AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Del Skrevet 26. august 2024 Hei. Jeg er mann tidlig 30-årene. Dater en del om dagen. Jeg blir stresset av det jeg hører fra andre om at damer i den alderen har hastverk med å få barn. Syns det er mange flotte, men jeg er relativt nylig blitt populær blant damene (aner ikke hva som har skjedd) og kjenner jeg er ikke klar for barn om ~2 år. Er det helt håpløst å håpe å date jevnaldrende men å kunne være sammen f.eks. 5 år før vi får barn? Jeg har lyst på en kjæreste, ikke familieliv helt enda. Tanker fra dere? Eller MÅ jeg date yngre damer som gjerne er umodne og mindre interessante samtalepartnere? Anonymkode: f1ff9...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Del Skrevet 26. august 2024 Høres fornuftig ut å velge en modnere kvinne på din egen alder, men mange kvinner i 30-årene er dessverre smertelig klare over at de kanskje ikke kan få barn om 5+ år... Anonymkode: f40a9...9da 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Del Skrevet 26. august 2024 Ikke alle har det travelt med å få barn nei, men samtidig så ønsker sjansen for mye trøbbel i svangerskapet, dødfødsel, aborter og generelt vanskelig for å faktisk bære frem ett friskt barn. Hvis du dater noen nå, som viser seg at ikke kan få barn om fem år, blir du da? Eller bytter du ut med noen som kan få barn? For hvis du ønsker vente til dama får nedsatt fruktbarhet, så bør det ikke være veldig viktig for deg å få barn. Anonymkode: 30e62...607 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 26. august 2024 #4 Del Skrevet 26. august 2024 Vel, den biologiske klokka tikker, så det er jo ikke rart at kvinnene er opptatt av dette. Det er sånn naturen er. Å skulle vente 5 år på å få barn i den alderen hadde vært uaktuelt for meg. Da jeg begynte å date min mann var det uaktuelt å date en som ikke så for seg å ville ha barn. Det måtte jeg vite fra dag én, rett og slett. 11 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg er mann tidlig 30-årene. Dater en del om dagen. Jeg blir stresset av det jeg hører fra andre om at damer i den alderen har hastverk med å få barn. Syns det er mange flotte, men jeg er relativt nylig blitt populær blant damene (aner ikke hva som har skjedd) og kjenner jeg er ikke klar for barn om ~2 år. Er det helt håpløst å håpe å date jevnaldrende men å kunne være sammen f.eks. 5 år før vi får barn? Jeg har lyst på en kjæreste, ikke familieliv helt enda. Tanker fra dere? Eller MÅ jeg date yngre damer som gjerne er umodne og mindre interessante samtalepartnere? Anonymkode: f1ff9...b36 Det er ikke uten grunn at vi damer begynner å stresse med å få barn. Det handler om befruktning , risiko for komplikasjoner som øker med alderen (risiko for både mor og baby), at vi ofte er klar for barn tidligere enn mannfolk.. Jeg tenker at du bør være ganske åpen og ærlig med tanke på om du ønsker barn eller ikke , og hvilket tidsperspektiv du ser for deg. Det værste du kan gjøre er å holde på noen forså å ikke ville ha barn før det er for sent for dama. Etter vi har blitt 35 er dessverre biologien sånn at vi eldes ift å skulle få barn. Det er ikke sikkert man kan bli gravid uten ivf engang, så å vente for lenge er absolutt ikke lurt. De fleste vil kanskje ha mer enn 1 barn også.. å da skulle starte med første barnet når man har bikket 35 er gjerne litt sent. Anbefalt alder for å gå gjennom svangerskap og fødsel (sånn rent helsemessig) er 18-25. Anonymkode: 342c5...1c6 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Del Skrevet 26. august 2024 Det er jo desverre sånn at mange damer som ønsker barn kanskje har ventet en stund allerede når de kommer til 30 og savner familielivet, noen venter mye av 20 årene mens de sliter med å finne riktig mann, ser venner gifte seg og få barn. Det er derimot kvinner som er usikker, ikke ønsker barn og garantert dem som vil vente også. Jeg er 30 og usikker. Utrykk at du ikke har lyst på barn nå, så luker kvinner som er klare seg forhåpentligvis ut selv. Anonymkode: 7efc0...d63 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Del Skrevet 26. august 2024 Finn deg ei på 25 Anonymkode: 763e3...e5f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Del Skrevet 26. august 2024 Maks 5-7 år yngre for at forholdet skal vare statistisk sett hilsen gift 36 åring, vi har vært sammen i 10 år neste år🎈 og har 3 barn (han er 5 år eldre) Anonymkode: 890dc...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Del Skrevet 26. august 2024 Nå har det seg jo sånn da at for oss damer tikker klokka og etter 35 er det beviselig vanskeligere. Hvis du er i starten av 30-årene kan du vel fint date damer i slutten av 20-årene? Det har mye å si! Jeg var 28 da jeg møtte min mann og han ville vente «et par år». Det var jeg villig til siden jeg fortsatt følte jeg hadde tid å «kaste bort». Vel, et par år ble til 5 år og da var jeg blitt 33. Da begynte klokka mi å tikker veldig fort og han fikk et ultimatum hvor han måtte bestemme seg. Jeg var akkurat fylt 34 da vår førstefødte kom til verden og det synes jeg var en fin alder, men ikke et sekund for tidlig! Anonymkode: cfc78...113 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 26. august 2024 #10 Del Skrevet 26. august 2024 Tenker det ikke er umulig å finne ei på din alder som er villig til å ta sjansen på å vente, eventuelt som ikke vil ha barn i det heletatt. Men vær ærlig om dine tanker rundt barn og tidsperspektivet. Fordi dette har så uendelig mye å si i den alderen. Dersom det er veldig viktig for henne med barn luker nok ei dame på din alder deg bort, fordi det ligger mye risiko i å vente 5 år. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg tenker at det er stor forskjell på 2 og 5 år i den alderen, for damer 😊 du må bare være ærlig, og ta det derfra. Ingen har noen garantier for at et forhold fører til barn, men man behøver ikke kaste bort andres tid med vilje helller. Tenker du at det ikke er aktuelt på de neste 5 år, så sier du det. Ikke si 2 år, for så å drøye det og drøye det. Forøvrig så er det en del damer som ikke ønsker barn heller 😊 Anonymkode: 0fc2c...b59 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei. Jeg er mann tidlig 30-årene. Dater en del om dagen. Jeg blir stresset av det jeg hører fra andre om at damer i den alderen har hastverk med å få barn. Syns det er mange flotte, men jeg er relativt nylig blitt populær blant damene (aner ikke hva som har skjedd) og kjenner jeg er ikke klar for barn om ~2 år. Er det helt håpløst å håpe å date jevnaldrende men å kunne være sammen f.eks. 5 år før vi får barn? Jeg har lyst på en kjæreste, ikke familieliv helt enda. Tanker fra dere? Eller MÅ jeg date yngre damer som gjerne er umodne og mindre interessante samtalepartnere? Anonymkode: f1ff9...b36 Det må da være mulig å finne noen som enten ikke ønsker barn, eller som har et avslappa forhold til det. Spesielt hvis du er «populær blant damene». Anonymkode: 5b196...dce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 26. august 2024 #13 Del Skrevet 26. august 2024 Det er vel viktigere å finne rett fyr å få barn med enn å få dem med en gang i den alderen. Men at man ikke vil vente til 35+, det er kanskje ikke så rart - selv om det ofte går bra? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Del Skrevet 26. august 2024 Er barn så viktig da? Om det er det for deg også, har du ikke 5 år Anonymkode: bd270...604 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #15 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg er mann tidlig 30-årene. Dater en del om dagen. Jeg blir stresset av det jeg hører fra andre om at damer i den alderen har hastverk med å få barn. Syns det er mange flotte, men jeg er relativt nylig blitt populær blant damene (aner ikke hva som har skjedd) og kjenner jeg er ikke klar for barn om ~2 år. Er det helt håpløst å håpe å date jevnaldrende men å kunne være sammen f.eks. 5 år før vi får barn? Jeg har lyst på en kjæreste, ikke familieliv helt enda. Tanker fra dere? Eller MÅ jeg date yngre damer som gjerne er umodne og mindre interessante samtalepartnere? Anonymkode: f1ff9...b36 Skjønner at du ikke nødvendigvis er ivrig på små akkurat nå. Men når det skjer så er det jo stort sett stas. Barn passer det jo aldri å få uansett. Anonymkode: e1ca8...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Del Skrevet 26. august 2024 Mange damer i den alderen er avslappa i forhold til det, flere har jo ikke lyst på barn. Tenker heller at du finner den rette dama så finner dere ut hva som er best for dere. Anonymkode: 32ce5...ec6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg gikk ned i alder. Var livredd for å bli lurt til å bli far imot min vilje av gjevngamle kvinner i midten av 30-årene. Paranoid? Kanskje, men sånn følte jeg det. Anonymkode: c5eaf...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #18 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Jeg er mann tidlig 30-årene. Dater en del om dagen. Jeg blir stresset av det jeg hører fra andre om at damer i den alderen har hastverk med å få barn. Syns det er mange flotte, men jeg er relativt nylig blitt populær blant damene (aner ikke hva som har skjedd) og kjenner jeg er ikke klar for barn om ~2 år. Er det helt håpløst å håpe å date jevnaldrende men å kunne være sammen f.eks. 5 år før vi får barn? Jeg har lyst på en kjæreste, ikke familieliv helt enda. Tanker fra dere? Eller MÅ jeg date yngre damer som gjerne er umodne og mindre interessante samtalepartnere? Anonymkode: f1ff9...b36 Det er veldig uvanlig at menn vil vente 5 år med barn. De fleste menn gir faen og kjører på, men blir likevel litt overrasket når dama er gravid etter kort tid - så vil de at hun skal ta abort, gjør hun ikke det så griner de for at de må betale barnebidrag. Lol. Dette er troll. Utvilsomt. Men du skal ha for forsøket, var nesten overbevisende! Anonymkode: c2e69...8e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg minner deg om at det ikke bare er kvinner som har en biologisk klokke. Det har du også, og spermen din blir drastisk dårligere nå. Anonymkode: 4ac80...156 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Del Skrevet 27. august 2024 Hvis du er populær så bare finn deg en yngre. Da får dere tid til å bli kjent som kjærester og du vet at hun ikke er med deg kun fordi klokka tikker. Anonymkode: f86b1...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå