Gå til innhold

Er hund en kvinne hobby? 🐕

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Menn driver hund, kvinner driver hobby :) 

de fleste som har veloppdratte og gode individer er faktiske hundefolk som driver innenfor sport med tyngre. 
ellers er det bare kos og tull, og endeløse kurs dom tilfredsstiller det emosjonelle behovet hos kvinner og deres synsing og følelser rundt pelsbabyens elendige oppførsel 

Anonymkode: 325f0...7d3

Hvilken kjønn er overrepresentert blant førere av terapi hunder og servicehunder? Ikke mye elendig oppførsel blant de hundene. De mer "myke" hundesportene som rallylydighet, freestyle, agility, lp krever også lydige og veloppdratte hunder. Mange kvinner som er førere av redningshunder og. 

Til syvende og sist er det greit å huske at ikke alt er en kjønnskamp. Både kvinner og menn er gode hundeførere. Men jeg og får inntrykket av at både hund og hest har blitt mer enn kvinnegreie. Skjønner ikke helt hvorfor, da det er mye med både hunde- og hestehold som passer inn med klassisk maskuline aktiviteter. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

de fleste som har veloppdratte og gode individer er faktiske hundefolk som driver innenfor sport med tyngre. 
ellers er det bare kos og tull, og endeløse kurs dom tilfredsstiller det emosjonelle behovet hos kvinner og deres synsing og følelser rundt pelsbabyens elendige oppførsel 

Men hva er tyngre sport tenker du? 

Anonymkode: 0b593...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (13 timer siden):

Hvilken kjønn er overrepresentert blant førere av terapi hunder og servicehunder? Ikke mye elendig oppførsel blant de hundene. De mer "myke" hundesportene som rallylydighet, freestyle, agility, lp krever også lydige og veloppdratte hunder. Mange kvinner som er førere av redningshunder og. 

Til syvende og sist er det greit å huske at ikke alt er en kjønnskamp. Både kvinner og menn er gode hundeførere. Men jeg og får inntrykket av at både hund og hest har blitt mer enn kvinnegreie. Skjønner ikke helt hvorfor, da det er mye med både hunde- og hestehold som passer inn med klassisk maskuline aktiviteter. 

Ja det var ikke meningen å starte noen kjønskamp. Jeg har bare altid tenkt det er en ganske "likestilt" interese, men så begynte jeg å reflektere over det nå når jeg begynte på enda et kurs med bare damer. Har ingen ting i mot menn på trening, tror det hadde vært bra for miljøet med litt mer manfolk. TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det var ikke meningen å starte noen kjønskamp. Jeg har bare altid tenkt det er en ganske "likestilt" interese, men så begynte jeg å reflektere over det nå når jeg begynte på enda et kurs med bare damer. Har ingen ting i mot menn på trening, tror det hadde vært bra for miljøet med litt mer manfolk. TS.

Å lure på hvorfor hund har blitt en kvinnegreie er ikke å mane til kjønnskamp, selv om noen i kommentarfeltet tar det sånn 😅 Jeg har bit meg merke det samme selv. Forutenom visse hundesporter/aktiviteter som jakt, trekk, gjeting og trening av tjenestehund er det åpenbart en overvekt av kvinner som driver med hund. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje menn burde blitt flinkere til å se og kopiere kvinners atferd rundt hunder, siden hunden er kvinnens beste venn, ikke mannens, i følge studier. Hunder lytter mer på kvinner enn menn

https://neurosciencenews.com/dog-auditory-female-speech-23799/

Og det er tegn på at det var kvinner som i størst grad domestiserte hunden, ikke menn. 

"but according to a detailed study, while men may have wanted dogs for hunting and herding livestock, it was women who gave them names and domesticated them" 

"The researchers noted specific instances that showed dogs’ utility, or usefulness, to humans, and humans’ utility to dogs as well as the “personhood” of dogs–when canines were treated like people. Interestingly, they found that in the earliest human settlements where dogs were associated with humans it was women who gave dogs names, let them sleep indoors, and mourned when they died. Men might have kept dogs for hunting, but it was women who showed them love and compassion."

https://doggieuk9.com/academy/2024/03/01/new-science-dogs-are-actually-womans-best-friend-not-mans/

https://journals.sagepub.com/doi/10.2993/0278-0771-40.4.414

Anonymkode: c7999...3fd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 11.19):

Kanskje menn burde blitt flinkere til å se og kopiere kvinners atferd rundt hunder, siden hunden er kvinnens beste venn, ikke mannens, i følge studier. Hunder lytter mer på kvinner enn menn

https://neurosciencenews.com/dog-auditory-female-speech-23799/

Og det er tegn på at det var kvinner som i størst grad domestiserte hunden, ikke menn. 

"but according to a detailed study, while men may have wanted dogs for hunting and herding livestock, it was women who gave them names and domesticated them" 

"The researchers noted specific instances that showed dogs’ utility, or usefulness, to humans, and humans’ utility to dogs as well as the “personhood” of dogs–when canines were treated like people. Interestingly, they found that in the earliest human settlements where dogs were associated with humans it was women who gave dogs names, let them sleep indoors, and mourned when they died. Men might have kept dogs for hunting, but it was women who showed them love and compassion."

https://doggieuk9.com/academy/2024/03/01/new-science-dogs-are-actually-womans-best-friend-not-mans/

https://journals.sagepub.com/doi/10.2993/0278-0771-40.4.414

Anonymkode: c7999...3fd

Hehe, dette er en endeløs rekke av piss for å rettferdiggjøre hundedamer og deres tullete påtatte behov.

Anonymkode: 895ee...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hehe, dette er en endeløs rekke av piss for å rettferdiggjøre hundedamer og deres tullete påtatte behov.

Anonymkode: 895ee...bb5

Haha, du er on fire i dag! Hvilke behov tenker du på? 

Anonymkode: 1b2b7...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og har hatt diverse hunder hele livet mitt. Har aldri vært på kurs før. Kanskje det er noe i det flere sier her : At kvinner oppsøker oftere kurs i forbindelse med hund? Jeg vet ikke,men det kunne aldri falt meg inn å dra på hundekurs.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om hund er en mannehobby. Mange menn er jo ufrivillig singel og barnløs, og da kjøper de seg hund i stedet, som en slags erstatning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i tre hundeklubber og der er det mange flere damer enn menn.

Anonymkode: f00d3...abf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Jeg er mann og har hatt diverse hunder hele livet mitt. Har aldri vært på kurs før. Kanskje det er noe i det flere sier her : At kvinner oppsøker oftere kurs i forbindelse med hund? Jeg vet ikke,men det kunne aldri falt meg inn å dra på hundekurs.

Men hvorfor ikke? Tenker du at du ikke har noe mer å lære om hund og trening? 

Nå konkurrerer jeg, og jeg tror jeg hadde fått en mye tyngre vei uten dyktige instruktører 😊

Anonymkode: c2e3e...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor ikke? Tenker du at du ikke har noe mer å lære om hund og trening? 

Nå konkurrerer jeg, og jeg tror jeg hadde fått en mye tyngre vei uten dyktige instruktører 😊

Anonymkode: c2e3e...7d7

Både ja og nei? Jeg kunne vel sikkert lært noe. Tenker at konkuranse blir litt anderledes. Da ville nok jeg også dratt på kurs hvis jeg drev med det. ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Jeg er kvinne, og har heller aldri hatt tanker om kurs. Valgte også bort valpekurs. Tenkte som så at det var unødvendig, og litt bortkasta penger, hvorfor betale noen for å fortelle meg ting jeg kunne finne informasjon om selv. Var ung og hadde overskudd, common sense og et bredt nettverk. Valpen ble strålende. 

Men med neste hund skal jeg nok gå valpekurs. Veldig greit at noen setter sammen et pakkeløp, så slipper jeg å tenke 😄 kommer sikkert også til å gå noen kurs mot rally/agility/spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er kvinne, og har heller aldri hatt tanker om kurs. Valgte også bort valpekurs. Tenkte som så at det var unødvendig, og litt bortkasta penger, hvorfor betale noen for å fortelle meg ting jeg kunne finne informasjon om selv. Var ung og hadde overskudd, common sense og et bredt nettverk. Valpen ble strålende. 

Men med neste hund skal jeg nok gå valpekurs. Veldig greit at noen setter sammen et pakkeløp, så slipper jeg å tenke 😄 kommer sikkert også til å gå noen kurs mot rally/agility/spor.

Aha,men jeg har hatt "problem" hunder hele livet omtrent. Kanskje jeg bare er naturlig flink med de. Jeg vet ikke. Hun jeg har nå er 10 år. Ble mishandlet når hun var valp. Fikk henne gratis da hun egentlig skulle avlives. Ordnet seg det! Hun har jo enda litt problemer,men blitt mye bedre enn hun var ! Men!! Jeg elsker hunder så det er definitivt ikke bare en kvinne hobby :D

Endret av Rosa Gnom
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...