AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg kommer fra et annet land og annen kultur, men har bodd i Norge i mesteparten av mitt voksne liv. Jeg trives godt her og har tilpasset meg både det sosiale, det kulturelle og det jobbmessige, men det er EN ting som irriterer meg grønn. Det er folks trang til å dele sine kroppslige funksjoner med andre mennesker. Nå snakker jeg ikke bare om utstrakt fising og raping. Men særlig at folk forteller om kroppslige funksjoner rundt kaffebordet på jobb, i vennegjengen osv. At man har "blødd gjennom alt" ved mensen, hatt forstoppelse eller diare, og så videre. Det er utrolig uinteressant og veldig ekkelt, synes jeg. Jeg sier jo aldri noe som helst, men det gir meg avsmak fra å sitte i kaffepausen sammen med andre. Jeg har null interesse av å høre om mine kollegers fordøyelsessystem, sykdommer eller mensen. Er det bare i min krets det er slik, eller er det vanlig å være så "oversharing" i Norge generelt? Anonymkode: c3b1b...d6f 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Del Skrevet 26. august 2024 😂😂 jeg sier selv ikke slikt i plenum på jobb nei, men skjønner hva du mener. Jeg og vennene mine har lav terskel for å dele sånt derimot. En av venninnene mine har utenlandsk mann, og han mener vi nordmenn har sånn hytteliv/utedo / gå på do i naturen - type mentalitet, at det er ikke så nøye, det er jo helt naturlig 😊 men enig at det hører ikke hjemme rundt lunsjbordet på jobb 🙈 Anonymkode: 73501...96b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Del Skrevet 26. august 2024 Det generelle er at nordmenn er for dårlige til å se an sitt publikum. Rølpeprat med kompiser og venninner og alkohol har færre grenser enn lunsjprat på jobb. Sånn må det være hvis sivilisasjonen skal bestå. Anonymkode: f0db8...7ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg antar du ikke er sykepleier. Jeg tåler endel, men tror jeg hadde slitt på lunsjrommet til sykepleiere. Anonymkode: c5fc0...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg bryr meg ikke om sånt selv, men kan ikke huske å ha sånne samtaler på jobb. Jobber du med flest kvinner? Anonymkode: de0b2...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 27. august 2024 #6 Del Skrevet 27. august 2024 (endret) Tror det for det meste er enkeltpersoner som driver på sånn, men jeg har merket at de fra 60 og oppover gjerne er ivrige til å dele sykdomsdetaljer. Endret 27. august 2024 av Seff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Del Skrevet 27. august 2024 Kan ikke si at det er noe jeg noen sinne har blitt utsatt for. Det er da utrolig lite interessant for andre om man har forstoppelse eller har blødd igjennom? Sistnevnte har vel skjedd de aller fleste en eller annen gang, så med mindre man er 14 år og man nettopp har fått mensen og det skjedde for første gang, ser jeg ikke poenget med å snakke om det. Anonymkode: 5f08f...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 27. august 2024 #8 Del Skrevet 27. august 2024 Har faktisk ikke opplevd det ved lunsjbordet på jobben. Det meste går i været, helgprat, turer, ferieplaner, skiturer og opppussing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 27. august 2024 #9 Del Skrevet 27. august 2024 Det er ikke sånne samtaleemner i lunsjen på jobb. Svært sjelden ellers også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Del Skrevet 27. august 2024 Den komplette mangelen på dannelse og oppdragelse er noe av viktigste fellestrekket for nordmenn, later det til. Skjønner godt hvorfor dansker kaller dere for fjellaper. Dere er omtrent like med aper i oppdragelse og oppførsel. Anonymkode: a3f27...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den komplette mangelen på dannelse og oppdragelse er noe av viktigste fellestrekket for nordmenn, later det til. Skjønner godt hvorfor dansker kaller dere for fjellaper. Dere er omtrent like med aper i oppdragelse og oppførsel. Anonymkode: a3f27...bce Jeg liker nordmenn jeg 😊 uhøytidlige og hjelpsomme, underfundig humor, dugnadsmennesker. Men smak og behag 😊 Anonymkode: 73501...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 27. august 2024 #12 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 17.45): Jeg kommer fra et annet land og annen kultur, men har bodd i Norge i mesteparten av mitt voksne liv. Jeg trives godt her og har tilpasset meg både det sosiale, det kulturelle og det jobbmessige, men det er EN ting som irriterer meg grønn. Det er folks trang til å dele sine kroppslige funksjoner med andre mennesker. Nå snakker jeg ikke bare om utstrakt fising og raping. Men særlig at folk forteller om kroppslige funksjoner rundt kaffebordet på jobb, i vennegjengen osv. At man har "blødd gjennom alt" ved mensen, hatt forstoppelse eller diare, og så videre. Det er utrolig uinteressant og veldig ekkelt, synes jeg. Jeg sier jo aldri noe som helst, men det gir meg avsmak fra å sitte i kaffepausen sammen med andre. Jeg har null interesse av å høre om mine kollegers fordøyelsessystem, sykdommer eller mensen. Er det bare i min krets det er slik, eller er det vanlig å være så "oversharing" i Norge generelt? Anonymkode: c3b1b...d6f Selv er jeg norsk og har bodd her hele livet,men helt enig med deg her. Slike ting er bare så ekkelt å høre om. Jeg vil ikke høre om avføring,urinering og lignende. Det er bare ekkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #13 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg vet slett ikke om dette er typisk norsk, men det er ganske sikkert både kultur- og situasjonsavhengig. Da jeg studerte i USA var dette noe vi aldri pratet om, men med ett unntak. Jeg var av og til på hike-turer i skog og fjell. Da var det "hot topic" i samtalene. Åpenheten var da langt større enn den jeg kjente hjemmefra. Anonymkode: 4c661...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #14 Del Skrevet 31. august 2024 Hvis man har blødd gjennom eller er forstoppet har man en dårlig dag. Om det ikke er kjempespennende syns jeg det kan være nyttig info - hvis vedkommende er frakoblet eller litt kort f.eks er det en mulig grunn. Anonymkode: 04cbb...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #15 Del Skrevet 1. september 2024 Når det gjelder mageproblemer så er ikke det lett å unngå en diskusjon rundt når du blir tilbudt en bolle du må si nei til. Dette er bare et lite eksempel, men da blir det jo spørsmål om "hvorfor det?" og du må forklare at du får diare etc om du spiser den. Anonymkode: ad84a...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #16 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når det gjelder mageproblemer så er ikke det lett å unngå en diskusjon rundt når du blir tilbudt en bolle du må si nei til. Dette er bare et lite eksempel, men da blir det jo spørsmål om "hvorfor det?" og du må forklare at du får diare etc om du spiser den. Anonymkode: ad84a...cc7 Tja ellers går det bare an å si at jeg tåler ikke/ får magetrøbbel uten å utbrodere. Men ref trådstarters spørsmål er jeg ikke vant til at dette er tema på jobb, hatt mange ulike arbeidsplasser og oå noen av disse har sjargongen vært veldig åpen og ufiltrert, men kan aldri huske slik prat rundt lunsjen... Anonymkode: dd12a...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #17 Del Skrevet 1. september 2024 Nja, noen er mer åpne enn andre om det. Jeg har egentlig lite sperrer på sånt selv, men jeg snakker heller ikke sykt mye om det, det er liksom ikke alltid så interessant? Men si jeg hadde blødd gjennom på jobben da, det hadde jeg fortalt, jeg går jo rundt der med blodflekk liksom. Og er det først prat om det så er jeg med. Jeg er veldig glad i bæsjehumor faktisk 😅 Men ja, om det er typisk norsk vet jeg ikke, men det er jo litt sånn klassisk gammel dame å bare snakke om ondter og vondter og sykdommer. Lene Kongsvik sin figur Wenche er jo litt parodi på den typen, som vi alle kjenner. Anonymkode: 3522c...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå