Gå til innhold

Bruker du sminke?

AnonymBruker

Bruker du sminke?  

98 stemmer

1. 1. Bruker du sminke?

• Ja
      44
    • Nei
      12
    • Av og til
      29
    • Kun til spesielle anledninger
      13

Anbefalte innlegg

Ser flere og flere som kutter ut å bruke sminke.

Jeg har ikke brukt det på to måneder selv, og trives veldig godt med det.

Nå føles det feil når jeg prøver det igjen.

Føler meg mer som meg selv uten, og freshere. 

Overrasket over dette!😀

Hva med deg?

Anonymkode: 49f99...676

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sminke er hobby og interesse, i kombinasjon med hudpleie. 

En rolig stund hver morgen, med en youtubevideo og kaffekoppen. 

Og føler meg like mye meg selv med som uten. Bare en freshere versjon. 

Anonymkode: 91c46...53e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Gjorde det før, men etter hvert som jeg ble mer oppmerksom på hvor vanvittige summer som tjenes på å ødelegge kvinners selvbilde, har jeg kuttet ut produkter som bidrar til dette. Nå har jeg også en liten datter, og jeg akter ikke å lære henne at hun må sminke seg for å være god nok, pynte seg, eller føle seg fresh - alle disse følelsene er tillærte, kun for at andre skal tjene penger på det, og jeg nekter å være en del av det hamsterhjulet ❤️ 

Anonymkode: 7bb72...da0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sminke stort sett hver dag, ikke så mye, men litt. Føler meg freshere og i tillegg koser jeg meg med en kaffi og en rolig stund på badet om morgenen. 

Anonymkode: 6bc69...cb2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sminke hver eneste dag i mange år før. Kunne ikke gå ut døra uten sminke på. Hver dag på skolen, hver dag på jobben.

Så ble jeg uføretrygdet, og det virket litt meningsløst å drive og sminke seg hjemme hver dag. Sluttet med det like så godt, og etter en stund var det en vane å gå uten. Om jeg nå plutselig sminker meg fordi jeg f.eks skal ut og ta en drink med en venninne, så føler jeg nesten at det er en fremmed som glor tilbake på meg i speilet 😛 Men man ser mer "våken" ut med sminke på, det er klart. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det. Klart, i dåp, bryllup etc tra jeg på littegrann. Men ingenting ellers 😊

Anonymkode: 14eb1...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjelden hvis jeg bare skal være hjemme. Litt mascara og farge på øyenbryn på jobb. Litt mer på fest en sjelden gang. Er veldig lys og ser ganske utvasket ut uten sminke. Synes de med naturlig mørk farge på vipper og bryn er heldige. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg droppet all sminke. Håper det snart kan bli poppis med hvite vipper og bryn 😅

Anonymkode: c7934...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker øyeskygge, kajal og mascara. Litt lipgloss på fest.

Jeg har aldri brukt concealer, foudation eller annet som dekker huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra dag til dag, har vel ikke brukt sminke fast hver dag, siden jeg var 15-16 år gammel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men veldig lite. Brukte mye før, men det var mye pga veldig uten hud. Etter hvert som den ble bedre så har keg begynt å bruke mindre. Så fikk jeg barn og begynte å bruke enda mindre. Nylig hadde jeg en anledning da jeg tenkte ansiktet fullt av sminke var det mest passende. Resultatet var at jeg tenkte at jeg så jo egentlig minimalt annerledes ut, så hva er da vitsen med å ha noe som smitter over på klær i hele ansiktet hvis det ikke engang gjør at jeg ser sig ifokant bedr ut? Føles ganske befriende å vite at jeg faktisk ikke TRENGER sminken nå, ikke bare at jeg ikke har tid :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker maskara, naturlig jordfarger i øyeskygge gjerne med svak skimmer også leppeprodukter som er hybrid mellom pleie og leppestift/lipgloss med litt farge.

De solkremen huden min tåler må mattes litt ned med litt løst setting pudder. Hadde det ikke vært for at jeg ikke klarer å føle meg klissete/fet i ansiktet grunnet solkremen hadde jeg sikkert droppet det pudderet.

Føler ikke dette er så mye sminke. Foundation, concealer, eyeliner, bronzer, countering, rouge osv orker ikke jeg å bruke. Det blir for mye for meg. Jeg liker å fokusere på hudpleie.

Anonymkode: 284ad...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja bruker hvis jeg skal treffe folk i forbindelse med jobb. Men hvis jeg skal bare møte kollega så bruker jeg bare maskara. Før så brukte jeg mye. Men ikke lenger. Men liker å leke meg med litt sminke. Men er ikke kjempe flink med det. Men kan litt. De få gangene jeg skal på fest så slår jeg litt mere på stortromma. 

Anonymkode: 1eeda...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må ha maskara før jeg går ut, ellers føler jeg meg litt som en nyklekt kylling. 😄 Bruker ca 1.5 min på sminkerutinen min, så det lager ikke mye grus i maskineriet mitt. 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (20 timer siden):

Jeg brukte sminke hver eneste dag i mange år før. Kunne ikke gå ut døra uten sminke på. Hver dag på skolen, hver dag på jobben.

Så ble jeg uføretrygdet, og det virket litt meningsløst å drive og sminke seg hjemme hver dag. Sluttet med det like så godt, og etter en stund var det en vane å gå uten. Om jeg nå plutselig sminker meg fordi jeg f.eks skal ut og ta en drink med en venninne, så føler jeg nesten at det er en fremmed som glor tilbake på meg i speilet 😛 Men man ser mer "våken" ut med sminke på, det er klart. 

Det samme her, holdt på sånn i 20 år. Selv da barna var små og jeg var hjemmeværende, sminket jeg meg daglig med "hele pakka". Sto på badet i godt over en time hver dag mens barna hadde formiddagsluren sin. At jeg gadd å kaste bort tiden på sminke når jeg heller kunne tatt en hvil...

Nå har jeg vært på AAP i fire år, og sminkerutinene forsvant med koronas inntog i 2020. Har gått fra høye hæler og skjørt/kjoler til treningsklær og caps. Fikser vipper og bryn jevnlig hos hudpleier, og bruker KANSKJE maskara og brynspen dersom jeg gidder. Men vanligvis orker jeg ikke bruke tiden på å stå foran speilet og fikse på et 40 år gammelt ansikt. Får sminke profesjonelt lagt dersom jeg skal i dåp/konfirmasjon/bryllup, men da liker jeg egentlig ikke helt hun jeg blir. Jeg er ikke lenger den sminkeberta jeg var, og er egentlig fornøyd med at jeg ser helt ok ut uten alt stæsjet. 

I tillegg ser jeg at tenåringsdatteren min tar etter meg, og hun sier selv at hun trives best sminkefri. Derfor sminker hun seg aldri, og lar seg heller ikke påvirke av de sinnsyke sminketrendene vi ser i disse dager. Hun velger søvn fremfor å stå tidlig opp for å sette på seg en maske, og det tenker jeg er kjempebra. Forhåpentligvis slipper jeg å se henne med knalloransj foundation i ansiktet som kræsjer med helt hvit hals - er nok av dem som kjører den stilen🥴

Anonymkode: 7b39b...6cb

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på...

Stort sett så bruker jeg ikke sminke sånn til hverdags. Skal jeg noe spesielt så liker jeg å pynte meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om jeg skal noe spesielt og om jeg føler for å sminke meg. Går månedsvis mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...