AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #241 Del Skrevet 28. august 2024 Syns ikke det er urealistisk å finne seg en mann som er høyere enn seg selv, med mindre man som dame er veldig høy. Jeg er 170, mannen er 185 Anonymkode: 14a90...ec5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #242 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns ikke det er urealistisk å finne seg en mann som er høyere enn seg selv, med mindre man som dame er veldig høy. Jeg er 170, mannen er 185 Anonymkode: 14a90...ec5 Ja, det er ikke så lett for høye damer. Jeg var på samling på et hotell i dag med flere hundre deltakere, og jeg var den høyeste dama 😅 Det er noe ubeskrivelig dritt. Anonymkode: 5f317...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #243 Del Skrevet 28. august 2024 Blått skrev (11 minutter siden): Jeg leste alt du skrev, men oppriktig talt, så er det mye du sier i innlegget som jeg ikke tror på og velger å respondere på grunn av det. .... hvilket viser at folk tror akkurat det de ønsker å tro. Det er en annen gjeng damer her som har blitt enig om at det er typisk vellykkede menn som meg som trykker ned de som sliter Anything goes, bare man slipper diskutere selve saken. Anonymkode: 42719...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #244 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): .... hvilket viser at folk tror akkurat det de ønsker å tro. Det er en annen gjeng damer her som har blitt enig om at det er typisk vellykkede menn som meg som trykker ned de som sliter Anything goes, bare man slipper diskutere selve saken. Anonymkode: 42719...3bf Kan du nevne noen andre grunner til at noen sliter med dating forbi høyde? Anonymkode: 3a1b4...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #245 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du nevne noen andre grunner til at noen sliter med dating forbi høyde? Anonymkode: 3a1b4...2bf Hvis vi snakker om varige forhold så er det ett fellestrekk og det er fattigdom. Jeg tror det igjen henger sammen med diagnoser. Ellers tenker jeg: - Utseendet generelt. - Å være sjenert / sosial angst. - Dårlige antenner. Prater uten å merke hvordan hun reagerer. - Dårlige holdninger og verdier. - Lav status i forhold til henne. Han må ikke ha fet jobb, men han bør ha noe. - Annen kultur og annet språk. Mange barnløse er utlendinger. Anonymkode: 42719...3bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #246 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): .... hvilket viser at folk tror akkurat det de ønsker å tro. Det er en annen gjeng damer her som har blitt enig om at det er typisk vellykkede menn som meg som trykker ned de som sliter Anything goes, bare man slipper diskutere selve saken. Anonymkode: 42719...3bf Vi stiller spørsmål ved det. Et kurrant spørsmål vil jeg si, når flertallet av menn som oppfører seg ok får seg dame til slutt. Ikke uten om og men riktig nok, men det er det særdeles få som får. De fleste føler på frustrasjon før det klaffer med en person plutselig. Når noe blir så hauset opp, ganske unødvendig egentlig, kan man jo lure litt på hvorfor. Spesielt når menn skal sier de ikke har problemet er med på å hause opp at dette er et problem. Min nydelige kusine er gift med mann som er nesten et hode lavere enn meg (og likevel høyere enn henne/like høy), men så er han også en virkelig herlig person. Er man en fin person pleier noen å oppdage det etterhvert. Men ja, det kan ta noe tid. Det å finne sin kjære tar noe tid og frustrasjon for de fleste av oss. Dette er ikke noe uvanlig, det å måtte lete vel og lenge, det er det vanlige. Anonymkode: 45613...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #247 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror jeg kan forklare. De har sett på 128 000 avgjørelser etter en date (tommel opp eller ned.) De ser at en lav mann har dobbel sjanse for å få tommel ned. Med så store tall betyr det enten at høyden betyr mye for kvinner eller at lave av en eller annen grunn har flere andre dårlige egenskaper. Når noen mener at forklaringen kan være dårlig personlighet og ikke høyde etc, så sier de at lave har systematisk dårligere personlighet. Ellers ville man ikke sett at de lave spesielt ble valgt bort Anonymkode: 42719...3bf Ja, det er nok et poeng der. Var bare at selve uttrykket virket snodig og litt vagt å tolke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #248 Del Skrevet 28. august 2024 Det er ikke som at lave menn blir takknemlige fordi vi dater dem. Nei, de drømmer til slutt om ei lav dame. Jeg liker lave menn; men har gitt dem opp. De får prøve å finne den lave drømmedama si. Anonymkode: 0d81a...132 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #249 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, avslag betyr ikke dårlig personlighet engang. Sannheten er at vi ikke føler de rette følelsene for de fleste i verden. Det er sjelden å møte den du føler deg hjemme med. Når det kommer til sex vet jeg ikke, da jeg er en sånn som må føle meg nært noen for å nyte det. Så det må noen andre kommentere på. Anonymkode: 3a1b4...2bf Når det gjelder sex preferanser er nok du ganske lik de fleste andre. Ingen unormal preferanse det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #250 Del Skrevet 28. august 2024 Fant80 skrev (6 timer siden): Man ser jo dette fra barndommen av. Ser man rar ut eller har en skavank,så blir man automatisk ikke engang vurdert som kjæreste emne. Bare noen stammer eller er døv,så er man helt utelukket. Voksne damer velger blandt annet høyde som en slags skavank. Menn velger lett et litt tafatt ansikt,eller en stor kropp hos damene som en skavank Utvelgelse skjer hele tiden,og man ser det spesielt godt i kommentarfelt rundt om på internett. Der er man plutselig på ungdomsskolen igjen,og alt fra topp til tå skal bli vurdert. Det har blitt en kjempestor greie dette med høyde,greit forsterket av internett og apper. I det virkelige liv så har short-kings det mye enklere. Det går vel helst ut over stoltheten tenker jeg. At man ikke bare kan akseptere alle som de er. Sjokkerende nok,så vet vi jo alle svaret på det. Det der er mer virkelig enn du tenker over. Mye er drevet av sosiale medier, internett mm + div dating sider. Men allikevel, denne delegeringen og utvelgelsen av begge kjønn, har vært der i ualminnelige tider… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #251 Del Skrevet 28. august 2024 Blått skrev (5 timer siden): En datingcoach som jeg så på Instagram sa det veldig greit: ja, noen damer kommer til å avslå deg på grunn av høyden, men hva så? Flytt fokuset ditt til en som vil ha deg for den du er og ikke fokuser på hva du ikke kan få. Helt sant, menn har en lei tendens til å få oppheng og hele tiden dras mot de dem aldri kan få, uansett hvor mye de prøver… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #252 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva man kan lære av dette forumet... I dag lærte jeg at jeg som kvinne er urealistisk i mine påståtte krav til høyde. Takk, jeg trengte sikkert å innse det! Mine kjærester har vært fra 170 (tror han ene var litt kortere også) til nesten 200 cm på sokkelesten. Jeg har vært sammen med flest på egen høyde, og foretrekker det. Men det er visst helt urealistisk for en kvinne på 176 cm over havet. Og jeg tenker fremdeles innimellom på han på 163 som dumpet meg fordi han mente at min høyde gjorde at jeg ikke kunne elske ham. Ts - må jeg nå begynne å date menn på under 160 cm og over 200 cm høyde for å ikke ha et urealistisk høydekrav? Anonymkode: 629bc...fc4 Fantastisk oppsummert🫶🏆 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #253 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig. Vi vil jo alltids finne dem som har den preferansen som kan såre oss, syns det er synd med dem som blir så fokusert på akkurat dem og glemmer å se etter dem hvor de vil like hverandre. Virker som at det etter app og media(vet ikke hvordan det var før) er en forventning om å måtte bli akseptert av mange over det å leve livet å finne dem for seg på veien. Handler kanskje om sex, og kanskje det er lettere for oss som trenger noe litt mer personlig å ikke legge fokuset på å samle sex partnere på det overfladiske plan? Men jeg forstår det må være trist å være lav mann da mange snakker sagt om høyde. Samtidig så er det jo så mange kjekke lave menn i verden, da jeg vokste opp var det ikke noe problem å bli likt for dem. Nå var vi bare ungdom, men for en eller annen grunn var mange av oss jentene forelsket i samme lave fyr. Han har ikke blitt så alvorlig høy nå heller, å han har nok draget livet ut. Snill fyr, ikke noen player på den måten. Å mange menn har urealistiske forventninger også, da det blir snakk om det kommer disse som klager på kvinner ofte frem til at det er biologi og er bare sånn. Jeg forstår de sliter når deres overbevisning om denne biologien og kun den, sitter igjen å føler seg håpløse. De er jo kjempe strenge mot folk og segselv. Vet ikke hva jeg vil frem til, men håper denne diskusjonen kan komme til et punkt hvor det er plass til mer variajson, slik det er gjenspeilet i virkeligheten. Anonymkode: 3a1b4...2bf Mange forventninger som skapes i stede for å fokusere på det bra og på det som er oppnåelig🫶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #254 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lave menn har ikke generelt noe dårligere egenskaper, men har de komplekser for sin høyde kan dette bli ugreit. Mine kjærester har vært mellom 173 og 193, og eneste mann som ble furt om jeg kledde meg opp med litt hæler på skoene var selvfølgelig mannen på 173, fordi jeg da fort ble høyere enn ham. Noe jeg ikke brydde meg om, men han brydde seg så veldig om det at da ble han sur. Dette til tross for at jeg alltid brukte sko med litt hæler da vi møttes. Plutselig skulle jeg ikke ha lov til det, og det føltes ikke ok. (Jeg er 170 cm) Hadde ikke mannen reagert på dette hadde ikke hans høyde vært noe tema. Anonymkode: 45613...bff Jeg vet, mange lavere menn er selvdestruktive og rett og slett ødelegger for seg selv, i stede for å spille på avslappethet og selvsikkerhet og tenkt, han ble valgt på grunn av annet enn høyde. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #255 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her er det fordommene dine som snakker. Jeg er ikke lav, jeg er ikke singel. Jeg er ikke ute etter tips for å bli attraktiv. Jeg diskuterer sak fordi jeg synes det er interessant. Jeg diskuterer alt mulig annet også. Det aller mest interessante er hvordan noen går helt fra konseptene i denne tråden. Det er ikke måte på hva slags dritt og personangrep man skal ta imot. Hva er det jeg har skrevet som er så provoserende? Anonymkode: 42719...3bf Nå har ikke jeh sett hva du har skrevet og stått for, menn dette innlegget virker jo som du og har. En provoserende tilnærming. Preferanser er lite eller ingen ting enn kan endre på. Enn kan like det eller ikke, men det endrer ikke naturens selektivitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #256 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er ikke alene om å snakke om lave menn, og ofte nok, ironisk, så er ikke dere som absolutt skal påpeke at dating blir vanskelig, ikke en gang lave selv. Hva om jeg gjorde en stor sak om å diskutere om kvinner med mindre midje enn meg kanskje kan få problemer med det, eller kvinner med mindre pupper eller om en venn har sakt han ikke liker store pupper, burde gni det inn ikkke sannt? Kanskje høyere kvinner er en interesant samtale, eller klassikeren høyere vekt. Kan jo også slå til med en for tynn, eller lave kvinner for den del, har noen ord i minnet for det også eller hva? Mørke kvinner når jeg er lys, den blir jo fin. Det er så mye, som folk kan diskutere, som om jeg med rødt hår vil slite med å møte noen, om jeg har for slapp rumpe, kanskje jeg vil slite siden jeg bruker 40 i sko noen ganger, eller kanskje vi skal gå rett til underliv å diskutere det? Kanskje jeg bør bruke denne dagen på å virkelig sette meg inn i om de med kort hår egentlig er så attraktive for menn. Å hva med dem som har hatt en kjønnssykdom, åh som jeg lurer. Åh for ikke å snakke om kvinner som har ligget med flere enn meg det må jeg virkelig påpeke for å sette igang en samtale om, å tror du ikke kvinner som ikke suger kuk er upopulære eller? Å hva med barnemødre, eller hva med de som ikke har barn er de ikke rare eller hva? La oss kjøre på å dømme noen idag folkens, å hver gang noen med sunn fornuft melder seg inn og prøver å spre litt hverdagslig håp, snur vi det om til at de lyver, for det må jo være at det har truffet en annen type nerve enn at jeg sprer overdrevnenhet og unødvendig dårlig selvtilitt, for folk kan ikke like ulike ting nei nei nei. Hvorfor? Alle kan oppleve kjærlighet, hvorfor av alle ting i verden, må noen av dere absolutt røre i en gryte som kan påvirke noen, å da andre enn dere slev? Dere er ikke eneste person i verden. Er det virkelig nødvendig, når du burde ha sett du som er så fryktelig interisert, at det er et veldig giftig miljø runst dating nettop på grunn av ekstremisme, generelaisering, ensomhet og usikkerhet. Om du ikke har problemet, slutt å påpeke andre sine mulige problem. Det kan gjøre det større enn det er, for folk skal ha selvtilitten til å møte livet også. Du kan være uheldig å plante et frø i noen, så tørr de ikke være sårbar eller prøve seg. Anonymkode: 3a1b4...2bf Enn merker hvor lite som skal til før aggresjon lar seg blomstre opp grunnet en diskusjon rundt noe som egentlig er et spennende tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #257 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke lagt ut noe forskning. Jeg skrev i første innlegg at lave menn også får dame. Det kan da alle se. Det eneste som vanskelig kan bortforklares er at de har en ulempe i rene datingsituasjoner. Det er det tydeligvis ikke takhøyde for å si her. Tror ikke lave menn har noe problem med denne diskusjonen. Det virker som om noen kvinner ikke takler deres preferanser er oppe til diskusjon. Da går det i svart. Som mann er jeg vant til at våre evt gammeldagse holdninger og preferanser blir diskutert og problematisert. Det er ikke alltid jeg liker det, men jeg oppfører meg OK på nettet. Anonymkode: 42719...3bf Det er vel i minst like stor grad eller enda flere menn som ikke tåler å diskutere menns preferanser…. Blir lett litt amper stemning av slikt, der egentlig temaet er interessant å diskutere…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #258 Del Skrevet 28. august 2024 Coachshinny skrev (7 minutter siden): Nå har ikke jeh sett hva du har skrevet og stått for, menn dette innlegget virker jo som du og har. En provoserende tilnærming. Preferanser er lite eller ingen ting enn kan endre på. Enn kan like det eller ikke, men det endrer ikke naturens selektivitet. Dere får bare bli provosert. Det har vært mange tråder med forskning på menns preferanser. Ingen forskningsartikkel viser hele sannheten, men de viser en bit. Jeg blie provosert av denne måten å argumentere på: AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 18.53): (...) Få hodet ut av egen ræv og jobb med innstilling og personlighet, og å være en god potensiell partner, så ordner nok dette seg betydelig bedre enn om man sitter og furter og skylder på. (...) Furtegutter og incels er ikke egnet som partner. Folk liker generelt ikke mennesker som et negative, som skylder på alt og alle andre enn seg selv og som furter. (...) Menn som forakter kvinner er farlig for kvinner. Vi søker menn som elsker oss. Anonymkode: 45613...bff Anonymkode: 42719...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #259 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er helt greit å problematisere at mange menn har rigide krav til hva kvinner skal gjøre i senga og hva slags kropp de skal ha. Jeg har skrevet flere ganger på KG at mann må ha analsex/rimming/svelging for å gå inn i et forhold så har han et problem. Han kutter ned utvalget drastisk på et tvilsomt grunnlag. Stor sjanse for å ende med ingen partner eller feil partner. Hvis forskning viser en stor andel av menn på 50+ velger bort kvinner med barn så bør det diskuteres. Jeg mener altså at det med høyde hos menn er litt i samme kategori. Anonymkode: 42719...3bf Det handler vel og litt om at vi ikke har så lett for å innse at det er ulike preferanser og når menn velges vekk grunnet at de eksempelvis ikke treffer på en høydepreferanse, kan det lett virke sårt for endel menn som vil oppleves store og sterke og det sterke kjønn som velges bort pga størrelse. Husk genetisk trekkes kvinner mot høye sterke menn. Men dette er ikke normen eller regelen, men fra naturens opphav, var det slik. Lik det eller ei, men det er noe av fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #260 Del Skrevet 28. august 2024 Blått skrev (3 timer siden): Dette er bare en tråd fra en mann som igjen prøver å tvinge på andre sine meninger fordi han vet best.. Her har du nok rett, hvis trådstarter ikke syns det er et spennende tema da?😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå