takinova Skrevet 28. august 2024 #41 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kunne kjøpt hytte uten innlagt vann, men ikke uten strøm. Anonymkode: 0d04b...881 Helt motsatt tanke hos meg. Vann er vanskelig å få tak i. Strøm er enkelt via solcelle/vind og aggregat. Cinderella toalett på gass er like bra som ekte avløp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 28. august 2024 #42 Del Skrevet 28. august 2024 Vi har hytte uten innlagt strøm og vann. Nå har det kommet så mye bra på solcellefronten at vi la 70k i nytt anlegg som drar kjøleskap, pc og mobilladere og det nødvendigste. Forbrenningsdo på gass, der er det kun en vifte som trekker bittelitt strøm og med led lys så holder solcelle til belysning i alle rom. Vann er noe mer tricky men det koster jo ikke all verden å borre om det ikke er veeeeeeldig langt ned til grunnvann. Om vinteren er det uansett ikke et problem om du er langt i gokk for da funker snøsmelting i alt fra vedfyrt hot tub til oppvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 28. august 2024 #43 Del Skrevet 28. august 2024 2 minutter siden, takinova said: Helt motsatt tanke hos meg. Vann er vanskelig å få tak i. Strøm er enkelt via solcelle/vind og aggregat. Cinderella toalett på gass er like bra som ekte avløp. Cinderella er helt genialt, eneste er å huske å alltid ha en gassreserve i skjulet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 28. august 2024 #44 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har funnet drømmehytta mtp form og beliggenhet, men... den har ikke strøm eller vann! Kan kobles på strøm med en kostnad på rundt 100k, som ikke er så ille mtp at den er lagt ut til 900k og jeg eventuelt tenker å by under. Er det noen her som eier en hytte uten strøm og vann? I hovedsak tenker jeg det ikke er sååå dumt, da man sparer en del i strøm- og vannkostnader, samtidig er det kanskje mer ork? Men alt skal jo kanskje ikke være så rett frem på hytta? Er peis, gasskomfyr og dusj (man må fylle på vann). Og solcellepanel til lys. Så man har jo sånn sett det man trenger. Eneste jeg tenker på er at om jeg på sikt feks vil ha hjemmekontor på hytta, men... Samtidig tenker jeg det er litt digg at det ikke er strøm og internett og at man virkelig bare kan koble helt av. Anonymkode: 5fb62...5bb Tyder på at du har funnet en hytte med stort potensiale, dvs en god investering. (hvis du da ikke har helt avvikende tanker om hva en hytte skal være). Hytta øker nok mer i verdi enn selve investeringen i strømtilkobling. Lykke til som hyttekjøper. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå