AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Del Skrevet 26. august Gir du beskjed dagen før, eller venter du til morgenen for å kjenne etter hvordan du føler deg da? Jeg er vant med å kjenne etter på morgenen, og så ringe leder da. Men det siste året har jeg jobbet som leder og har lagt merke til at mange yngre gir beskjed om sykefravær dagen før. Nå var det faktisk to stykker som sendte meg melding i går (søndag) om at de er syke. Vi jobber på kontor og det blir ikke satt inn vikar, så det haster ikke å gi beskjed om sykefravær. Anonymkode: 6a309...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 26. august #2 Del Skrevet 26. august Om det er snakk om akutt skade eller oppkast/diaré, så gir jeg gjerne beskjed kvelden før, ettersom jeg vet at jeg uansett ikke kan komme dagen etter. Om det er migreneanfall, litt rusk i halsen og småfeber, så ser jeg an til morgningen etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Del Skrevet 26. august Jeg sier fra så fort jeg vet at jeg ikke kommer. Det kan være dagen før (eller enda tidligere) eller samme morgen. Jeg har også gitt beskjed mens jeg sto nede i garderoben og skifta til arbeidstøy og plutselig kjente at dette går virkelig ikke. Jeg kan ikke jobbe i dag. Anonymkode: c93e1...7b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Del Skrevet 26. august Samme dag som regel, så sant det ikke er omgangssyke, da vet jeg jo at jeg ikke kommer på noen dager. alt annet kan man jo bli frisk av gjennom natten. Anonymkode: a5726...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Del Skrevet 26. august Dersom jeg vet at dette blir ikke bra til jobbdag, så gir jeg beskjed omgående, feks omgangssyke. Er jeg snufsete e.l venter jeg til morgenen for å se om jeg har blitt bedre eller verre. Anonymkode: bd35d...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 26. august #6 Del Skrevet 26. august Når sykdom inntreffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Del Skrevet 26. august Det kommer an på hva det er. Omgangssyke og influensa med høy feber vet man at man ikke kan dra på jobb dagen etter for eksempel. Hvis man planlegger å kontakte lege dagen etter, er det også praktisk å ha sagt ifra på forhånd da dette ofte kan ta tid. Anonymkode: 10ad3...4fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Del Skrevet 26. august Jeg ringer inn på morgenen når vi åpner, med mindre jeg har tidligvakt. Da får jeg noen til å ta vakta mi, og så varsler jeg leder ved åpning. Funker fint slik. Når jeg sto med personalansvar ville jeg og ha det slik, da kunne avdelingene ordne seg og så fikk jeg faktisk ha fri i helgene. Anonymkode: 116a9...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Del Skrevet 26. august Ja, omgangssyke, innleggelse på sykehus og sånt hvor man er sikker på at man er syk over flere dager. Men alt egenmeldingsfraværet med rusk i halsen og generelt litt slapp allmenntilstand? Anonymkode: 6a309...1dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 26. august #10 Del Skrevet 26. august Jeg sier fra når jeg vet om jeg kommer på jobb i morgen tidlig. Har jeg f.eks influensa søndag kveld gidder jeg ikke "vente" med å gi beskjed, da kan jeg heller gi beskjed med en gang og slippe å stresse med å stå opp tidlig på mandag for å si fra da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Del Skrevet 26. august I dag sa jeg ifra halvannen time etter at jeg skulle vært på plass, håpet jeg skulle bli bedre så jeg kunne dra likevel, men ble ikke det. Anonymkode: feedc...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå