Gå til innhold

Bruker du sminke?

AnonymBruker

Bruker du sminke?  

98 stemmer

1. 1. Bruker du sminke?

• Ja
      44
    • Nei
      12
    • Av og til
      29
    • Kun til spesielle anledninger
      13

Anbefalte innlegg

Hadde aldri klart å leve uten, var i varmere strøk for noen dager siden alene, da brukte jeg ikke sminke på 3 dager.  Det er lenge siden jeg har gått så lenge uten.  Ser blass, eldre ut og kjedelig ut uten. 

Anonymkode: 6ebd7...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sminker mine lyse og usynlige vipper og bryn hver dag, noe jeg har gjort i nærmere 40 år. I tillegg bruker jeg også ofte øyeskygge og leppestift. Foundation og annen hudsminke bruker jeg sjeldent siden det dekker til fregnene mine og får meg til å se blek ut.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg hver dag jeg skal ut av huset. Dog litt mindre enn før. Har mørke ringer under øynene som jeg ønsker å skjule,og har lyse og tynne bryn og vipper. 

Anonymkode: 4b1aa...28c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdags bruker jeg bare mascara. Fokuserer på øynene og blir fornøyd med de så det er nok for meg. 

Til festlige anledninger tar jeg litt øyenskygge, kanskje litt rouge og en lebestift.

Da jeg var yngre brukte jeg concealer, foundation og rouge til hverdags. Har slitt med uren hud fra tenåra og helt til for noen år siden, jeg har brukt concealer og foundation for å dekke over urenheter og ujevnheter. Har alltid sminket meg ganske naturlig, liker ikke at det vises alt for godt at man er sminket, aldri vært en "sminkedukker". 

Anonymkode: 8c738...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt opp og ned. I perioder sminker jeg meg hver dag, andre ikke. Gjør det som føles "rett". 

Nå har jeg en sminkefri periode, men jeg har vippextensions og farger brynene mine hver/annenhver uke. 

Anonymkode: 2a8b5...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det daglige sminker jeg brynene(de er usynlige uten sminke, lol), og mascara. Hadde jeg hatt mørkere bryn og vipper hadde jeg nok gitt f*** i det daglige. I helger så har jeg gjerne hudsminke, litt blush osv., men noen ganger får jeg bare lyst til å sminke meg og kan ha full øyenskygge selv om jeg bare skal på apoteket :fnise: Kun for gøy:) 

Anonymkode: b43f6...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ha noe på huden hver dag, når jeg skal ut av huset. Har ringer rundt øynene og er blass i huden, mørkt hår og øyne. Så ser syk ut uten litt utjevning av hud, eller i det minste litt blush i kinnene. Går sjeldnere og sjeldnere for mascara på jobb, av praktiske årsaker da jeg helst burde gått for vannfast men det er jo ikke helt heldig hver dag.

Anonymkode: 0d08a...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kun til spesielle anledninger.☺️

Jeg driver litt med drag, og da er (mye) sminke en uunngåelig del av "pakken".

Anonymkode: a576f...e3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett slutta med det etter jeg fikk barn for ett år siden, det er ikke noe jeg prioriterer å bruke tiden min på akkurat i denne fasen av livet. Jeg er heldig og har ok hud, mørke bryn og vipper så jeg har aldri følt jeg har måttet sminke meg uansett da, men det er klart man ser bedre ut med litt sminke. 

Anonymkode: 1f7a7...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å sminke meg, så når jeg skal noe tar jeg ofte på sminke. Vanligvis ganske lett, med bb-krem, litt concealer, blush, litt countouring og  øyeskygge. Noen ganger bruker jeg farge på øyenskyggen.

Jeg er kronisk syk, så dette er ikke noe jeg gjør hver dag. Jeg liker å være presentabel og se frisk ut, ikke se ut som en sjuskete boms som tilbringer halve dagen i senga. En rolig halvtime på badet for å ordne meg er en fin måte å forberede meg på noen slitsomme timer.

Målet er aldri å se ut som en annen, men å se ut som en friskere utgave av meg selv. 

Anonymkode: 2cfcf...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei omtrent ikke, jeg bruker fuktighetskrem og så farger jeg vipper og bryn regelmessig og tar i ny og ne ett vippeløft for å få mer våkent blikk.. men sminke i form av skygge, mascara, rouge osv osv er det langt mellom de gangene det brukes - jeg syns det legger seg som et sparkla lag utenpå huden, ikke særlig pent.. 

Anonymkode: 1e246...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke til hverdags og ikke en gang alltid til fest. Av og til føler jeg for å pynte meg litt ekstra, vil anslå at jeg sminker meg i snitt en gang i måneden. Jeg har mørkt hår, så bryn og vipper synes uansett. Hadde jeg vært helt lys hadde jeg nok i brukt mascara regelmessig.

For meg skjedde det også noe under Covid. Satt på hjemmekontor og fikk plutselig en helt annen terskel for hva som skulle til for å være "velstelt". Jeg har aldri brukt mye sminke, men det var utenkelig å gå på jobb uten mascara før. 

Anonymkode: d0acc...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å bruke full face (foundation, concealer, blush, eye liner +++) da jeg gikk på vgs. Nå når jeg er 30 år og har fått to barn bruker jeg kun litt cc krem, brynsmascara og lipgloss, hvis jeg skal pynte meg kjører jeg på med mascara og blush også😅 bruker som regel 3-4 minutter. Kan også ha dager hvor jeg dropper sminken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker sminke stort sett hver dag, men ikke hvis jeg bare skal være hjemme, trene eller ta vakter på sykehjemmet :) 

Anonymkode: 8a48e...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier ofte å bruke noe på leppene, men det er også litt av praktiske grunner; beskytter mot sola om sommeren og motvirker tørre og såre lepper om vinteren.

Har også helt lyse øyenvipper og ganske lys hud, så dersom jeg ønsker å se litt finere ut tar jeg på mascara, eyeliner og noe i kinnene. 

Men har oftere og oftere gått uten noe som helst de siste årene. Det var jeg ikke komfortabel med tidligere, så er egentlig ganske befriende.

Anonymkode: abc3d...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Eneste jeg bruker er maskara. Anser ikke det å "å bruke sminke".
Jeg bruker kun maskara når jeg skal noe med noen andre eller i situasjoner hvor jeg vil pynte meg. Legetime, kino, fest, besøke eller møte venner, bursdagsfeiring og høytider med familie osv.  

Bruker ikke "å sminke meg" til hverdag og heller ikke når jeg bare skal ut på butikken/kjøpesenter. Selv når jeg er med andre og møter andre. 

Jeg brukte maskara på skole og jobb hver dag. Er nå ufør. Så da bruker jeg det naturlig nok sjeldnere.  

Anonymkode: 6f8c5...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...