Gå til innhold

Kalendergaver til barn fra Temu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Lisensierte ting skal være trygt, feks ekte hello kitty 

Takk. Du er en av svært få som har svart på spørsmålet.

Ts

Anonymkode: 4f1b1...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk. Du er en av svært få som har svart på spørsmålet.

Ts

Anonymkode: 4f1b1...b44

Du kan jo ikke vite om produktet er lisensiert på ekte eller ikke. Falske Louis Vuitton-vesker prøver jo også å fremstå som ekte, lisensierte produkter, men det blir de jo aldri.

Anonymkode: f4236...889

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mere på den "Hvorfor ikke heller kjøpe én litt mer fornuftig gave, enn alle smågreiene man kjøper for å fylle 24 luker."

Og man kan gjøre det på en måte som allikevel gir noe å åpne hver dag. Lager du selve kalenderen nå i høst, så kan du ha den i mange år framover. Selve kalenderen koster deg kanskje 200 kr å lage.

Du trenger (bruk det du eventuelt allerede har i hus):

🟣24 tomme fyrstikkesker. 🟣En bordløper i passende størrelse, med vinter/advent/julemotiv. Gjerne kjøpt på gjenbruk
🟣Gråpapir eller annet ensfarget papir, eventuelt gavepapir i hovedsakelig lys farge. 🟣Svart sprittusj 🟣Hyssing, garn, e.l - en eller annen form for tråd. 🟣Tape eller lim. 🟣Saks, og en nål i passende størrelse til tråden du bruker.

Dette gjør du

🟣Kle fyrstikkeskene med papir 🟣Nummerer eskene 🟣Bruk tråd til å feste eskene i tilfeldig rekkefølge utover løperen 🟣Lag et par løkker av tråd som sys fast i hvert sitt øvre hjørne på løperen, så denne kan henges på veggen.

Inni disse fyrstikkeskene putter du rett og slett penger. Mynter. Beløpet blir alt etter kalender-budsjettet ditt. Kan du for eksempel bruke 300 kr på kalenderen et år, så er 1kr 1.desember, 2kr 2.des, og så videre til 24kr julaften, litt artig ☺️ Ha gjerne et lite syltetøyglass pynta med pakkebånd stående i nærheten av kalenderen, så myntene kan samles opp der fram til de skal brukes. Så kan barnet bruke pengene f.eks på noe hen ønsket seg, men ikke fikk til jul.

 

Endret av C8H10N4O2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

La folk få bruke pengene sine på det de vil

 

Anonymkode: 75266...68e

Jeg driter i det. Var bare et spørsmål. Man kan jo tenke miljø oppi alt det her å da. Og hvert fall når hun skriver at hun har dårlig råd.

Anonymkode: 0b982...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg driter i det. Var bare et spørsmål. Man kan jo tenke miljø oppi alt det her å da. Og hvert fall når hun skriver at hun har dårlig råd.

Anonymkode: 0b982...193

Det var ikke spørsmålet til ts.

Anonymkode: 75266...68e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan jo ikke vite om produktet er lisensiert på ekte eller ikke. Falske Louis Vuitton-vesker prøver jo også å fremstå som ekte, lisensierte produkter, men det blir de jo aldri.

Anonymkode: f4236...889

Når det kommer til HK så er det lett å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 10.14):

Altså.. jeg kjøpte en liten bil til sønnen min på temu for ikke så lenge siden. Angret da jeg fikk den fordi det var en liten fløyte på og jeg ble livredd for at han skal ha leken i munnen.

Noen uker etterpå fikk jeg en reklame på Facebook fra en norsk butikk som bygger merkevaren sin på trygge og etisk riktige leker for barn - reklamen var for akkurat samme leken. Helt 100% identisk (den har en del detaljer), må ha vært fra samme produsent.

Om jeg hadde flaks eller om den norske butikken lurer kundene sine vet jeg ikke. Det jeg ser etter på temu er leverandører med mange tilbakemeldinger og stjerner (gjerne mange tusen). Har oftest fått fine produkter :) 

Med det sagt bestilte jeg ferdig gavekalender fra en norsk butikk i år til 300 kr. Tror ikke det ville blitt så mye billigere på temu om du legger kriterie om at du ønsker noe litt skikkelig til bunn.

 

Anonymkode: f3a8d...a63

Du har en kopi av leken som er laget i kina. Du har så nok ikke kjøpt "den faktiske" leken du så reklame for.

Anonymkode: b4c1b...1d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 9.12):

Enig. Og barn klarer seg helt fint uten gavekalender!!

Anonymkode: f4236...889

Gledesdreper

Anonymkode: 4c48f...e29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 10.36):

Må man ha kalendergaver da? Har vi ikke nok forbruk fra før av?

Anonymkode: 0b982...193

Man må ingenting men man bestemmer heldigvis selv

Anonymkode: 414b5...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 11.23):

Hvorfor skal barn ha pakkekalender i det hele tatt?

Anonymkode: abad7...4d1

Hvorfor ikkke???

Anonymkode: 414b5...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 10.32):

Gensere i kalendergave??

Anonymkode: d5297...0bd

Ja?

Anonymkode: 414b5...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 13.04):

Kalendergaver var kanskje koselig da man fikk en liten ting hver dag, og få gaver på julaften. Barn i dag har gjerne flere sjokoladekalendere, pakkekalender og får en handlevogn med gaver på julaften. Nå er det bare et symbol på kapitalismen, der foreldre kjøper kjærlighet fra sine barn fordi de har dårlig samvittighet for lite tid med dem.

Anonymkode: abad7...4d1

Nope virkelig ikke, har masse tid med de men gir kalender likevel. , akkurat som jeg fikk

Anonymkode: 414b5...3c3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Kjøp gaver på billige butikker i Norge, feks Nille, Søstrene grene, Biltema, Normal etc. hvis du MÅ lage pakkekalender, da er du garanter CE merking og ingen skadelige stoffer. Google «skadelige stoffer i varer fra Temu» og se hvor mange artikler du får opp 🫣

Anonymkode: 335e7...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 13.28):

 Si meg, hvorfor blir du alltid så krenket og indignert over at andre har andre meninger enn deg...?

Anonymkode: abad7...4d1

Krenket, du skriver det er for for folk som har dårlig samvittighet osv , snakk om p generaliser 

Anonymkode: 414b5...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gledesdreper

Anonymkode: 4c48f...e29

Hvorfor det?

Anonymkode: f4236...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandelen her på senteret selger GODE viskelær til 5 kroner. Lekebutikken har også småleker som er gøy som kalendergaver. Du finner mye her til 5-20 pr gave. Det er jo ikke kalendergavene som er hovedgavene (selv om jeg vet at noen faktisk får gaver til flere hundre kroner i kalenderen, og da er det ikke rart at folk har dårlig råd).

For noen år siden, ble ungene såpass gamle, at uansett hva jeg kjøpte av småting, så ble det bare liggende, og etterhvert kastet. Da fikk ungene spørsmål om de ville fortsette å ha pakkekalender, eller om de ville ha 500 kr mer i julegavebudsjettet. Det synes de var mye kjekkere.

Anonymkode: 74310...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri i livet bestilt fra Temu.

Du skal se etter CE-merke på ting du kjøper. Da vet du at de oppfyller kravene til europeisk standard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser disse trådene kan man begynne å lure på hvordan folk utenfor Europa overlever.

Anonymkode: f3a8d...a63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man leser disse trådene kan man begynne å lure på hvordan folk utenfor Europa overlever.

Anonymkode: f3a8d...a63

Pga manglende CE-merking, tenker du? Eller tenker du på dem som jobber i livsfarlige fabrikker under farlige forhold, med farlige materialer og stoffer, til slavelønn uten noen rettigheter til fri, sykelønn, velferdsgoder og beskyttelse?

Eller tenker du på de landene hvor det ikke er normalt å kjøpe masse plast-drit til ungene sine og ungene da ikke er vant til å bli nedlesset med småting som går på fyllinga etter 2-3 gangs bruk?

Anonymkode: 12ca7...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kalendergaver gjennom året på loppemarked og bruktbutikker. Bruker max 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...