kompliserte hender. Anonymkode: 4948a...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 28. august 2024 #25 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg har også Ramona fra Hardangerbestikk og er veldig fornøyd. Haradangerbestikk har jo mange ulike modeller, og har generelt god kvalitet, så jeg hadde sjekket dem ut mer. Er ofte tilbud rundt fordi også. En liten obs er at det varierer veldig hvor mange deler de ulike variantene har så om det er noe spesielt du bruker så sjekk at det finnes før du begynner å investere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #26 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 14.43): Maya passer kanskje? Klassisk bestikk fra Stelton. Anonymkode: 30268...f99 Jeg hadde Maya-bestikk tidligere, men måtte bytte det ut da hele familien syns det var vondt å spise med. Korte tenner på gaffelen, og knivene er veldig sløve med liten "kutteflate". Sjeene er sånn ca ok, men ganske små. Anonymkode: d9284...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 28. august 2024 #27 Del Skrevet 28. august 2024 Har Tuva fra Hardangerbestikk. Veldig fornøyd med det - tidløst - brukes både til hverdag og fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #28 Del Skrevet 28. august 2024 Er velidg fornøy med Chaco fra Stelton. Like pent etter over 10 år i bruk Anonymkode: ca1e3...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #29 Del Skrevet 28. august 2024 Skaugum er fint bestikk. Fins i flere farger. Anonymkode: 9d36a...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå