AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Del Skrevet 27. august Jeg har jobbet med regnskap i flere år, nå er jeg lei av å jobbe med tall. Jeg får smerter i hode og rygg av å sitte med PC hele dagen, har databriller, hevebord og trener aktivt, likevel. Når jeg har ferie og er aktiv forsvinner plagene. Vurderer genuint å utdanne meg til en helt annen type jobb, f eks innen helse eller pedagogikk. Er her noen som har gjort lignende og har gode råd? Anonymkode: 46da2...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Del Skrevet 27. august Ikke ta pedagogikk. Jeg er pedagog og sitter på kontor med samme utfordringer som deg. Ta heller lærerutd 😊 Anonymkode: ca62e...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Del Skrevet 27. august Helsesektoren innebærer gjerne fysisk aktivitet i løpet av arbeidsdagen, men det er også til tider (ofte) vanskelig å jobbe ergonomisk riktig, selv om man har hjelpemidler. I så fall tenker jeg at fysioterapi, manuellterapi og lignende, kanskje kan passe deg? Anonymkode: 83384...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke ta pedagogikk. Jeg er pedagog og sitter på kontor med samme utfordringer som deg. Ta heller lærerutd 😊 Anonymkode: ca62e...c9f Skjønner ikke hvorfor du fråråder TS å ta pedagogikk. Utdanning i pedagogikk er både ettertraktet, bred og tverrfaglig. Har en bachelor i ped, og har aldri hatt problemer med å få jobb der jeg vil. Uansett arbeidsområde/bransje jeg har søkt på. Det gjelder bare å selge seg inn, og vite hva du vil jobbe med. Om man ønsker å ta videreutdanning, er det også mange tverrfaglige videreutdanninger man kan ta - der man kan havne i helt andre bransjer. Så jeg tenker du bør være forsiktig med å fraråde andre utdanninger, før du kjenner til arbeidsmarkedet og jobbmulighetene. Nå tar jeg master, men det er fordi at jeg sikter meg spesifikt mot flere steder som krever dette (PPT/BUP/DPS). Hvis jeg ikke ender opp med å ta klinisk pedagogikk, så ønsker jeg kanskje å ta tverrfaglig videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge eller rus og psykisk helsearbeid etc, for det er vi med bachelor i ped kvalifisert for. Jeg har tidligere tatt emner innen IKT. Anonymkode: 5cb4b...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Del Skrevet 27. august Takk for forslag! Interessant med ulike innspill, tar gjerne imot flere ts Anonymkode: 46da2...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner ikke hvorfor du fråråder TS å ta pedagogikk. Utdanning i pedagogikk er både ettertraktet, bred og tverrfaglig. Har en bachelor i ped, og har aldri hatt problemer med å få jobb der jeg vil. Uansett arbeidsområde/bransje jeg har søkt på. Det gjelder bare å selge seg inn, og vite hva du vil jobbe med. Om man ønsker å ta videreutdanning, er det også mange tverrfaglige videreutdanninger man kan ta - der man kan havne i helt andre bransjer. Så jeg tenker du bør være forsiktig med å fraråde andre utdanninger, før du kjenner til arbeidsmarkedet og jobbmulighetene. Nå tar jeg master, men det er fordi at jeg sikter meg spesifikt mot flere steder som krever dette (PPT/BUP/DPS). Hvis jeg ikke ender opp med å ta klinisk pedagogikk, så ønsker jeg kanskje å ta tverrfaglig videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge eller rus og psykisk helsearbeid etc, for det er vi med bachelor i ped kvalifisert for. Jeg har tidligere tatt emner innen IKT. Anonymkode: 5cb4b...957 Ikke fraråde direkte, men mange av de gode stillingene man får med ped innebærer kontor/admin arbeid. Utdanningen er ellers fin den. Anonymkode: ca62e...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå