AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #201 Del Skrevet 28. august 2024 Å nekte for at høyde er en viktig faktor for kvinner er like dumt som om menn skal nekte for at kvinnelige former er viktig Anonymkode: 32423...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #202 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å nekte for at høyde er en viktig faktor for kvinner er like dumt som om menn skal nekte for at kvinnelige former er viktig Anonymkode: 32423...39c Hver gang jeg ser en video av ei med kvinnelige former er det en arme av menn som ber henne slanke seg, fordi de preferanser modell tynn. Sier ikke at men ikke liker former, men for meg virker det som at kvinner liker former bedre for å være ærlig. Kvinner bryr seg om høyde, menn bryr seg om høyde. Betyr ikke at alle kvinner er kåte på 190+. Det har vært en del av nettet å fetisjere høyde forskjell, men i det virkelige liv betyr ikke høyde noe mer enn at folk passer sammen og blir glade i hverandre. Så på tinder kan det sikkert bety noe, men om de møtes betyr det mindre igjen, da er de tilbake på normal terrenget hvor alt teller. Anonymkode: 3a1b4...2bf 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #203 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så de på mens kvinnen annerkjente hvem hun sa ja på? Tok de med personligheter, som muligheter for hvem som blir svipet på også? For mange der ute tenker hvem de sier seg ja til å møte. Har han hund og du ikke har lyst på hund eller er allergisk, vel skal man kaste bort alles tid å gå på date? Nei. Hva med alle som gir en ukoslig vibe, ved å ikke smile på bilder, se aggressive ut, se distanserte ut, skriver uaktuelle ting i bioen, viser tegn til å være player eller på å ikke passe med deg i det hele tatt. Om han på sin profil viser at han fester mye, ikke er sikker på barn og du er...liksom? Tenker de som undersøker over disse tingene? Anonymkode: 3a1b4...2bf De så på høyde. Det var speed dating, ikke nett dating. Mener du det er en korrelasjon mellom høyde og ikke høyde relaterte ting som personlighet, hund, osv…? Kortere menn er tilfeldigvis verre på alt? Anonymkode: 9b92e...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #204 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De så på høyde. Det var speed dating, ikke nett dating. Mener du det er en korrelasjon mellom høyde og ikke høyde relaterte ting som personlighet, hund, osv…? Kortere menn er tilfeldigvis verre på alt? Anonymkode: 9b92e...bf0 Åja. Jeg mener ikke det er en korrelasjon mellom høyde og personlighet, men at selv om utsendet preferanser teller, så teller også alt annet. Så høyde kan være årsak til nei eller ja, men utstråling, ulik livstil, klein eller fin samtale som også kan være basert på selvtilitt like mye som det kan være på personlige egenskaper. Mange trenger også tid til å vise sine gode egenskaper, mens noen er veldig flinke i å møte andre. Så mye kan påvirke, forbi bare utsendet. Bare hva vi utrykker nonverbalt med valg av klær osv, forteller noe. Hvordan vi står, ansiktsuttrykk. Det er vanskelig å si, men speed dating er sikkert en pittelitt fin måte å måle hvilket utsendet som blir preferert, så fremt de ikke føler med kommunikasjonen og ser hva som kan gå galt og går i dybden for å analysere om det var utsendet eller andre ting, så tror jeg ikke det er en fin måte å finne ut hvem som kunne blitt sammen da det er i det lange løp vi blir glad i og ser hva som fungerer og ikke. Anonymkode: 3a1b4...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #205 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så de på mens kvinnen annerkjente hvem hun sa ja på? Tok de med personligheter, som muligheter for hvem som blir svipet på også? For mange der ute tenker hvem de sier seg ja til å møte. Har han hund og du ikke har lyst på hund eller er allergisk, vel skal man kaste bort alles tid å gå på date? Nei. Hva med alle som gir en ukoslig vibe, ved å ikke smile på bilder, se aggressive ut, se distanserte ut, skriver uaktuelle ting i bioen, viser tegn til å være player eller på å ikke passe med deg i det hele tatt. Om han på sin profil viser at han fester mye, ikke er sikker på barn og du er...liksom? Tenker de som undersøker over disse tingene? Anonymkode: 3a1b4...2bf Mest sannsynlig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 28. august 2024 #206 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De så på høyde. Det var speed dating, ikke nett dating. Mener du det er en korrelasjon mellom høyde og ikke høyde relaterte ting som personlighet, hund, osv…? Kortere menn er tilfeldigvis verre på alt? Anonymkode: 9b92e...bf0 Hva mener du på at kortere menn er verre på alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #207 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 1.55): Du ser dette er for USA med en gjennomsnitts høyde på 175 cm og når en mann var 174 cm så var han uaktuell allerede for 49% av damene. Det viste også at høyden på damene var helt urelatert til sine høyde krav. Damer ønsket mest menn som var 25 cm høyere enn seg selv. Anonymkode: 08201...131 Oi, da måtte jeg jo ha gått for en mann på over 2 meter... Jeg har ikke noen store høydepreferanser, men foretrekker at en mann er minst like høy som meg, helst noen få cm høyere, rett og slett for å slippe å føle meg så stor og ruvende. Så for meg er "kravet" egentlig minst 177 cm, men har likevel vært betatt av menn som har vært noen cm lavere enn meg, så noe krav er det tydeligvis ikke 😅 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 19.57): Dette er da selvsagt selv om du tolket dithen at jeg dro alle menn over en kam. Vi er da klar over at alle menn ikke er sånn. Dette ☝️☝️☝️ Igjen, jeg vet alle menn ikke er sånn. Jeg snakker om dem jeg har møtt og har på fb som snakker sånn. Jeg pleier alltid ellers å nevne at jeg mener en del menn og ikke alle. Men selv da blir det tolket som alle. Jeg ser også ute i den virkelige verden at alle uansett utseende ofte har en partner. Så vi vet jo at alle menn og kvinner ikke setter disse kravene. Men DE som stiller krav burde ta en titt på seg selv. Og ha, det gjelder begge veier. Jeg er denne dvergevenninna som du kaller oss. Jeg se knapt 160 og setter ikke høydekrav på menn. De fleste venninnene mine gjør faktisk ikke det. Men jeg har mannlige venner som syns kvinner på deres alder er gamle kjerringer og forventer at mye yngre skal ta dem. De kvinnene de ikke vil ha ser ikke verst ut i det hele tatt. Tar vare på seg selv og pynter seg. Ellers kritiserer de kvinner som de ikke syns noe om heller. Jeg skal gjenta meg selv igjen, ja, jeg vet ikke alle menn er sånn. Men kvinner blir selv dratt under en kam i denne tråden da. Anonymkode: d51b6...c5c Så menn blir dratt over en kam og kvinner blir dratt under en kam? Jøss. Egentlig blir både kvinner og menn skjært over én kam. Men ellers mange gode poeng i innlegget ditt. Anonymkode: b510e...d12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #208 Del Skrevet 28. august 2024 Coachshinny skrev (14 minutter siden): Hva mener du på at kortere menn er verre på alt? Jeg tror jeg kan forklare. De har sett på 128 000 avgjørelser etter en date (tommel opp eller ned.) De ser at en lav mann har dobbel sjanse for å få tommel ned. Med så store tall betyr det enten at høyden betyr mye for kvinner eller at lave av en eller annen grunn har flere andre dårlige egenskaper. Når noen mener at forklaringen kan være dårlig personlighet og ikke høyde etc, så sier de at lave har systematisk dårligere personlighet. Ellers ville man ikke sett at de lave spesielt ble valgt bort Anonymkode: 42719...3bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #209 Del Skrevet 28. august 2024 Eller sagt mye enklere: Hvis dårlig personlighet er jevnt fordelt så kan ikke personligheten forklare at lave blir valgt bort med enn andre. Anonymkode: 42719...3bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #210 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror jeg kan forklare. De har sett på 128 000 avgjørelser etter en date (tommel opp eller ned.) De ser at en lav mann har dobbel sjanse for å få tommel ned. Med så store tall betyr det enten at høyden betyr mye for kvinner eller at lave av en eller annen grunn har flere andre dårlige egenskaper. Når noen mener at forklaringen kan være dårlig personlighet og ikke høyde etc, så sier de at lave har systematisk dårligere personlighet. Ellers ville man ikke sett at de lave spesielt ble valgt bort Anonymkode: 42719...3bf Nei, avslag betyr ikke dårlig personlighet engang. Sannheten er at vi ikke føler de rette følelsene for de fleste i verden. Det er sjelden å møte den du føler deg hjemme med. Når det kommer til sex vet jeg ikke, da jeg er en sånn som må føle meg nært noen for å nyte det. Så det må noen andre kommentere på. Anonymkode: 3a1b4...2bf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 28. august 2024 #211 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) Man ser jo dette fra barndommen av. Ser man rar ut eller har en skavank,så blir man automatisk ikke engang vurdert som kjæreste emne. Bare noen stammer eller er døv,så er man helt utelukket. Voksne damer velger blandt annet høyde som en slags skavank. Menn velger lett et litt tafatt ansikt,eller en stor kropp hos damene som en skavank Utvelgelse skjer hele tiden,og man ser det spesielt godt i kommentarfelt rundt om på internett. Der er man plutselig på ungdomsskolen igjen,og alt fra topp til tå skal bli vurdert. Det har blitt en kjempestor greie dette med høyde,greit forsterket av internett og apper. I det virkelige liv så har short-kings det mye enklere. Det går vel helst ut over stoltheten tenker jeg. At man ikke bare kan akseptere alle som de er. Sjokkerende nok,så vet vi jo alle svaret på det. Endret 28. august 2024 av Fant80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 28. august 2024 #212 Del Skrevet 28. august 2024 5 minutter siden, Fant80 said: Man ser jo dette fra barndommen av. Ser man rar ut eller har en skavank,så blir man automatisk ikke engang vurdert som kjæreste emne. Bare noen stammer eller er døv,så er man helt utelukket. Voksne damer velger blandt annet høyde som en slags skavank. Menn velger lett et litt tafatt ansikt,eller en stor kropp hos damene som en skavank Utvelgelse skjer hele tiden,og man ser det spesielt godt i kommentarfelt rundt om på internett. Der er man plutselig på ungdomsskolen igjen,og alt fra topp til å skal bli vurdert. Det har blitt en kjempestor greie dette med høyde,greit forsterket av internett og apper. I det virkelige liv så har short-kings det mye enklere. Det går vel helst ut over stoltheten tenker jeg. At man ikke bare kan akseptere alle som de er. Sjokkerende nok,så vet vi jo alle svaret på det. En datingcoach som jeg så på Instagram sa det veldig greit: ja, noen damer kommer til å avslå deg på grunn av høyden, men hva så? Flytt fokuset ditt til en som vil ha deg for den du er og ikke fokuser på hva du ikke kan få. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 28. august 2024 #213 Del Skrevet 28. august 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Når det kommer til sex vet jeg ikke, da jeg er en sånn som må føle meg nært noen for å nyte det. Så det må noen andre kommentere på. Anonymkode: 3a1b4...2bf Ja, samme her. Jeg trenger å kjenne han, vite hvem han er og at vi har en relasjon, at det er tillit, omsorg og respekt for hverandre 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 28. august 2024 #214 Del Skrevet 28. august 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror jeg kan forklare. De har sett på 128 000 avgjørelser etter en date (tommel opp eller ned.) De ser at en lav mann har dobbel sjanse for å få tommel ned. Med så store tall betyr det enten at høyden betyr mye for kvinner eller at lave av en eller annen grunn har flere andre dårlige egenskaper. Når noen mener at forklaringen kan være dårlig personlighet og ikke høyde etc, så sier de at lave har systematisk dårligere personlighet. Ellers ville man ikke sett at de lave spesielt ble valgt bort Anonymkode: 42719...3bf Du kan ikke tvinge noen til å like deg. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å forstå. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #215 Del Skrevet 28. august 2024 Hva man kan lære av dette forumet... I dag lærte jeg at jeg som kvinne er urealistisk i mine påståtte krav til høyde. Takk, jeg trengte sikkert å innse det! Mine kjærester har vært fra 170 (tror han ene var litt kortere også) til nesten 200 cm på sokkelesten. Jeg har vært sammen med flest på egen høyde, og foretrekker det. Men det er visst helt urealistisk for en kvinne på 176 cm over havet. Og jeg tenker fremdeles innimellom på han på 163 som dumpet meg fordi han mente at min høyde gjorde at jeg ikke kunne elske ham. Ts - må jeg nå begynne å date menn på under 160 cm og over 200 cm høyde for å ikke ha et urealistisk høydekrav? Anonymkode: 629bc...fc4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 28. august 2024 #216 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva man kan lære av dette forumet... I dag lærte jeg at jeg som kvinne er urealistisk i mine påståtte krav til høyde. Takk, jeg trengte sikkert å innse det! Mine kjærester har vært fra 170 (tror han ene var litt kortere også) til nesten 200 cm på sokkelesten. Jeg har vært sammen med flest på egen høyde, og foretrekker det. Men det er visst helt urealistisk for en kvinne på 176 cm over havet. Og jeg tenker fremdeles innimellom på han på 163 som dumpet meg fordi han mente at min høyde gjorde at jeg ikke kunne elske ham. Ts - må jeg nå begynne å date menn på under 160 cm og over 200 cm høyde for å ikke ha et urealistisk høydekrav? Anonymkode: 629bc...fc4 Jeg skulle ønske at man kunne fokusere på seg selv. Aner ikke om noen kvinner har urealistiske forventninger til høyde, men hva så om noen har det? Hvilken rolle spiller? Man kan ikke endre folk eller deres preferanser. De har ansvar for eget liv og livet er et løp der man lærer mens man lever. Den der evige runddansen som foregår i tråder som dette… Mine dater har vært alt fra.. jeg vet ikke helt ærlig.. det eneste jeg husker er at jeg syns det var slitsomt til tider med han på 197, da jeg måtte på tærne og han måtte ned med nakken. Var ikke noe spontant kyss på munnen der.. Endret 28. august 2024 av Blått 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #217 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 1.09): Etter undersøkelser viser dette hvor urealistiske høyde krav det er og at det er det desidert viktigste enkeltpunktet for damer. Dette viser hvor mye mer utsende fokus damer har. Anonymkode: 08201...131 Jaja velkommen i den urealistiske klubben som vi har fått i trynet hele livet! Alders og utseende fokus igjennom århundreder. Så buhu! Anonymkode: b7c6f...b12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #218 Del Skrevet 28. august 2024 Blått skrev (1 minutt siden): Jeg skulle ønske at man kunne fokusere på seg selv. Aner ikke om noen kvinner har urealistiske forventninger til høyde, men hva så om noen har det? Hvilken rolle spiller? Man kan ikke endre folk eller deres preferanser. De har ansvar for eget liv og livet er et løp der man lærer mens man lever. Den der evige runddansen som foregår i tråder som dette… Enig. Vi vil jo alltids finne dem som har den preferansen som kan såre oss, syns det er synd med dem som blir så fokusert på akkurat dem og glemmer å se etter dem hvor de vil like hverandre. Virker som at det etter app og media(vet ikke hvordan det var før) er en forventning om å måtte bli akseptert av mange over det å leve livet å finne dem for seg på veien. Handler kanskje om sex, og kanskje det er lettere for oss som trenger noe litt mer personlig å ikke legge fokuset på å samle sex partnere på det overfladiske plan? Men jeg forstår det må være trist å være lav mann da mange snakker sagt om høyde. Samtidig så er det jo så mange kjekke lave menn i verden, da jeg vokste opp var det ikke noe problem å bli likt for dem. Nå var vi bare ungdom, men for en eller annen grunn var mange av oss jentene forelsket i samme lave fyr. Han har ikke blitt så alvorlig høy nå heller, å han har nok draget livet ut. Snill fyr, ikke noen player på den måten. Å mange menn har urealistiske forventninger også, da det blir snakk om det kommer disse som klager på kvinner ofte frem til at det er biologi og er bare sånn. Jeg forstår de sliter når deres overbevisning om denne biologien og kun den, sitter igjen å føler seg håpløse. De er jo kjempe strenge mot folk og segselv. Vet ikke hva jeg vil frem til, men håper denne diskusjonen kan komme til et punkt hvor det er plass til mer variajson, slik det er gjenspeilet i virkeligheten. Anonymkode: 3a1b4...2bf 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #219 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Vi vil jo alltids finne dem som har den preferansen som kan såre oss, syns det er synd med dem som blir så fokusert på akkurat dem og glemmer å se etter dem hvor de vil like hverandre. Virker som at det etter app og media(vet ikke hvordan det var før) er en forventning om å måtte bli akseptert av mange over det å leve livet å finne dem for seg på veien. Handler kanskje om sex, og kanskje det er lettere for oss som trenger noe litt mer personlig å ikke legge fokuset på å samle sex partnere på det overfladiske plan? Men jeg forstår det må være trist å være lav mann da mange snakker sagt om høyde. Samtidig så er det jo så mange kjekke lave menn i verden, da jeg vokste opp var det ikke noe problem å bli likt for dem. Nå var vi bare ungdom, men for en eller annen grunn var mange av oss jentene forelsket i samme lave fyr. Han har ikke blitt så alvorlig høy nå heller, å han har nok draget livet ut. Snill fyr, ikke noen player på den måten. Å mange menn har urealistiske forventninger også, da det blir snakk om det kommer disse som klager på kvinner ofte frem til at det er biologi og er bare sånn. Jeg forstår de sliter når deres overbevisning om denne biologien og kun den, sitter igjen å føler seg håpløse. De er jo kjempe strenge mot folk og segselv. Vet ikke hva jeg vil frem til, men håper denne diskusjonen kan komme til et punkt hvor det er plass til mer variajson, slik det er gjenspeilet i virkeligheten. Anonymkode: 3a1b4...2bf Tror også noen av deltakerne liker å diskutere, uten at de egentlig tror på det de sier. De finner noe som engasjerer folk og fortsetter med det. De liker engasjement, ikke saken. Anonymkode: 3a1b4...2bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #220 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg tror jeg kan forklare. De har sett på 128 000 avgjørelser etter en date (tommel opp eller ned.) De ser at en lav mann har dobbel sjanse for å få tommel ned. Med så store tall betyr det enten at høyden betyr mye for kvinner eller at lave av en eller annen grunn har flere andre dårlige egenskaper. Når noen mener at forklaringen kan være dårlig personlighet og ikke høyde etc, så sier de at lave har systematisk dårligere personlighet. Ellers ville man ikke sett at de lave spesielt ble valgt bort Anonymkode: 42719...3bf Lave menn har ikke generelt noe dårligere egenskaper, men har de komplekser for sin høyde kan dette bli ugreit. Mine kjærester har vært mellom 173 og 193, og eneste mann som ble furt om jeg kledde meg opp med litt hæler på skoene var selvfølgelig mannen på 173, fordi jeg da fort ble høyere enn ham. Noe jeg ikke brydde meg om, men han brydde seg så veldig om det at da ble han sur. Dette til tross for at jeg alltid brukte sko med litt hæler da vi møttes. Plutselig skulle jeg ikke ha lov til det, og det føltes ikke ok. (Jeg er 170 cm) Hadde ikke mannen reagert på dette hadde ikke hans høyde vært noe tema. Anonymkode: 45613...bff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå