Gå til innhold

Damers høydekrav er urealistiske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Wow!

Du drar dette helt til "forakt for damer", furting og incels. Til og med "farlig for kvinner"....

TS har poster er innlegg som viser klart at høye menn har et klart forsprang i speed-dating. Derfor sier jeg at en mann (åpenbart) ikke være høy, men at lave har et handikap.

Var det for provoserende?

Anonymkode: 42719...3bf

Neida, det var ikke for provoserende og du har nok endel rett i noe, men hen har et poeng rundt det med handikappede. Det mer enn bare høyde eller andre preferanser. Og ja, de handikappede får seg og livspartnere og damer som de fleste andre. Livet er fult av fine ting som handler om mer enn preferanser her gjengitt i høyde. Så høyde er bare en liten del av dette genuint fine som skjer mellom mennesker.

Endret av Coachshinny
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alvorlig talt, mange har faktiske handicap og får seg likevel partner. Livet er ikke absolutt rettferdig på alle mulige måter nei, men ser du deg rundt i den virkelige verden er det enormt mange lave menn som har dame. 

Har du en god personlighet, og møter verden med gode holdninger, så vil du etterhvert treffe den rette mest sannsynlig. Hvilket er hva hver og en av oss må jobbe litt for uansett. Det er enormt mange faktorer som teller både positivt og negativt, og å kalle det et handicap at du er uaktuell for mange kvinner på grunn av høyde er idiotisk. Du er uaktuell for de aller fleste av det motsatte kjønn uansett hvordan du ser ut. De fleste mennesker passer ikke sammen, og det hver og en av oss uansett må er å finne den/de vi faktisk passer sammen med. 

Mange høye menn som har andre ting som står i veien for dem. Sjenanse for eksempel. Det er ofte et større hinder for begge kjønn enn høyde. 

Anonymkode: 45613...bff

Fantastisk samlende beskrivelse. Og ja, det er så mange faktorer som spiller inn. Det er bare å se seg rundt, alle typer mennesker i så mange fasetter har partner. Du er inne på noe vesentlig, sjenanse er noe av det mest ødeleggende i det å finne, skape relasjon til en partner og er en vesentlig viktigere faktor og et hinder enn i hvertfall høyde. Sjenanse er ikke så lett, men det kan også overvinnes, men det krever endel av den som har sjenanse som en utfordring. Klart svært lave menn kan ha sjenanse for sin høyde, men da blir det mer sjenansen enn høyden som er utfordringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da ble jeg trøtt her. Du er likedan disse mennene som blir kalt incels med det ene og det andre. Jeg har stadig et håp om at menn og kvinner som dette skal klare å se noe som er så lett å se for andre. Men nei.

HIs innlegg er en påstand bygget på en undersøkelse. Her kan du bevise han feil, men nei, er ikke det du har lyst til er det?

Uansett hvor tåpelig det er å diskutere andres preferanser i utgangspunktet. Kvinner som har høydekrav, har høydekrav. Uansett hvor bitter TS er. Kvinner og menn som har et overfladisk verdisyn, har all rett til å ha dette. Problemet oppstår når de som har krav klager over at «ingen» innfrir disse kravene. Om ingen innfrir kravene man måtte ha, da er det helt på sin plass å ta en titt på disse i stedet for å forvente at alle andre må ta seg sammen.

Å klage på at damer har overfladiske høydekrav, er heller ikke i samme liga som at alle kvinner eller alle menn er mobbere, farlige, utro eller hva enn det måtte være. 

Anonymkode: 7ca37...1c6

Du har helt rett, preferanser og høydekrav kan vi ikke gjøre noe med, sånn er det bare og det er nok sånn fra naturens siden. Men tror det handler om mer enn båsen, overfladiske høydekrav, det er nok mer sammensatt, eks nedarvede genetisk disponert. Uten å sjekket fakta, utgjør nok høye kvinner den største gruppen som har høydekrav. Det er jo sånn det er og kan lett forstå det. Men ute i livet der ute, sees alle typer par, også høye kvinner sammen med lave menn og visa versa og alle varianter begge veier i mellom🫶🌺🥰

Men, hvem er nå HI her, sett det benevnt flere ganger, men ikke helt funnet ut hvem😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tuller du? Du kommenterer her at du skal kunne generalisere som du vil, og at menn selvsagt må forstå at det ikke gjelder alle menn. Samtidig er du drittlei av at menn gjør det samme? Ser du ikke selv hvor tåpelig dette er? 
Om du skal snakke slik, så legitimerer du samtidig at menn snakker slik. Du må bestemme deg. Enten synes du generalisering er helt ok, eller så er du drittlei alle som generaliserer. Menn som gjør det samme som du får også høre det, også av meg

Enda en sinnatagg av en mann.. som ikke klarer å forstå hva som blir skrevet.. sukk.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg ble spurt i en undersøkelse hva høyde preferansen min var så hadde jeg svart 180 som alle andre. 

Det betyr på ingen måte at det er ett krav for meg, bare at undersøkelsen ba meg sette ett tall og 180 ligger liksom fint til der mellom 170 og 190. 

Vil det si at jeg utelukker en fyr på 168 eller 193? Klart ikke! 

Folk må slutte å stille dumme spørsmål og forvente smarte svar. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (41 minutter siden):

Dersom jeg ble spurt i en undersøkelse hva høyde preferansen min var så hadde jeg svart 180 som alle andre. 

Det betyr på ingen måte at det er ett krav for meg, bare at undersøkelsen ba meg sette ett tall og 180 ligger liksom fint til der mellom 170 og 190. 

Videoen i denne tråden er ikke basert på noen spørreundersøkelse. Du trenger egentlig bare se de første 30 sekundene.

Det er 128 000 speed dates hvor man ser  hvilke menn som blir valgt.

Svaret er at det ikke er noe problem for en mann å være middels høy eller litt under, men er man mye under så har det enorm negativ effekt på denne type dating. Tross alt er det sånn folk flest dater i dag.  (Tinder, møtes for en kaffe etc)

Da vil jeg si at menn under 170 starter med en stor ulempe. De kan sikkert matche med venner, medstudenter etc, etter å ha blitt kjent. Det er klart det er mye greiere å være 185, når det alene gjør at sjansen for å få neste date er mangedoblet.

Det er like vanlig å være 170 som 190.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (1 time siden):

Enda en sinnatagg av en mann.. som ikke klarer å forstå hva som blir skrevet.. sukk.. 

Det er endel sinna menn der ute ja… Det er litt mye aggresjon, misoppfattelse og menn, men og damer som ikke skjønner hverandre og som ikke forstår at vi har ulike preferanser. Dette gjelder i første omgang for menn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (1 time siden):

Helt enig med deg. Det er jo alle disse rare spørsmålene og usikkerheten som tilslutt blir en deal braker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Videoen i denne tråden er ikke basert på noen spørreundersøkelse. Du trenger egentlig bare se de første 30 sekundene.

Det er 128 000 speed dates hvor man ser  hvilke menn som blir valgt.

Svaret er at det ikke er noe problem for en mann å være middels høy eller litt under, men er man mye under så har det enorm negativ effekt på denne type dating. Tross alt er det sånn folk flest dater i dag.  (Tinder, møtes for en kaffe etc)

Da vil jeg si at menn under 170 starter med en stor ulempe. De kan sikkert matche med venner, medstudenter etc, etter å ha blitt kjent. Det er klart det er mye greiere å være 185, når det alene gjør at sjansen for å få neste date er mangedoblet.

Det er like vanlig å være 170 som 190.

Dating sider og spesielt speed dating er totalt styrt av preferanser og magefølelse. I sånne settings, stiller nok en på 185-190, godt foran en på 170 eller lavere. Sånn er det bare og ikke noe vi kan gjøre noe med. Men det er her nøkkelen ligger at den lave mannen må sjarmere å vekke kvinnens oppmerksomhet på andre områder enn høyde. Mulighetene er mange. Og han på 170 eller lavere, bør nok på det jevne søke mer likesinnede kvinner og ikke de på 180 og høyere. Men her er intet fasit. Ikke sjelden jeg på byen ser par med han som lav og hun ei høy Tårnfrid.🌷🥰

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For en tåpelig ting å furte over.

Anonymkode: e19c7...83e

Nei, jeg skjønner godt at det er kjipt for de som mer lave.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 193 cm og det er et enormt problem for meg. Kan ikke gå ut døra uten å bli overfalt og antastet av kvinner i alle aldre.

Anonymkode: 805c4...df6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei, jeg skjønner godt at det er kjipt for de som mer lave.

Hvorfor kjipt, da må de bare sjarmere på andre vis enn kun høyde. Det  ser vi jo masse eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er 193 cm og det er et enormt problem for meg. Kan ikke gå ut døra uten å bli overfalt og antastet av kvinner i alle aldre.

Herlighet, litt av et problem må jeg si. Er vel litt i overkant den der ja…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coachshinny skrev (7 minutter siden):

Herlighet, litt av et problem må jeg si. Er vel litt i overkant den der ja…

🤣

Anonymkode: e19c7...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må skrive med brukernavn så jeg og mine minimedsøstre kan ta med trappestige og lift for å kuppe deg umiddelbart! 

Ingen tid å miste!

Endret av Trek
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror alle vet at kvinner har urealistisk preferanser for menn, intet nytt at høyde er en viktig faktor. Gjelder også for menn, vi har ofte urealistisk preferanser som få kvinner kan oppfylle, men dette er sjelden absolutte krav 

Men hvis vi ser litt rundt oss, så er det åpenbart at veldig mange ikke får oppfylt dette, og at de finner seg noen alikevel. Er da ikke sånn at en mann trenger være 20cm høyere for å være aktuell som partner, selv om høyde er en viktig faktor. 

Slutt å klage, og prøv å være bra på andre måter som veier opp for dette, ikke tro at alt håp er ute bare pga kvinner liker høye menn. Vi menn skulle vel gjerne hatt en kvinne med rumpe og pupper som er så deilige at selv kvinner ikke klarer å la være å titte på de, men det betyr vel ikke at kvinner som ikke har dette er helt uaktuel som kjæreste? 

Når øket egentlig sjansen for å finne en bra dame med å klage?

Endret av Arild37
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (23 minutter siden):

Tror alle vet at kvinner har urealistisk preferanser for menn, intet nytt at høyde er en viktig faktor. Gjelder også for menn, vi har ofte urealistisk preferanser som få kvinner kan oppfylle, men dette er sjelden absolutte krav 

Men hvis vi ser litt rundt oss, så er det åpenbart at veldig mange ikke får oppfylt dette, og at de finner seg noen alikevel. Er da ikke sånn at en mann trenger være 20cm høyere for å være aktuell som partner, selv om høyde er en viktig faktor. 

Slutt å klage, og prøv å være bra på andre måter som veier opp for dette, ikke tro at alt håp er ute bare pga kvinner liker høye menn. Vi menn skulle vel gjerne hatt en kvinne med rumpe og pupper som er så deilige at selv kvinner ikke klarer å la være å titte på de, men det betyr vel ikke at kvinner som ikke har dette er helt uaktuel som kjæreste? 

Når øket egentlig sjansen for å finne en bra dame med å klage?

Kloke ord, og preferansene til kvinner er sjelden absolutte krav. Når alt kommer til alt er vi kvinner beredt på å kaste de fleste preferanser om vi får de rette følelser for en mann. 

Min mann er på ingen måte etter mine preferanser, slik jeg trodde de var da jeg var singel. Ønskelista jeg som singel kvinne hadde forsvant på mystisk vis da jeg kikket inn i to strålende øyne og kjente det i hele kroppen. Han er "feil" på utallige vis i forhold til hva jeg trodde jeg trengte og ønsket meg, men rett på den ene måten som overgår alt annet; Han er the one, mannen i mitt liv, den store kjærligheten. 

Magisk å oppleve selvfølgelig, men også ganske magisk angående at "Puff!", og alle tidligere preferanser forsvant veldig brått. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette presset legger dere ene og alene på dere selv. Men normalen (for alt galt i verden) er å skylde på menn. 
Damer, dere fikset feminismen! Dere klarer jammen å fikse dette presset dere damer selv legger på hverandre. Slutt alle sammen, bare slutt 🤷‍♂️ Ikke mer sminke, ikke mer ditt, ikke mer datt. Det lar seg fint gjøre. 
Hva ville konsekvensen vært? At ingen menn vil ha dere? Neppe… men dere konkurrerer på en merkelig måte om veldig få menn, og det er derfor dere tar i bruk disse midlene. Det er ikke flere gode menn igjen, så hvorfor bryr dere dere? Også kan dere slutte å legge skylden på menn for alt som er gale med livene deres. Ah, for en lettelse! For både menn og kvinner

Problemet som JEG har møtt, som en mindre pen dame, er at også de overvektige, gamle og mindre pene menn vil ha unge, pene og slanke damer. Nei, vi konkurrerer ikke om "veldig få menn". Vi mindre pene damer er usynlige for de fleste menn. Jeg legger ikke skylda på menn for at jeg aldri har hatt noe særlig å velge mellom. Det er ikke mennenes skyld at de er visuelle og vil ha det peneste av det pene, og det er ikke menns skyld at jeg er stygg og aldri kommer til å bli pen. Feminismen har gjort at jeg, selv om de fleste menn anser meg som usynlig, likevel klarer meg svært godt og ikke trenger en mann og hans lønn for å ikke dø i grøfta av sult.

Anonymkode: e7edd...006

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kloke ord, og preferansene til kvinner er sjelden absolutte krav. Når alt kommer til alt er vi kvinner beredt på å kaste de fleste preferanser om vi får de rette følelser for en mann. 

Min mann er på ingen måte etter mine preferanser, slik jeg trodde de var da jeg var singel. Ønskelista jeg som singel kvinne hadde forsvant på mystisk vis da jeg kikket inn i to strålende øyne og kjente det i hele kroppen. Han er "feil" på utallige vis i forhold til hva jeg trodde jeg trengte og ønsket meg, men rett på den ene måten som overgår alt annet; Han er the one, mannen i mitt liv, den store kjærligheten. 

Magisk å oppleve selvfølgelig, men også ganske magisk angående at "Puff!", og alle tidligere preferanser forsvant veldig brått. 

Dette. Min mann er kjekk etter mitt syn. Han er slank, har naturlige muskler og pene ansiktstrekk. Men han har samtidig dype rynker etter å ha jobbet ute i nordområdene i en årrekke, han har åreknuter, dårlige tenner og mangler to tånegler. Men dette er noe som jeg driter regelrett i - disse skavankene har ingen betydning for min manns attraktivitet FOR MEG. Det samme gjaldt eksene - den ene eksens ølvom, den andre eksens høyde og den tredje eksens stygge hud hadde null betydning for at jeg ville ha dem. For eksene mine spilte det dermed en rolle at jeg var slank og gjorde det beste ut av utseendet mitt. Med en gang jeg fikk en liten skavank, så var tenningen kuttet rett av. 

Anonymkode: e7edd...006

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...