AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Del Skrevet 26. august Hei! Min samboer og jeg prøver å få barn, og jeg har derfor kjøpt eggløsningstester for æ finne ut av når tiden er inne. Ifølge en app jeg har for å tracke mensen og eggløsning, så skal jeg har eggløsning på torsdag (29.8). I dag startet eggløsningssmerter, som jeg vanligvis har. Stikninger, vond korsrygg og kvalm. Så jeg valgte å ta en eggløsningstest bare for å se hvor svak eller sterk test streken var. Test streken er sterkere enn kontroll streken. Er det slik at ettersom test streken er så sterk nå, at jeg har eggløsning nå? Altså 3 dager før forventet eggløsning. Når er eggløsningen over? Tenker at jeg også må kunne legge inn riktig i appen jeg bruker for å tracke. Anonymkode: 07d8b...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Min samboer og jeg prøver å få barn, og jeg har derfor kjøpt eggløsningstester for æ finne ut av når tiden er inne. Ifølge en app jeg har for å tracke mensen og eggløsning, så skal jeg har eggløsning på torsdag (29.8). I dag startet eggløsningssmerter, som jeg vanligvis har. Stikninger, vond korsrygg og kvalm. Så jeg valgte å ta en eggløsningstest bare for å se hvor svak eller sterk test streken var. Test streken er sterkere enn kontroll streken. Er det slik at ettersom test streken er så sterk nå, at jeg har eggløsning nå? Altså 3 dager før forventet eggløsning. Når er eggløsningen over? Tenker at jeg også må kunne legge inn riktig i appen jeg bruker for å tracke. Anonymkode: 07d8b...33f Nei. Altså hos de aller fleste med stabil og regelmessig syklus så skjer selve eggløsningen 24-48t etter positiv test. Så ikke sånn alt for feil i forhold til hva appen tipper. Men det er ren gjetting fra appen. Men! Man kan ha positiv test uten at eggløsning skjer. En test viser KUN stigning i LH hormon som er nødvendig for at eggløsning kan skje. Man kan ha eggløsning uten at man får utslag på test etc. Det er ikke en fasit eller en svart/hvit ja/Nei metode. En app vil ikke kunne spå korrekt når eggløsning vil skje. Apper fungerer best som en logg/dagbok over symptomer og slikt. Jo lengre de brukes og jo mer nøye man fører opp ting, jo mer korrekt vil en app kunne forutsi - men aldri med 100% nøyaktighet og heller ikke til å stole blindt på - da en app ikke kan oppfatte små hormonelle endringer i kroppen som kan gjøre at en syklus blir litt kortere eller lengre etc. Begge deler er gode hjelpemidler, men kan ikke stoles blindt på. Jeg ville markert inn i app at test er positiv - hvis appen du bruker tillater det. Deretter fortsatt og teste. Når testen er negativ igjen, så kan man altså anta at EL har skjedd. Temping er en god måte å kontrollere eggløsning og syklus, men det krever en del planlegging og selv der vil det kun vise et mønster tydelig jo lengre man holder på. Se på mønsteret på syklusen din i ettertid. Hos de aller aller fleste er antall dager mellom eggløsning og mensen mer regelmessig enn tiden mellom mensen og eggløsning. 12-14 dager etter eggløsning kommer mensen. Du må bare finne din normal her. Anonymkode: 655a3...dca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Del Skrevet 26. august Positiv test i dag betyr mest sannsynlig EL i morgen eller onsdag. Sex i dag og i morgen er nok lurt. Anonymkode: f46a5...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mijo94 Skrevet 26. august #4 Del Skrevet 26. august Takk for svar☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå