Gå til innhold

Gi beskjed om andre barn på venterommet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før var det helt normalt at folk sa i fra når de så barn gjøre ting som ikke bar lov eller en kunne skadde seg. Nå virker det som folk skyr unna. Er som svigerfar pleier å si :Det trengs en landsby å oppdra et barn. Det I mitt hodet sier at en flere rundt barnet faktisk sier i rra hva som er lov å ikke. Her har jeg faktisk satt pris på når noen så eks at ungene gjorde noe som kunne være farlig eller ikke lov at de brøyt inn å sa i fra. Noe vi ser her at og har gjort at de har mer respekt for de vet at andre får lov av oss å snakke til dem.

Anonymkode: 428e1...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I situasjonen du skisserer, så grep jo foreldrene inn og avverget en eventuell fare. Det skjedde ikke noe, selvom du syntes situasjonen burde avverges på et tydelige tidspunkt. Du opplevde at de ikke fulgte med, men de har jo tydeligvis gjort det siden de stoppet situasjonen i tide.

Anonymkode: bd5d6...e5a

👆My thought exactly…

Anonymkode: 2fedd...4ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugerøret skrev (14 timer siden):

Sier i fra. Helst direkte til barnet. Men på en måte som ikke skremmer barnet.

Vi kan alle trenge litt hjelp av og til

Samme her. Sier fra til barnet, slik jeg ville sagt fra til egne barn. Sier fra i verdens mildeste tone typ «oi, jeg tror det er lurt å gå ned derfra, der kan du falle og slå deg». 

Anonymkode: 4b273...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I situasjonen du skisserer, så grep jo foreldrene inn og avverget en eventuell fare. Det skjedde ikke noe, selvom du syntes situasjonen burde avverges på et tydelige tidspunkt. Du opplevde at de ikke fulgte med, men de har jo tydeligvis gjort det siden de stoppet situasjonen i tide.

Anonymkode: bd5d6...e5a

Det er da slett ikke sikkert. De kan helt tilfeldig ha kikket opp og sett hva som var i ferd med å se i siste øyeblikk. 

Anonymkode: 18ce9...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...