AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Del Skrevet 26. august Jeg (kvinne) har drevet med hund i mange år, og det har blitt en del hundekurs på meg etter hvert. Det som slo meg nå når jeg begynte på nytt kurs er at jeg aldri har vært på et kurs med mer menn en kvinner. Det har alti vært flest kvinner eller bare kvinner. De mennene som er med er ofte der sammen med kjæresten sinn eller med barn. Så det er kansje mer en familie plikt for dem enn en hobby de velger selv? Det kan jo være en tilfeldighet at det ikke er mange menn på de kusene jeg velger, og mer menn på andre kurser? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 0b593...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 26. august #2 Del Skrevet 26. august Men hva slags kurs går du på? Kurs i IGP og jakthundtreninger vil jeg jo tro har et høyt antall menn (uten at jeg har vært på det selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 26. august #3 Del Skrevet 26. august Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Del Skrevet 26. august Dette er noe jeg aldri har tenkt over på den måten for å være ærlig, tenker hunder er en kjønnsnøytral hobby? Anonymkode: a21a2...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Del Skrevet 26. august Skjønte først ikke spørsmålet. Så forsto jeg, du mente "kvinnehobby". Svaret på spørsmålet er nei.. like merkelig som "ord deling". Anonymkode: bf487...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Del Skrevet 26. august Nei. Anonymkode: 4efb4...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Del Skrevet 26. august Det er vel mest kvinner, men det er mange menn også👍🏼😄 Anonymkode: 8f7d8...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Del Skrevet 26. august Hund er ikke en kvinnegreier, men kurs, utstilling og agilty er. Anonymkode: 23279...b9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Del Skrevet 26. august Nei, det vil jeg ikke påstå, men de mennene jeg kjenner driver med jakt, spor og gjeterhund. Anonymkode: 1172c...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. august #10 Del Skrevet 26. august (endret) Menn har brukshunder. Kvinner har hunder for kosens skyld. Selvsagt med en del unntak begge veier. Vil derfor tro det er stor forskjell på kursene som velges. Endret 26. august av Brunello 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Del Skrevet 26. august Som regel er det en god blanding på alle kurs og fellesturer jeg deltar på, både blant hundeeiere og hundetrenere. Men jeg tror det er langt flere menn som sverger til gamle og utdaterte treningsmetoder (straff, snakk om alfa osv) enn man finner hos kvinner, og da typisk hos godt voksne menn med brukshunder eller de mer "stramme" rasene. Anonymkode: 4f965...67b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønte først ikke spørsmålet. Så forsto jeg, du mente "kvinnehobby". Svaret på spørsmålet er nei.. like merkelig som "ord deling". Anonymkode: bf487...bf7 Ikke jeg heller ved første øyekast 😅 Trodde først at det manglet noe i overskriften. Et godt eksempel på at det blir tungt å lese og man mister flyten. Tror ikke hund er spesielt assosiert med kvinnehobby nei. Anonymkode: 009f5...b90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Del Skrevet 26. august Hund er definitivt en kvinnehobby. Jeg har vært på flere kurs, miljøtrening i hundeklubben, drar og ser på stevner for agility, rallylydighet osv osv, og det er langt flere kvinner enn menn som driver med hund, og tar ansvar for å få hunden på valpekurs, lydighetskurs osv. Det betyr selvfølgelig ikke at menn ikke driver med hund. Det er flest menn i jaktmiljøet, for eksempel. Men jaktmiljøet er vel den eneste arenaen hvor man finner flere menn enn kvinner. En jeg kjenner driver et populært hundepensjonat, i tillegg til all slags kurs (og mye innen jakt, rapport etc også). Han bekrefter at langt flere kvinner engasjerer seg- og tar ansvar for familiehunden, og at kvinner generelt er langt bedre på å motivere og jobbe med hunden. Det er ikke uvanlig, i følge ham, at kona ender opp med å trene jakthunden. Det er tilfeller hvor han ber menn som sliter med å motivere og få kontakt med hunden sin, om å ta med dama på neste kursdag. Anonymkode: c7999...3fd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. august #14 Del Skrevet 26. august Det blir for vagt å si "hund som hobby". Det kommer an på hva slags hobby. Generelt sett er menn overrepresentert når det kommer til jakt, IGP og bruks. På samme måte er kvinner som regel overrepresentert når det kommer til LP, rally og agility. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 27. august #15 Del Skrevet 27. august 16 hours ago, AnonymBruker said: Hund er definitivt en kvinnehobby. Jeg har vært på flere kurs, miljøtrening i hundeklubben, drar og ser på stevner for agility, rallylydighet osv osv, og det er langt flere kvinner enn menn som driver med hund, og tar ansvar for å få hunden på valpekurs, lydighetskurs osv. Det betyr selvfølgelig ikke at menn ikke driver med hund. Det er flest menn i jaktmiljøet, for eksempel. Men jaktmiljøet er vel den eneste arenaen hvor man finner flere menn enn kvinner. En jeg kjenner driver et populært hundepensjonat, i tillegg til all slags kurs (og mye innen jakt, rapport etc også). Han bekrefter at langt flere kvinner engasjerer seg- og tar ansvar for familiehunden, og at kvinner generelt er langt bedre på å motivere og jobbe med hunden. Det er ikke uvanlig, i følge ham, at kona ender opp med å trene jakthunden. Det er tilfeller hvor han ber menn som sliter med å motivere og få kontakt med hunden sin, om å ta med dama på neste kursdag. Anonymkode: c7999...3fd Dette er også min erfaring. Typisk er at menn syns det er tull å gå på kurs, at de ikke syns de trenger å lære seg noe for de har da hatt hund før, eller onkelen hadde hund eller ettellerannet. Det gjelder selvsagt ikke alle menn, en del er også interesserte og læringsvillige. Men mange menn har dessverre en arrogant holdning til det å gå på kurs og tilegne seg oppdatert kunnskap om hund og hundehold. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #16 Del Skrevet 27. august Nå har sønnens samboer mast seg til hund. Han har en enorm arbeidsbelastning på jobb og de har kjøpe et hus som krever renovering. Hvem er det som må opp om natta med hvalpen? Hunden "maser" kun på mannen i huset. De har riktignok vært på kurs sammen. Nå er hunden eldre, men vekker ennå bonussønn på natta, mens hun sover skjønnhetssøvnen. Vi har tilbudt avlastningshjem, men får ikke lov av henne. Ja, det er en kvinnegreie. Og selvsagt burde han hatt vett til å sette ned foten for hundehold. Anonymkode: 34db3...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #17 Del Skrevet 27. august Tabris skrev (15 timer siden): Det blir for vagt å si "hund som hobby". Det kommer an på hva slags hobby. Generelt sett er menn overrepresentert når det kommer til jakt, IGP og bruks. På samme måte er kvinner som regel overrepresentert når det kommer til LP, rally og agility. Jeg tenkte også at det var mer menn på bruks, men andelen ser ut til å ha sunket der også. Iallfall i Østlandsområdet. Snakket med en eldre mannlig instruktør og bruksdommer på kurs, og han kommenterte på det samme. Han mente det skyldtes at det ble stilt flere spørsmål ved trening, og at de så ble slått av det de kalte pølsetanter. Anonymkode: c2e3e...7d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #18 Del Skrevet 28. august I LP er det hovedsakelig kvinner. Har faktisk aldri møtt en mann på verken kurs eller trening bortsett fra på bronsemerkekurset, der hadde vi EN og han fullførte ikke kurset. Ser flere mannlige dommere, men deltagerne er kvinner. Anonymkode: 79fe0...4cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #19 Del Skrevet 28. august Menn driver hund, kvinner driver hobby de fleste som har veloppdratte og gode individer er faktiske hundefolk som driver innenfor sport med tyngre. ellers er det bare kos og tull, og endeløse kurs dom tilfredsstiller det emosjonelle behovet hos kvinner og deres synsing og følelser rundt pelsbabyens elendige oppførsel Anonymkode: 325f0...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #20 Del Skrevet 28. august Å hvorfor ser jeg menn som blir luftet av sin Alaska malamutenogbikkebhar sjangs til å stoppe den hvis den finner på noe? Anonymkode: 270fa...f77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå