AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #141 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan FH sidestilles med VTA og HeltMed? Der finnes det ansatte som får lønn. Medlemmene får ikke lønn. Anonymkode: 235a2...55f Det må du spørre andre om . Jeg har ingen kunnskap om det. Anonymkode: 7aa0f...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #142 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 19.26): Heltmed er en en ordning for utviklingshemmede og autister, som ønsker å ha en spesialtilpasset stilling på en ordinær arbeidsplass. De har ufør i bunn, og kan derfor ikke tjene mer enn grensen, men er 35 kroner timen virkelig noe å gå for? Eller er det noe jeg overser her? For de skal vel skatte av den timelønnen også🤔 Er dette det samme som VTA, bare at kollegaene ikke er utviklingshemmede? https://heltmed.no/til-arbeidsgivere/hvordan-bli-helt-med-arbeidsgiver Anonymkode: 72493...6c4 Dette er jo ikke en jobb, men en sosial arena, sånn i praksis. Derfor har de det som kalles bonuslønn på ca 35kr. Anonymkode: e34a0...e70 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #143 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette er jo ikke en jobb, men en sosial arena, sånn i praksis. Derfor har de det som kalles bonuslønn på ca 35kr. Anonymkode: e34a0...e70 De må på jobbintervju, får arbeidskontrakt og prøveperiode før de får fast jobb. Det er ment å være mer enn en sosial arena. Anonymkode: 72493...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #144 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): De må på jobbintervju, får arbeidskontrakt og prøveperiode før de får fast jobb. Det er ment å være mer enn en sosial arena. Anonymkode: 72493...6c4 Det må man på VTA også, som også er ment å være mer enn en sosial arena. Anonymkode: 6835c...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #145 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): De må på jobbintervju, får arbeidskontrakt og prøveperiode før de får fast jobb. Det er ment å være mer enn en sosial arena. Anonymkode: 72493...6c4 Dette er jo for at de skal få følelsen av at det et en virkelig jobb og for å sile ut de som overhode ikke er motiverte slik at noen andre da heller kan få tilbudet. Det er jo ikke plass til alle på slike tilbud. Anonymkode: 5d289...d9a 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
butterfly28 Skrevet 4. september 2024 #146 Del Skrevet 4. september 2024 Det er forferdelig nedverdigende å få så lite lønn. Det er som å si at du er ikke verdt en dritt. Jeg har høy utdannelse, og har hatt svært god lønn tidligere. Nå har jeg blitt ufør, og ønsker å jobbe litt ved siden av de dagene jeg føler meg bra. Har veldig varierende dagsform, så det ville isåfall vært en jobb som tilkallingsvikar der jeg kan si ja/nei samme dag jeg får tlf. Har søkt overalt innen det jeg er utdannet til, men med en gang jeg sier jeg er ufør så får jeg ikke jobben. Blir ikke kalt inn til intervju engang. Føles veldig urettferdig siden jeg var veldig flink og engasjert i jobben min. Vil så gjerne jobbe litt og gjøre en forskjell, føle meg som en liten ressurs. Dette er innenfor et yrke der det er stor etterspørsel etter tilkallingsvikarer. Arbeidslivet er så utrolig diskriminerende, har aldri før følt meg så verdiløs. Tror det er mange uføre som har det på samme måten, i tillegg til masse hets på internett at man snylter på staten. Blir ikke akkurat friskere av det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #147 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo for at de skal få følelsen av at det et en virkelig jobb og for å sile ut de som overhode ikke er motiverte slik at noen andre da heller kan få tilbudet. Det er jo ikke plass til alle på slike tilbud. Anonymkode: 5d289...d9a Akkurat. Disse plassene er for folk med energi, men som arbeidslivet ikke vil ha. Altså i all hovedsak utviklingshemmede. Det skal gi mestringsfølelse, ikke lønn. At en slik bedrift gir bonuslønn er faktisk frivillig også. Anonymkode: e34a0...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 8. september 2024 #148 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 19.26): Heltmed er en en ordning for utviklingshemmede og autister, som ønsker å ha en spesialtilpasset stilling på en ordinær arbeidsplass. De har ufør i bunn, og kan derfor ikke tjene mer enn grensen, men er 35 kroner timen virkelig noe å gå for? Eller er det noe jeg overser her? For de skal vel skatte av den timelønnen også🤔 Er dette det samme som VTA, bare at kollegaene ikke er utviklingshemmede? https://heltmed.no/til-arbeidsgivere/hvordan-bli-helt-med-arbeidsgiver Anonymkode: 72493...6c4 Er det jeg gjør. Jobber på en tilrettelagt arbeidsplass, vta, med 35 kr timen, men uten ufør hadde det ikke vært noe å leve av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 8. september 2024 #149 Del Skrevet 8. september 2024 Nei. Bare hvis jeg slapp å skatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #150 Del Skrevet 8. september 2024 Iso1 skrev (5 timer siden): Er det jeg gjør. Jobber på en tilrettelagt arbeidsplass, vta, med 35 kr timen, men uten ufør hadde det ikke vært noe å leve av Hva gjør du der? Anonymkode: 72493...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 8. september 2024 #151 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva gjør du der? Anonymkode: 72493...6c4 Jeg sorterer og priser klær og legger ut litt på sosiale medier for bedriften 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 8. september 2024 #152 Del Skrevet 8. september 2024 Viss det betyr at man kan ha en plass å gå til for det sosiale, føle seg litt nyttig og alt det andre positive som tross alt følger med å ha en jobb, men med ett opplegg som er helt tilrettelagt deres behov slik at de kan gjøre dette å utelukkende føle seg bedre, ja, hvorfor ikke? Viss man derimot stilles krav til som begynner å ligne på noe man møter i en vanlig arbeidshverdag, nei, selvsagt ikke, da hadde man enten ikke greid å fortsette med det eller man hadde funnet seg en faktisk godt betalt jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #153 Del Skrevet 8. september 2024 Iso1 skrev (1 time siden): Jeg sorterer og priser klær og legger ut litt på sosiale medier for bedriften Er det det sosiale eller å ha noe å gjøre på dagene som er viktigst for deg med denne jobben? Anonymkode: 5bd2e...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 8. september 2024 #154 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det det sosiale eller å ha noe å gjøre på dagene som er viktigst for deg med denne jobben? Anonymkode: 5bd2e...8e9 Å ha noe å gå til tre ganger i uken, se andre folk og samtidig ha noe å gjøre er like viktig. Hvis ikke hadde jeg kun sett min mor og bror og forholdt meg til noen andre, og det er ikke særlig sunt hvis man må øve seg på å være sosial og tåle andre rundt seg. Sånn jeg ser det iallfall. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 8. september 2024 #155 Del Skrevet 8. september 2024 Nei, absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #156 Del Skrevet 8. september 2024 Skal jeg jobbe skal jeg ha vanlig timelønn! Jeg gjør jo en jobb på lik linje som de andre og skal lønnes deretter også! Det er bare pinlig og flaut å tilby 35kr i timelønn! Anonymkode: 40034...29a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #157 Del Skrevet 8. september 2024 Har mer enn nok med å takle daglige gjøremål som å holde orden i leiligheten, handle mat ukentlig og i perioder i det hele tatt å komme meg opp av sengen pga mye fysisk sykdom. Jeg blir veldig lett syk pga dårlig immunforsvar siden kroppen min ikke tåler mye stress pga Asperger i tillegg til ADD. Har dessverre merket en forverring på immunforsvaret etter to korona vaksiner også. Jeg sliter med å sosialisere det lille jeg kan, men blir fort sliten av det og noen timer er mer enn nok, da er jeg gjerne forkynt i flere dager eller uker etterpå. Prøvde meg i små jobb stillinger før jeg ble ufør og savner ikke det å måtte gå rett til sengs etter jobb pga null energi. Autistisk utbrenthet vet jeg det heter nå. Ble også sykere og pådro meg to fysiske kroniske lidelser av siste jobb. Hadde aldri jobbet for 35 kr, ikke har jeg helse til det og ikke hadde det hjulpet noe på den allerede lille trygden jeg har. Det hadde heller blitt til at jeg hadde gått i minus med en slik jobb hvis den ikke var i gåavstand. Anonymkode: 956bb...2e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #158 Del Skrevet 8. september 2024 De jobber for å ha noe å gjøre ikke for pengene. Det blir vel rundt 60 000 mer i tillegg til uføretrygden. Som regel gjør de ikke 100% det samme som andre i jobben. Jobben blir veldig tilrettelagt for at de skal kunne gjøre den. Ofte arbeid med rutiner. Anonymkode: 4c845...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #159 Del Skrevet 9. september 2024 Nei, da hadde jeg faktisk heller jobbet gratis med noe frivillig arbeid. 35 pr time er nedverdigende. Anonymkode: a1d36...9a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #160 Del Skrevet 9. september 2024 Hvis alternativet er å ikke ha noen jobb, så ja. Usikker på hva kravene er for å delta, men hvis det er slik at en kan komme når en kan helt fritt, så ville jeg absolutt gjort det. Jobber frivillig hos Fontenehuset, vasker do, og panter flasker (og selvfølgelig mange andre mer meningsfulle ting), og det gjør jeg uten noen ekstra betaling og med glede. For det er uvurderlig å være en del av noe, å ha gjort en jobb som betyr noe, som noen setter pris på. Det er uvurderlig å kunne "ta helg" eller "ta ferie" og vite at hvis jeg ikke møter opp så er det noen som vil lure på hvor jeg er blitt av i verden. Da jeg begynte tenkte jeg for meg selv at her kunne jeg enten tenke at siden jeg ikke fikk betalt skulle jeg bare gjøre de "gøye jobbene", og at siden jeg jo tross alt er så syk så skal jeg spare krefter og ikke pushe meg overhodet, spare kreftene til jeg kom hjem igjen, eller jeg kunne tenke at "nå er dette min jobb" og så bidra med det jeg kunne, og være den arbeidstakeren jeg ønsket jeg kunne være hvis jeg ikke var syk. Det er ikke gøy å vaske do "gratis", men faen så livskvalitet det gir. Håpet mitt i begynnelsen var også at med å se på det som en ekte jobb, at jeg kunne bygge meg opp etter hvert til å kunne ta en ordinær stilling et sted. Men faktum er at helsa mi er for ustabil. Da er slike tilbud en livslinje. Penger er virkelig ikke alt! Så ja takk til 35 kr! Siste månedene har jeg i snitt jobbet 24 timer i måneden, det vil si 10 000 kr ekstra på et år. Det er en fin bonus for meg det. ❤️ (Som jeg dessverre ikke får) Anonymkode: 8d111...656 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå