Gå til innhold

Kan ikke åpne nøkkelboksen i det nyinnflyttede huset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akk flyttet inn i et nytt hus, de vi kjøpte av sa de har aldri brukt den og ikke kan koden selv å den har vært der siden de kjøpte av de som eide før dem.

Har noen tips til hvordan jeg kan åpne den uten å vite koden i det hele? Er typen masterlock med sånn manuelle hjul med tall, skal være en 4 sifret kode

Anonymkode: 05054...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis den var enkel å åpne for hvem som helst, så hadde den jo vært helt ubrukelig da. Ta kontakt med produsent.

Anonymkode: 66583...a77

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv postnr. Det er typisk 😂 eller så må du nesten bare kontakte de første eierene å høre om de husker koden. 

Anonymkode: 6f4b4...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar deg under en time å teste alle mulige kombinasjoner. 

Anonymkode: 1e481...784

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det tar deg under en time å teste alle mulige kombinasjoner. 

Anonymkode: 1e481...784

Hehe, smart du. Det tar laaaang tid å teste ALLE MULIGE kombinasjoner.

Anonymkode: a8c65...db9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, smart du. Det tar laaaang tid å teste ALLE MULIGE kombinasjoner.

Anonymkode: a8c65...db9

Det er 10'000 mulige kombinasjoner for fire siffer, så umulig er det ikke. Start på 0000, og det bør ikke ta særlig mer enn 10 sekunder å teste hele rekka opp til 0009. 

Det er 3600 sekunder i en time, så jobber man målrettet og effektivt skal det være mulig å få gjort jobben på under 4 timer. 

Alternativt ringe en låssmed og spare noen timer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan eventuelt forsøke å ringe alarmsentralen til alarmselskaper i området, og fortelle at du har overtatt et hus med Masterlock uten kode, og spørre om de har tips. Sector Alarm vet jeg var spesielt ivrig på å selge inn Masterlock for noen år siden til sine kunder.

Anonymkode: 357f9...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis den var enkel å åpne for hvem som helst, så hadde den jo vært helt ubrukelig da. Ta kontakt med produsent.

Anonymkode: 66583...a77

De er kjempeenkle å åpne. Bare å google litt, så finner du ut av det. Også grunnen til at man ikke skal bruke det.

Anonymkode: 0887c...a9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

De er kjempeenkle å åpne. Bare å google litt, så finner du ut av det. Også grunnen til at man ikke skal bruke det.

Anonymkode: 0887c...a9b

Det ser imponerende enkelt ut

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik som jeg ikke visste kode på. Det er jo bare moro å sitte med den der å finne ut koden.  Vi hadde det som et familieprosjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn ut hvem som eide huset før forrige eier og spør dem. 

Anonymkode: 7ab93...809

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan eventuelt forsøke å ringe alarmsentralen til alarmselskaper i området, og fortelle at du har overtatt et hus med Masterlock uten kode, og spørre om de har tips. Sector Alarm vet jeg var spesielt ivrig på å selge inn Masterlock for noen år siden til sine kunder.

Anonymkode: 357f9...df3

Sector alarm gir (heldigvis) ikke ut koden til "hvem som helst", selv ikke ny eier. Jeg har prøvd, ettersom jeg er i samme situasjon som TS. Måtte få info fra forrige eier, som selvsagt sier at de ikke kan koden... 

Anonymkode: 0e483...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1234/0000 pleier være fabrikk koden for nye kodelåser. 

Anonymkode: 21453...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Disco skrev (6 timer siden):

Kjøp ny nøkkelboks.

Problemet er at det ligger en husnøkkel i denne 

Anonymkode: 05054...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mulig å åpne med litt tålmodighet og evt «gode» venner. Noen har faktisk åpning av låser som hobby, uten å bruke det til noe kriminelt. Eventuelt hør med en låsesmed

Anonymkode: 14830...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne tråden eksistert vesentlig lenger enn det tar å snurre hjulene og prøve samtlige mulige kombinasjoner. Enten ringer du produsenten og får tilsendt en pakke med nullstillingsverktøy, ringer en låsesmed som har nødvendig verktøy eller så setter du på en podkast og starter å snurre. 

Ingen her veit hva koden er, så det er ikke flere alternativer.

Med unntak av vinkelsliper da. Etpar minutter så er den åpen

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er av typen Masterlock og «rulletall», så mener jeg det går an å bestille en nøkkel som kan åpne den. Så i allefall slik ut når jeg bestilte min, at dette kan bestilles som tilbehør. 

Anonymkode: cd9d7...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...