Gå til innhold

Hva synes du om disse te krusene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte de på en 10 kroners butikk i København i 1997, og tok de med meg da jeg flyttet tilbake til Norge.

Har dratt de med meg til alle nye leiligheter, og klarer ikke å kvitte meg med de på grunn av affeksjonsverdien.

De har falt i gulvet mange ganger uten å bli knust, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om de er stygge eller litt fine.

Det er nok affeksjonsverdien som gjør at jeg har de enda, fordi de minner meg om en spennende epoke i livet mitt.20240826_154548.thumb.jpg.02932e38de667260551d35a56be9e55c.jpg

Anonymkode: 3a6dc...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De var veldig tidstypiske for midten av -90-tallet i farger og mønster, i alle fall. Minner meg om både servise, sengetøy og gardiner jeg hadde på den tiden. 

Jeg ville beholdt dem, i alle fall hvis de er gode å drikke av. Man skal ikke kimse av affeksjonsverdien, heller. :) 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne krus er helt fæle😅 men tenker at når de minner deg på gode tider og har affeksjonsverdi så er jo det grunn nok til å beholde!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (6 minutter siden):

De var veldig tidstypiske for midten av -90-tallet i farger og mønster, i alle fall. Minner meg om både servise, sengetøy og gardiner jeg hadde på den tiden. 

Jeg ville beholdt dem, i alle fall hvis de er gode å drikke av. Man skal ikke kimse av affeksjonsverdien, heller. :) 

Ja de er veldig typisk midten /slutten av 90-tallet, og jeg syntes nok ikke at de var pene da jeg kjøpte de heller, men var fattig student og kjøpte det meste jeg trengte på sånne 10 kr butikker .

Ts

Anonymkode: 3a6dc...353

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke hatt dem, selv om jeg fikk de gratis, sånn pr i dag. Men som nevnt over er de jo typiske for sin tidsepoke, og de har affeksjonsverdi, så da er det jo bare å beholde :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde havnet på loppemarked for flere år siden om det hadde vært mine.

Anonymkode: 0ee0e...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt de, har et par slike ting hjemme selv og jeg bruker de usedvanlig mye nettopp fordi affeksjon har betydning for meg. De fineste te kursene jeg har sett i mitt liv er disse ikke! Men de er likevel helt fantastiske for deg og da tror jeg du ville angre om du hadde kvittet deg med de.

Anonymkode: b5dd5...7f2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske fæle, men samtidig kunne jeg holdt fast ved slike selv om jeg var "glad" i dem og syntes de var gode å drikke av.. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo krus som er velfungerende i sitt formål som krus. Kjempestygg er dem jo ikke. Ironisk nok blir de nok sikkert moderne om 10 år igjen... ;) Jeg ville ikke kastet de, og heller ikke kjøpt meg nye før disse to krusene var "utbrukt" eller ødelagt. Men siden de tåler å falle i gulvet så har du jo krus inn i evigheten. :D 

Anonymkode: 22f65...9fa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Veldig stygge, som mye annet fra 90-tallet. 😅

Men forstår godt at du beholder de for affeksjonsverdien, og krus tåler godt å være litt stygge. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Altså, det er jo krus som er velfungerende i sitt formål som krus. Kjempestygg er dem jo ikke. Ironisk nok blir de nok sikkert moderne om 10 år igjen... ;) Jeg ville ikke kastet de, og heller ikke kjøpt meg nye før disse to krusene var "utbrukt" eller ødelagt. Men siden de tåler å falle i gulvet så har du jo krus inn i evigheten. :D 

Anonymkode: 22f65...9fa

Enig i dette! Vakre, nei, men langt ifra de styggeste, og jeg prioriterer kopp som er god å drikke av over kopp som er råålekker.

Anonymkode: a7498...6f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er stygge, men de har en historie. Så du må for guds skyld beholde dem! De har litt humor også, de der, såpass stygge er de.

Angrer på at jeg tidligere i livet har kastet for mye. ikke bra for miljøet og man mister minner sammen med tingene.

Anonymkode: 720ef...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg veldig om kunsten som hang i offentlige bygg på 90-tallet.

Anonymkode: 9f4ba...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg at hvis disse ble moderne nå, så hadde sikkert alle her skrevet at de var kjempe fine😄

Anonymkode: 17917...1b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Minner meg veldig om kunsten som hang i offentlige bygg på 90-tallet.

Anonymkode: 9f4ba...e52

Enig, du satte ord på følelsen jeg fikk. Veldig kjedelige, nøytrale kopper. Tror ikke jeg ville beholdt de bare pga nostalgi. Heller kjøpt noen jeg synes var skikkelig fine nå.

Anonymkode: 48110...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...