Gå til innhold

Samme merke på vaskemaskin og tørketrommel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har Miele vaskemaskin og vurderer å kjøpe tørketrommel. Jeg har sett meg ut en fra Samsung som koster ikke mye og den har fått bra karakterer og anmeldeser. Mannen vil gjerne ha Miele, altså samme merke som vi har på vaskemaskin. Han sier det blir teit med  forskjellige merke.

Jeg synes at Miele sine tørketrommel er dyre og jeg gidder ikke gi så mye for en tørketrommel. 

Har dere lik merke på begge eller ikke, dere som har både vaskemaskin og tørketrommel?

Anonymkode: a7042...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke teit med forskjellig merke. Det viktigste er at de matcher mtp mål, hvis dere skal stable tørketrommel oppå vaskemaskinen. 

Vent til november og black week/friday hvis dere kan, da er det mye tilbud.

Anonymkode: 792f6...4b8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma hva slags merker de er så lenge de fungerer og er holdbare vel. 

Anonymkode: e1d22...7ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kommer litt an på hvor det skal stå, er det inne på badet ser det mer ryddig ut å ha like maskiner. Er det på vaskerom spiller det ingen rolle.

Anonymkode: f3fc7...b86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å ha samme merke siden de står synlige. Men det er jo egentlig bare tullete, det viktigste er at de vasker/tørker bra. 

Anonymkode: 8a2d9...c9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være det ser penere ut om de har samme merke. 
I det minste om de har forskjellig stil/design. 
Men det betyr jo bare noe om de står synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teit med forskjellig merke 🤣

Altså, maskinene står vel på et vaskerom som oftest. Ingen besøkende som går inn på vaskerommet for å se hvilket merke vi har på vaskemaskin og tørketrommel..

Anonymkode: 42636...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme merke hvis det er mulig å skaffe i samme design. Hvis ikke kan det gjerne være forskjellig merke bare den ser litt lik ut ellers.

Anonymkode: c51c6...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Miele vaskemaskin og annen tørketrommel. Det blir Miele på tørketrommelen neste gang, så jeg får tilgang til begge i samme app (oppvaskmaskinen er Miele så den har jeg i appen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (4 minutter siden):

Vi har Miele vaskemaskin og annen tørketrommel. Det blir Miele på tørketrommelen neste gang, så jeg får tilgang til begge i samme app (oppvaskmaskinen er Miele så den har jeg i appen).

Hvorfor trenger man app til hvitevarer? Man skal jo uansett ikke bruke dem når man ikke er hjemme? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor trenger man app til hvitevarer? Man skal jo uansett ikke bruke dem når man ikke er hjemme? 

Jeg får varsel når maskinen er ferdig, kan legge inn forsinket start på en enkel måte, se hvor lang tid som er igjen, se hvor mye vaskemiddel som er igjen i beholderne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åhhh, nå skal visst alt gjennom app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (2 minutter siden):

Jeg får varsel når maskinen er ferdig, kan legge inn forsinket start på en enkel måte, se hvor lang tid som er igjen, se hvor mye vaskemiddel som er igjen i beholderne osv.

😳😳😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å kjøpe en tørketrommel med varmepumpeteknologi. Koster litt ekstra å kjøpe inn, men digg når man innser at det kun går 1,5kWh med strøm på en full runde på eco. Da kan man bruke den på vinteren også med god samvittighet når strømmen ikke er direkte gratis. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er dette viktig? Jeg har ikke app på min maskin, men hører da når maskinen er ferdig. Også vet jeg jo hvor lang tid ca maskinen bruker per vask, og jeg kan se hvor lang tid som er igjen ved å gidde å reise meg og gå og se på maskinen. Forsinket start er det også på maskinen, men når i all verden skal man bruke dette med mindre man setter på maskinen når man ikke er hjemme (noe man ikke skal gjøre)?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, 

Jeg kom til å tenke på at Miele har jo et annet design enn andre merker, slik at med mindre dere velger en maskin som har helt hvit front, så vil det bli estetisk "kræsj". Men dette er jo ikke krise, særlig hvis det står på separat vaskerom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har Miele vaskemaskin og vurderer å kjøpe tørketrommel. Jeg har sett meg ut en fra Samsung som koster ikke mye og den har fått bra karakterer og anmeldeser. Mannen vil gjerne ha Miele, altså samme merke som vi har på vaskemaskin. Han sier det blir teit med  forskjellige merke.

Jeg synes at Miele sine tørketrommel er dyre og jeg gidder ikke gi så mye for en tørketrommel. 

Har dere lik merke på begge eller ikke, dere som har både vaskemaskin og tørketrommel?

Har ikke like. Vi har vaskerom, og de står ved siden av hverandre, så merke og størrelse var helt irrelevant.

Miele er for øvrig grovt overpriset. Kjøp en Samsung neste gang.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei det er ikke teit med forskjellig merke. Det viktigste er at de matcher mtp mål, hvis dere skal stable tørketrommel oppå vaskemaskinen. 

Vent til november og black week/friday hvis dere kan, da er det mye tilbud.

Takk for at du tok deg tid til å svare. 🌸

Og takk for tips :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært samme pris, kunne jeg nok ha funnet på å kjøpe samme merke fordi de liksom ser litt bedre ut, men hvis den i samme merke er dyrere, synes jeg det bare er tull å tenke sånn. Skal man bruke flere tusen ekstra pga. en sånn bagatell, liksom? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...