AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Del Skrevet 27. august Hvor gammel er hunden når livsforsikringa opphører hos Agria? Prøver å Google men finner ingen alder. Anonymkode: b8743...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 27. august #2 Del Skrevet 27. august 8, 10 eller 12 år, alt etter rase. Agria sine vilkår finner du her. Det står på side 14. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBoop2 Skrevet 27. august #3 Del Skrevet 27. august (endret) Er du sikker? Min hund er 13, og fikk nettopp dekket en relativt stor operasjon gjennom Agria. Eller, opp til forsikringssum (30.000,-) rettere sagt. Måtte ut med 21.000,- selv, men verdt hver krone, frøkna er her, hjemme, og frisk som en fisk på tross av ulykken hun ble operert for. Deler ordrett fra vet, kun tre døgn etter operasjon: "Hei! Uhm. Hunden din gjør avdelingen...litt, uh, utfordrende...akkurat nå...Hun er den eldste her, men oppfører seg som den yngste. Hun vil ha mat. Hun vil ha kos, og hun HATER buret sitt! Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre, for..." Kuttet dem av og sa; "Jeg kommer og henter henne nå. Er der om 20 min. Skriv resept på medisiner, så tar jeg det herfra". Skal sies at dagen før hadde jeg informert om at hun skulle hjem dersom hun fortsatte å vise bedring. Det var liten tvil om at de trodde hun måtte være der lenger. Men jeg kjenner hunden min! Lille, gale gamle skrulle ❤️". Og her er hun, 3 uker etter op. Spist som en hest hele veien, litt slapp ja, men herremin da I dag? 3 uker etter en utfordrende operasjon, fikk hun stempelet 100% friskmeldt. Ja, jeg må betale ned på det pokkers mastercardet, men uten Agria hadde det vært 51.000,- ikke 21.000,-... ❤️ Så, jeg tenker. Forsikring ble startet ved fødsel. Ble videreført etter oppdretter. Så lenge jeg betaler premien, som blir dyrere og dyrere jo eldre hunden blir "naturligvis", dette følger kjøpsloven... Hvor jævlig det enn er, og høres ut... Eldre bil, dyrere forsikring. Eldre hund, det samme... Så har du forsikring til hunden dør. Uansett alder det skjer. Nei, jeg har ikke sjekket vilkårende, selv om jeg har dem. Dette er svaret jeg fikk fra Agria selv, når jeg i fortvilelse ringte og spurte; Hun er 13, dette har skjedd... De avbrøt, og sa; du har betalt forsikringen hver mnd, vilkårende gjelder for henne som for en yngre hund. Ferdig! Endret 27. august av BettyBoop2 Siste avsnitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Del Skrevet 27. august BettyBoop2 skrev (25 minutter siden): Er du sikker? Min hund er 13, og fikk nettopp dekket en relativt stor operasjon gjennom Agria. Eller, opp til forsikringssum (30.000,-) rettere sagt. Måtte ut med 21.000,- selv, men verdt hver krone, frøkna er her, hjemme, og frisk som en fisk på tross av ulykken hun ble operert for. Deler ordrett fra vet, kun tre døgn etter operasjon: "Hei! Uhm. Hunden din gjør avdelingen...litt, uh, utfordrende...akkurat nå...Hun er den eldste her, men oppfører seg som den yngste. Hun vil ha mat. Hun vil ha kos, og hun HATER buret sitt! Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre, for..." Kuttet dem av og sa; "Jeg kommer og henter henne nå. Er der om 20 min. Skriv resept på medisiner, så tar jeg det herfra". Skal sies at dagen før hadde jeg informert om at hun skulle hjem dersom hun fortsatte å vise bedring. Det var liten tvil om at de trodde hun måtte være der lenger. Men jeg kjenner hunden min! Lille, gale gamle skrulle ❤️". Og her er hun, 3 uker etter op. Spist som en hest hele veien, litt slapp ja, men herremin da I dag? 3 uker etter en utfordrende operasjon, fikk hun stempelet 100% friskmeldt. Ja, jeg må betale ned på det pokkers mastercardet, men uten Agria hadde det vært 51.000,- ikke 21.000,-... ❤️ Så, jeg tenker. Forsikring ble startet ved fødsel. Ble videreført etter oppdretter. Så lenge jeg betaler premien, som blir dyrere og dyrere jo eldre hunden blir "naturligvis", dette følger kjøpsloven... Hvor jævlig det enn er, og høres ut... Eldre bil, dyrere forsikring. Eldre hund, det samme... Så har du forsikring til hunden dør. Uansett alder det skjer. Nei, jeg har ikke sjekket vilkårende, selv om jeg har dem. Dette er svaret jeg fikk fra Agria selv, når jeg i fortvilelse ringte og spurte; Hun er 13, dette har skjedd... De avbrøt, og sa; du har betalt forsikringen hver mnd, vilkårende gjelder for henne som for en yngre hund. Ferdig! Det er forskjell på livsforsikring og veterinærforsikring. Livsforsikring brukes dersom hunden dør, veterinærforsikring dekker operasjoner ol. Livsforsikring gjelder til en viss alder, veterinærforsikring gjelder i de fleste tilfeller hele livet, men egenandelen blir høyere. Anonymkode: 5742c...6df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBoop2 Skrevet 27. august #5 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er forskjell på livsforsikring og veterinærforsikring. Livsforsikring brukes dersom hunden dør, veterinærforsikring dekker operasjoner ol. Livsforsikring gjelder til en viss alder, veterinærforsikring gjelder i de fleste tilfeller hele livet, men egenandelen blir høyere. Anonymkode: 5742c...6df Ok. Er du trådstarter? Lurer, fordi jeg har kanskje begge? Men som sagt, ikke sjekket, valgte å være blind her, var så redd... Hunden var dødssyk, jeg var forberedt på "koste hva det koste ville". Og jeg vet, jeg er heldig som kunne gjøre det ❤️ Selvfølgelig var det en mye større "glede" å betale summen når hunden overlevde, enn om hunden hadde dødd på op bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Del Skrevet 27. august BettyBoop2 skrev (3 minutter siden): Ok. Er du trådstarter? Lurer, fordi jeg har kanskje begge? Men som sagt, ikke sjekket, valgte å være blind her, var så redd... Hunden var dødssyk, jeg var forberedt på "koste hva det koste ville". Og jeg vet, jeg er heldig som kunne gjøre det ❤️ Selvfølgelig var det en mye større "glede" å betale summen når hunden overlevde, enn om hunden hadde dødd på op bordet. Nei, se anonymkode. Du har ikke livsforsikring på en 13 år gammel hund, ingen forsikringsselskap tilbyr det. Anonymkode: 5742c...6df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBoop2 Skrevet 27. august #7 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei, se anonymkode. Du har ikke livsforsikring på en 13 år gammel hund, ingen forsikringsselskap tilbyr det. Anonymkode: 5742c...6df Nei. Jøssda. Du har nok rett. Empet var nok bare snille de. Sikkert derfor jeg slapp unna med å betale 21.000,- av en 51.000,- regning. Snillhet. Ja jøss 😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carro1991 Skrevet 27. august #8 Del Skrevet 27. august (endret) BettyBoop2 skrev (21 minutter siden): Nei. Jøssda. Du har nok rett. Empet var nok bare snille de. Sikkert derfor jeg slapp unna med å betale 21.000,- av en 51.000,- regning. Snillhet. Ja jøss 😴 LIVSforsikring er en forsikring som går på alder på hund, som regel frem til 8 år. Hvis det skjer noe uforutsett og alvorlig som gjør at hunden må avlives får man betalt ut en forsikringssum tilsvarende det du betalte for hunden. VETRINÆRforsikring dekker sykdom, skader, operasjon osv. Denne er ikke aldersbestemt, og det er denne du har brukt på operasjon av din hund. Den er forsikret for feks 30 000 kr, og man får da dekt opptil det i løpet av ett år. Hilsen meg som har brukt mye forsikring oppigjennom på tidligere hund og også livsforsikringen.. Endret 27. august av carro1991 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBoop2 Skrevet 27. august #9 Del Skrevet 27. august carro1991 skrev (8 minutter siden): LIVSforsikring er en forsikring som går på alder på hund, som regel frem til 8 år. Hvis det skjer noe uforutsett og alvorlig som gjør at hunden må avlives får man betalt ut en forsikringssum tilsvarende det du betalte for hunden. VETRINÆRforsikring dekker sykdom, skader, operasjon osv. Denne er ikke aldersbestemt, og det er denne du har brukt på operasjon av din hund. Den er forsikret for feks 30 000 kr, og man får da dekt opptil det i løpet av ett år. Hilsen meg som har brukt mye forsikring oppigjennom på tidligere hund og også livsforsikringen.. Men kjære deg. Les hva jeg skriver. Eller vil du bare ikke? LIVSforsikring er en ting. Hunden min døde takke faen ikke! Så den trengte jeg ikke. Sykdomsforsikring? Hunden er 13. Null problem med dekning. Ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #10 Del Skrevet 27. august BettyBoop2 skrev (59 minutter siden): Nei. Jøssda. Du har nok rett. Empet var nok bare snille de. Sikkert derfor jeg slapp unna med å betale 21.000,- av en 51.000,- regning. Snillhet. Ja jøss 😴 Ja, det ble dekket av veterinærforsikringen, den gjelder stort sett livet ut. TS spurte om livsforsikring, det er du som drar inn at du fikk dekket operasjon av veternærforsikring på en 13 år gammel hund. Anonymkode: 5742c...6df 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Del Skrevet 27. august 56 minutter siden, BettyBoop2 said: Men kjære deg. Les hva jeg skriver. Eller vil du bare ikke? LIVSforsikring er en ting. Hunden min døde takke faen ikke! Så den trengte jeg ikke. Sykdomsforsikring? Hunden er 13. Null problem med dekning. Ok? Men i all verden, les hva alle vi andre skriver? TS spurte om livsforsikring. Du drar inn veterinærforsikring. Flere påpeker at det ikke er veterinærforsikring TS spør om. Så blir du oppgitt? Når det er du som ikke skjønner hva du svarer på og blir korrigert? Ærlig talt. 😂 Anonymkode: e680d...cde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBoop2 Skrevet 27. august #12 Del Skrevet 27. august Asså... Jepp, det er absolutt mulig jeg har tatt feil. At Livs/ Vet.forsikring skiller så brutalt. Men. Forklar meg da vennligst, hva jeg ble lovet i forkant av operasjonen av jenta mi: Alt. 1. ((Ansatt)):: Behandlingen består av .......... Følgende kan skje............. og da overlever hun ikke. Dette skjer da i etterkant: Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Alt. 2. ((Samme ansatt)):: Vi kan operere. Operasjonen gjøres sli,.......... følgende er.......... Om det går som vi håper; skjer dette: .................... Rekonvalesens. Medisiner. Du får henne hjem. Går ikke dette som vi ønsker og tror?; Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Forskjell er?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Del Skrevet 28. august BettyBoop2 skrev (1 time siden): Asså... Jepp, det er absolutt mulig jeg har tatt feil. At Livs/ Vet.forsikring skiller så brutalt. Men. Forklar meg da vennligst, hva jeg ble lovet i forkant av operasjonen av jenta mi: Alt. 1. ((Ansatt)):: Behandlingen består av .......... Følgende kan skje............. og da overlever hun ikke. Dette skjer da i etterkant: Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Alt. 2. ((Samme ansatt)):: Vi kan operere. Operasjonen gjøres sli,.......... følgende er.......... Om det går som vi håper; skjer dette: .................... Rekonvalesens. Medisiner. Du får henne hjem. Går ikke dette som vi ønsker og tror?; Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Forskjell er?? Hva I all verden er det du prater om?? Dette er ikke vanskelig: veterinærforsikring og livsforsikring er to forskjellige ting. Når man kjøper forsikring i agria, kan man huke av at man også ønsker livsforsikring i tillegg, som blir utbetalt om hunden dør under visse omstendigheter (som en ulykke). Vanlig forsikring vil dekke en operasjon uansett om hunden overlever operasjonen eller ikke. En livsforsikring slår inn om hunden dør på operasjonsbordet: den vil utbetale en viss sum (for eksempel 20 000kr) om hunden dør. Agria og andre forsikringsselskap gir ikke livsforsikring til hunder over en viss alder. Den vanlige forsikringen som dekker sykdom, operasjoner osv, har INGENTING med livsforsikring å gjøre. Ts spurte om livsforsikring, ikke vanlig forsikring. Anonymkode: d92b2...7a9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #14 Del Skrevet 28. august BettyBoop2 skrev (1 time siden): Asså... Jepp, det er absolutt mulig jeg har tatt feil. At Livs/ Vet.forsikring skiller så brutalt. Men. Forklar meg da vennligst, hva jeg ble lovet i forkant av operasjonen av jenta mi: Alt. 1. ((Ansatt)):: Behandlingen består av .......... Følgende kan skje............. og da overlever hun ikke. Dette skjer da i etterkant: Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Alt. 2. ((Samme ansatt)):: Vi kan operere. Operasjonen gjøres sli,.......... følgende er.......... Om det går som vi håper; skjer dette: .................... Rekonvalesens. Medisiner. Du får henne hjem. Går ikke dette som vi ønsker og tror?; Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Forskjell er?? Livsforsikring er en engangssum (hundens kjøpesum - er viss prosent ut i fra hundens alder) du får utbetalt dersom hunden dør. Veterinærforsikring dekker utgifter i forbindelse med veterinærutgifter. Anonymkode: 5742c...6df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #15 Del Skrevet 28. august BettyBoop2 skrev (1 time siden): Asså... Jepp, det er absolutt mulig jeg har tatt feil. At Livs/ Vet.forsikring skiller så brutalt. Men. Forklar meg da vennligst, hva jeg ble lovet i forkant av operasjonen av jenta mi: Alt. 1. ((Ansatt)):: Behandlingen består av .......... Følgende kan skje............. og da overlever hun ikke. Dette skjer da i etterkant: Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Alt. 2. ((Samme ansatt)):: Vi kan operere. Operasjonen gjøres sli,.......... følgende er.......... Om det går som vi håper; skjer dette: .................... Rekonvalesens. Medisiner. Du får henne hjem. Går ikke dette som vi ønsker og tror?; Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Forskjell er?? Det er fortsatt fordi vetrinærforsikringen, ikke livsforsikringen ville dekt de medisinske greiene, altså vetrinær-biten. Det ligger i navnet. Hadde hunden dødd ville vetrinærforsikrings-biten av fortsatt blitt dekt, du ville bare ikke fått utbetalt en livsforsikring fordi hunden var for gammel i henhold til vilkåra. Hadde hunden derimot vært feks 5 år og dødd ville det blitt utbetalt både for vetrinær-biten og livsforsikring. Anonymkode: 4b60c...e93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #16 Del Skrevet 28. august BettyBoop2 skrev (6 timer siden): Asså... Jepp, det er absolutt mulig jeg har tatt feil. At Livs/ Vet.forsikring skiller så brutalt. Men. Forklar meg da vennligst, hva jeg ble lovet i forkant av operasjonen av jenta mi: Alt. 1. ((Ansatt)):: Behandlingen består av .......... Følgende kan skje............. og da overlever hun ikke. Dette skjer da i etterkant: Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Alt. 2. ((Samme ansatt)):: Vi kan operere. Operasjonen gjøres sli,.......... følgende er.......... Om det går som vi håper; skjer dette: .................... Rekonvalesens. Medisiner. Du får henne hjem. Går ikke dette som vi ønsker og tror?; Papirer, du fyller ut, vi fyller ut, ferdig. Forskjell er?? Jeg håper virkelig dette er trolling, for så dum er det faen ikke mulig å være. Anonymkode: 275e4...593 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #17 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg håper virkelig dette er trolling, for så dum er det faen ikke mulig å være. Anonymkode: 275e4...593 Det var da voldsomt ufint så tidlig på dagen? Det er helt greit å ikke vite noe, vi må alle lære, men det er litt dumt å være uvitende mens man gir andre råd. Anonymkode: 9ed38...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå