Gå til innhold

Damer i 30-årene og hastverk med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fertilitetslegen min hadde en lang rant til meg om at hun var så lei av mytene om at menn har fantastisk sædkvalitet sammenlignet med damers eggkvalitet. En overveldende stor andel av alle par som behøver ivf trenger det pga mannlig faktor. Så med andre ord er med oftere noe galt med mannen enn med kvinnen. De behandler langt mer med donorsæd enn donoregg. Og disse mennene er som regel under førti!

Du har dine grunner til å ønske å vente ts, og jeg synes ikke du skal sky unna kvinner i 30-årene fordi du antar at de har det travelt. Vær ærlig og ta det derfra. Men det du bør gjøre er å teste din egen sædkvalitet, for du kommer til å angre om du venter til du er 37 og så finner ut at dere må ha donorsæd.

Anonymkode: 6aece...bd1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adrenalina1 skrev (På 27.8.2024 den 13.57):

Hvorfor så mange menn mener det er en katastrofe å få barn begriper jeg ikke.

Fordi de blir bundet, noe de som mener dette ikke ønsker? Like greit at de ikke bli fedre da. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noen som ikke ønsker barn nå, og vær ærlig om ditt ønske om at du ønsker å vente. Det kan gjøre det litt vanskeligere å treffe noen, men over tid lønner det seg som regel å være ærlig om barneønske (barn/ikke barn/når) slik at du kan treffe noen med samme syn på det som deg. Barneønsker er noe som er veldig vanskelig å kompromisse på, og er som regel grunn til samlivsbrudd hvis man ikke ønsker det samme. 

Anonymkode: 6dc0b...61d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (17 timer siden):

Fordi de blir bundet, noe de som mener dette ikke ønsker? Like greit at de ikke bli fedre da. 

Da syns jeg det er rart dersom de innleder forpliktende forhold og likevel får angst for å få barn. Ute av tema men de ennå rarere mennene er de som syns det er null stress å få barn men som har angst for å gifte seg...

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 20.50):

Hei. Jeg er mann tidlig 30-årene. Dater en del om dagen. Jeg blir stresset av det jeg hører fra andre om at damer i den alderen har hastverk med å få barn. Syns det er mange flotte, men jeg er relativt nylig blitt populær blant damene (aner ikke hva som har skjedd) og kjenner jeg er ikke klar for barn om ~2 år. Er det helt håpløst å håpe å date jevnaldrende men å kunne være sammen f.eks. 5 år før vi får barn? Jeg har lyst på en kjæreste, ikke familieliv helt enda.

Tanker fra dere? Eller MÅ jeg date yngre damer som gjerne er umodne og mindre interessante samtalepartnere?

Anonymkode: f1ff9...b36

Det er nok fullt mulig å finne ei slik dame, men da tror jeg du må lete en stund...

Det er ikke lurt å vente for lenge....Det er en grunn for at de tilbyr blodprøver for alle damer over 35 år for å undersøke om fosteret har kromosomavvik 🤔. Bare et tankekors fra meg....

Selv ønsket jeg å være ferdig med å få barn innen jeg var 30 år. Jeg ønsket å føle meg sprek i mammarollen, for barn krever jo sitt...

Er du open minded? Kan du date en dame som feks har barn fra før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (8 timer siden):

Da syns jeg det er rart dersom de innleder forpliktende forhold og likevel får angst for å få barn. Ute av tema men de ennå rarere mennene er de som syns det er null stress å få barn men som har angst for å gifte seg...

Folk er ulike. Kvinner kan også ha angst for å gifte seg, noen tror ikke på ekteskapet uten at det betyr de ikke tror på kjærlighet livet ut. Ekteskap er jo en institusjon og en tradisjon, men du må jo ikke ha den for å elske noen, for  det er jo bare noe som er oppfunnet av mennesket iløpet av vår tid på jorden fordi kvinner ikke var egen individer, å måtte tilhøre en mann, var det ikke sånn? Det er koslig, men jeg forstår noen tenker det er unødvendig, også koster det mye i tilegg til at mange kan kvie seg for oppmerksomheten rundt en sånn dag og deg å vise varme følelser forran familie. Jeg syns det høres kleint ut å være brud. 

Vet ikke hvor billig du kan gjøre det, men hørte noen sa det kan koste 100 000 hvertfall å ha et bryllup, som i bryllup. Nå har ikke de unge råd til hverken bolig eller barn mange steder, da har de hvertfall ikke råd til å gifte seg. 

Anonymkode: 7efc0...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke dyrt å gifte seg. Man må ha en eller annen form for vielse, men bryllup kan man droppe. 

Anonymkode: 61632...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke dyrt å gifte seg. Man må ha en eller annen form for vielse, men bryllup kan man droppe. 

Men de vil jo ha bryllup ellers forsvinner mye av magien ved det. Samboerskap er det samme, mange drømmer om kjole og fest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magi? Bryllup for min del er stort sett en kjedelig og mer eller mindre forpliktelse, i alle fall som gjest. Jeg gifter meg for ekteskapet, bryllupet kunne jeg klart meg uten, men gjorde det fordi mannen ønsket det, sikkert mest fordi det er en tradisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Folk er ulike. Kvinner kan også ha angst for å gifte seg, noen tror ikke på ekteskapet uten at det betyr de ikke tror på kjærlighet livet ut. Ekteskap er jo en institusjon og en tradisjon, men du må jo ikke ha den for å elske noen, for  det er jo bare noe som er oppfunnet av mennesket iløpet av vår tid på jorden fordi kvinner ikke var egen individer, å måtte tilhøre en mann, var det ikke sånn? Det er koslig, men jeg forstår noen tenker det er unødvendig, også koster det mye i tilegg til at mange kan kvie seg for oppmerksomheten rundt en sånn dag og deg å vise varme følelser forran familie. Jeg syns det høres kleint ut å være brud. 

Vet ikke hvor billig du kan gjøre det, men hørte noen sa det kan koste 100 000 hvertfall å ha et bryllup, som i bryllup. Nå har ikke de unge råd til hverken bolig eller barn mange steder, da har de hvertfall ikke råd til å gifte seg. 

Men hva beror angsten i? Om det er forpliktelse så er det jo hundre ganger mer forpliktende å få barn sammen. Om man er gift men ikke får barn er jo en skillsmisse mindre stress enn et samboerskap med barn som tar slutt. Med barn må man jo gå på megling gift eller ei. Og om det er selve bryllupet de har angst for så må man ikke ha bryllupsfest. Det er ikke tvang. Man kan fint stikke innom rådhuset og fikse det på null komma svisj. No muss no fuss. Gratis er det og. Og hva betyr det å tro på ekteskapet? Ekteskapet er utelukkende en juridisk kontrakt. Det er ikke noe å tro på og ikke. Ekteskapet handler overhode ikke om hva du snakker om

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...