Trolltunge Skrevet 3. september #21 Del Skrevet 3. september Husker min mor var rasende etter at jeg son tenåring hadde tatt min første gynekologiske undersøkelse. På grunn av veldig bakovervendt livmor, eller noe slikt, fikk jeg beskjed om at det ville bli vanskelig for meg å få barn. Min mor var rasende på at legen ga en så ung kvinne en slik beskjed, ettersom det er mange tilstander som kan påvirke fertilitet, men man skal da ikke skape redsel i kvinner før det faktisk viser seg at hun har problemer med å bli gravid. Slikt kan både føre til slendrian angående prevensjon og helt unødvendig frykt for fremtiden, for veldig mange får barn uten problemer selv om de har diverse avvik. I mitt tilfelle var det heller absolutt ingen problemer med å få barn. Jeg har tvert imot fått barn "kastet etter meg" til tross for at jeg brukte prevensjon. Samtlige av mine barn ble til på prevensjon, og svangerskapene og fødsel gikk helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #22 Del Skrevet 3. september De to gruppene på Facebook heter forresten: - Unicornuate Uterus TTC (for de som prøver å bli gravide) - Unicornuate Uterus Pregnancy andre Beyond (for de som er gravide) Anbefaler å bli medlem i begge gruppene! Det er flere skandinavere/nordmenn i gruppene. Anonymkode: 99ea6...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lb Skrevet 4. september Forfatter #23 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.54): Jeg har også unicorn uterus! Etter nesten ett år med prøving fikk jeg påvist UU og vi ble henvist til IVF ved St. Olavs. Ble gravid på 2. egginnsett og fødte ei frisk og stor jente. Skulle ha planlagt ks pga seteleie, men vannet gitt 2 dager før. Ble planlagt ks, men med litt mer hast. Mitt råd: ikke les deg for mye opp om alle risikoer. Jeg har vært i kontakt med flere med UU gjennom facebook, og alle har hatt fine svangerskap. Anbefaler deg å søke opp Unicorn Uterus-gruppene på facebook og lese erfaringer der Anonymkode: 99ea6...f95 Så fint å lese en solskinnshistorie! Gratulerer så mye 🫶 Ja, jeg fant faktisk de gruppene etter jeg hadde postet her. Fikk så mye mer håp etter å ha lest så mange fine historier der. Håper det klaffer for oss snart, også står vi nå i køen for ivf så det hjelper veldig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #24 Del Skrevet 4. september lb skrev (1 time siden): Så fint å lese en solskinnshistorie! Gratulerer så mye 🫶 Ja, jeg fant faktisk de gruppene etter jeg hadde postet her. Fikk så mye mer håp etter å ha lest så mange fine historier der. Håper det klaffer for oss snart, også står vi nå i køen for ivf så det hjelper veldig 😊 Lykke til med IVF! Og husk, livmoren vår kan bære frem barn, det er det å bli gravid som kan være vanskelig siden vi bare har én eggleder som leder egget til riktig plass. Det er flere med UU som har båret frem tvillinger, så den er virkelig i stand til å bære frem ett barn. Ved graviditet får man tett oppfølging i hele svangerskapet, og de sjekker livmorhalsen jevnlig for å unngå prematur fødsel. Har inntrykk av at seteleie er veldig vanlig ved UU, men da kan du selv velge om du vil ha vaginal fødsel eller ks. Masse lykke til, håper du slipper å vente lenge på å komme igang! Anonymkode: 99ea6...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lb Skrevet 5. september Forfatter #25 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Lykke til med IVF! Og husk, livmoren vår kan bære frem barn, det er det å bli gravid som kan være vanskelig siden vi bare har én eggleder som leder egget til riktig plass. Det er flere med UU som har båret frem tvillinger, så den er virkelig i stand til å bære frem ett barn. Ved graviditet får man tett oppfølging i hele svangerskapet, og de sjekker livmorhalsen jevnlig for å unngå prematur fødsel. Har inntrykk av at seteleie er veldig vanlig ved UU, men da kan du selv velge om du vil ha vaginal fødsel eller ks. Masse lykke til, håper du slipper å vente lenge på å komme igang! Anonymkode: 99ea6...f95 Takk for gode ord! Ja, det er virkelig sant. Kjenner meg samtidig heldig som har oppdaget det før jeg evt hadde hatt flere spontanaborter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #26 Del Skrevet 6. september Enten Unicorn eller det norske ordet – enhjørning. Anonymkode: c0cf1...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lb Skrevet 6. september Forfatter #27 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enten Unicorn eller det norske ordet – enhjørning. Anonymkode: c0cf1...a3b Skrev det bare ordrett sånn gynekologen skrev det i henvisningen 😊 men takk for ditt bidrag i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lb Skrevet 6. september Forfatter #28 Del Skrevet 6. september Trolltunge skrev (På 3.9.2024 den 17.03): Husker min mor var rasende etter at jeg son tenåring hadde tatt min første gynekologiske undersøkelse. På grunn av veldig bakovervendt livmor, eller noe slikt, fikk jeg beskjed om at det ville bli vanskelig for meg å få barn. Min mor var rasende på at legen ga en så ung kvinne en slik beskjed, ettersom det er mange tilstander som kan påvirke fertilitet, men man skal da ikke skape redsel i kvinner før det faktisk viser seg at hun har problemer med å bli gravid. Slikt kan både føre til slendrian angående prevensjon og helt unødvendig frykt for fremtiden, for veldig mange får barn uten problemer selv om de har diverse avvik. I mitt tilfelle var det heller absolutt ingen problemer med å få barn. Jeg har tvert imot fått barn "kastet etter meg" til tross for at jeg brukte prevensjon. Samtlige av mine barn ble til på prevensjon, og svangerskapene og fødsel gikk helt fint. Forstår reaksjonen til moren din egentlig, selv om jeg gjerne skulle vært klar over tingenes tilstand tidligere selv. Men er helt klart mye som kan spille inn på fertilitet! Så godt å høre at det har lykkes for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #29 Del Skrevet 6. september Få deg time hos hun kvinnelegen på Instagram. Hun opererer og fikser mye greier ❤️ Anonymkode: 7a598...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #30 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Få deg time hos hun kvinnelegen på Instagram. Hun opererer og fikser mye greier ❤️ Anonymkode: 7a598...a6b Unicorn livmor kan dessverre ikke opereres eller fikses. Men det finnes god hjelp for å kunne bli gravid, heldigvis! Anonymkode: 99ea6...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå