Gå til innhold

Damers høydekrav er urealistiske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høyde er en del av utseendet og det fysiske. Folk, uavhengig av kjønn, har sine preferanser når det kommer til det fysiske, men av en eller annen grunn, er det disse lave mennene som skriker høyest om at de ikke får dame. De tror det er pga høyden, og selv om mange kvinner liker høye menn, er det sjelden at det er der dealbreakeren ligger. Dette er en løgn disse lave mennene forteller seg selv, fordi da er det ikke deres egen feil at de sliter på datingmarkedet. 

Endret av Meowmere
  • Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å avvise halvparten av menn bare på grunn av høyde er ikke urimelig? Menn vil ikke bare ha 17-20 bmi. Det er allmennkunnskap at kvinner er mer kresne enn menn også på utseende 

Anonymkode: 9b92e...bf0

Det er selvfølgelig ikke allmennkunnskap. Det er noe dere menn ønsker å tro. Mange menn mener at normalvektige damer er feite, og mange vil ha TYNNE damer, altså ca. 10 prosent av voksne, norske damer. 

https://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/derfor-vil-menn-ha-pene-damer-2479781

Anonymkode: e7edd...006

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (4 timer siden):

Gjør det? Trodde det viste antall mulige konkurenter om den dama som foretrakk høyden.

Nå er det slik at en må vinne i konkurransen om den aktuelle damen uansett antall deltagere.

Så da går det fint an å ikke ha draget om en er innafor på høyden.

Dette er ikke de som foretrakk, men om hvor mange det er totalt uaktuelt for.

Anonymkode: 08201...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er selvfølgelig ikke allmennkunnskap. Det er noe dere menn ønsker å tro. Mange menn mener at normalvektige damer er feite, og mange vil ha TYNNE damer, altså ca. 10 prosent av voksne, norske damer. 

https://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/derfor-vil-menn-ha-pene-damer-2479781

Anonymkode: e7edd...006

Artikkelen handlet ikke om vektpreferanser.
Menn tror de bare bryr seg om utseende fordi de blir fortalt det hele tiden. Motsatte med damer. Blir man fortalt en løgn mange nok ganger begynner man til slutt å tro på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke de som foretrakk, men om hvor mange det er totalt uaktuelt for.

Anonymkode: 08201...131

Ja, og da blir det flere tapere om en er lav. Men det blir tapere om en er høy også, og en vinner pr dame. 

Hvorvidt dette er fasit etter levd liv kan jo være en annen undersøkelse.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser vel bare hva damer ønsker seg når de ikke er forelska eller har noen i kikkerten. Mange preferanser ryker ut vinduet, samme med menn.

Jeg kan godt si jeg ønsker meg en mann som er høyere enn meg, men det er nettopp fordi jeg ikke har noen investerte følelser i noen. Var veldig forelska i en som var ganske mye lavere enn meg en gang, så så mye for den preferansen.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lava Anne skrev (22 minutter siden):

Viser vel bare hva damer ønsker seg når de ikke er forelska eller har noen i kikkerten. Mange preferanser ryker ut vinduet, samme med menn.

Jeg kan godt si jeg ønsker meg en mann som er høyere enn meg, men det er nettopp fordi jeg ikke har noen investerte følelser i noen. Var veldig forelska i en som var ganske mye lavere enn meg en gang, så så mye for den preferansen.

Veldig viktig poeng. At en person (være seg mann eller kvinne) har en preferanse når han/hun er singel, er IKKE det samme som at han/hun har det som faktiske krav i virkeligheten. De fleste har preferanser når det kommer til utseende, men flertallet bryr seg ikke om disse dersom de møter noen de liker godt som ikke "oppfyller" alle preferansene. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er da ikke et problem at kvinner vil ha høyere menn enn seg selv? Menn er høyere enn kvinner. Om du blir valgt bort av kvinner, er nok ikke høyden grunnen

Anonymkode: db1d0...849

Er så enig. Ser og kvinner / par være sammen, srlv om mannen er lavere. Jeg mener mye om dette høydemaset kommer fra menn som ikke har nok selvtillit og at høyde er det som betyr noe…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er en høy kvinne, og ja jeg har et krav om at mannen skal være høyere enn meg. Jeg har blitt valgt bort på grunn av høyden min jeg og, klikker ikke i vinkel av den grunn. Folk har preferanser 🤷‍♀️

Anonymkode: 5f317...dd0

Helt enig med deg. Vi har alle preferanser og har høye venninner som blir lutrygget fordi dem ikke vil fremstå så høye, nettopp for det du her skriver, du har blitt valgt bort på grunn av høyde.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan man endre vekten? Kan man endre høyden? Få menn vil ha syltynne kvinner. Det er en unik preferanse i motsetning til høyde som bortimot alle kvinner har en preferanse for, noen mer enn andre 

Velten kan endres, men høyden er det mindre å gjøre med. Trøsten er at de menn som er lave, blir enda lavere med alderen. De mister i snitt 1 % hav høyden for hvert 10-år etter fylte 40. Det kan bli noen cm i løpet av et langt liv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (4 timer siden):

Hvor vanskelig er det å forstå at kvinners mandat fra naturen er å skape så overlevelsesdyktige barn som overhodet mulig???

Hadde kvinner pult hver bidige hobbit som kom forbi hadde vi vært utryddet for lenge sia.

Og kvinners krav er ikke urealistiske heller, trengs bare en sprut for å lage et barn og det er absolutt ingen fordel for menneskeheten at alle menn får barn.

Er absolutt enig. Det genetiske er styrt av at kvinner trekkes mot høye sterke og friske menn som kan forsvare og «lage» sterke avkom.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som mann på 192 med god utdanning og greit høy inntekt kan jeg bekrefte at disse faktorene ikke er en ulempe på "kjøttmarkedet". I tiden jeg var singel opplevde jeg også at skostørrelse 48 også medførte økt interesse. Selv om denne myten vel er vitenskapelig avkreftet. 

Anonymkode: b7d22...4fd

Herlig😅😅😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (3 timer siden):

Høyde er en del av utseendet og det fysiske. Folk, uavhengig av kjønn, har sine preferanser når det kommer til det fysiske, men av en eller annen grunn, er det disse lave mennene som skriker høyest om at de ikke får dame. De tror det er pga høyden, og selv om mange kvinner liker høye menn, er det sjelden at det er der dealbreakeren ligger. Dette er en løgn disse lave mennene forteller seg selv, fordi da er det ikke deres egen feil at de sliter på datingmarkedet. 

Det er så sant, takk og amen😊🫶👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja!

Så nettop artikkelen om ei på 32 som skal på jakten på kjærligheten, som primært får henvendelser av menn på 60+. Kommentarfeltet er menn som tenker det er helt naturlig og alder har ikke noe å si (Når de selv er gamle i forhold)

Hvem må gå med sminke? Hvem må gå med høye hæler og push up bh? 

Må og må, men ja, kvinner har MYE mer press å seg. Standarden for menn er laaav og en del av dem har det for vane å fortelle oss hva vi liker(som at jeg på 30 sikkert burde unne meg en 65 åring idag..), lytter aldri. Betyr ikke at vi må finne oss i det da, takk for muligheten til å være singel så fremt det ikke er kjærlighet.

Blir så ofte skuffet av mange menn, når de prater om kvinner. Tenk at det er normalt å høre vi eldes som melk? Hallo? Se deg i speilet. Du tror vi liker deg, basert på din egen mening og andre menn sin mening om at vi gjør... ikke det samme som hva kvinner faktisk blir betatt av.

Mener ikke alle menn, det er fine karer der ute med fornuften på plass ❤️ 

Anonymkode: 3a1b4...2bf

Dette presset legger dere ene og alene på dere selv. Men normalen (for alt galt i verden) er å skylde på menn. 
Damer, dere fikset feminismen! Dere klarer jammen å fikse dette presset dere damer selv legger på hverandre. Slutt alle sammen, bare slutt 🤷‍♂️ Ikke mer sminke, ikke mer ditt, ikke mer datt. Det lar seg fint gjøre. 
Hva ville konsekvensen vært? At ingen menn vil ha dere? Neppe… men dere konkurrerer på en merkelig måte om veldig få menn, og det er derfor dere tar i bruk disse midlene. Det er ikke flere gode menn igjen, så hvorfor bryr dere dere? Også kan dere slutte å legge skylden på menn for alt som er gale med livene deres. Ah, for en lettelse! For både menn og kvinner

Anonymkode: 7ca37...1c6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne 158, min eks var 164, jeg var så flau over den gnomen

min ektefelle er 186

skjønner godt at flere setter krav, enn som meg som var snill og prøvde og mislikte en liten mann

Anonymkode: c7a64...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han er høyere enn meg (167) så er jeg fornøyd. Eksen min er 170, skjønner ikke denne sytinga. Tror det eneste problemet er holdningen deres, for det finnes nok av lave menn som aldri har problem med å få damer.

Anonymkode: 0d670...475

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er kvinne 158, min eks var 164, jeg var så flau over den gnomen

min ektefelle er 186

skjønner godt at flere setter krav, enn som meg som var snill og prøvde og mislikte en liten mann

Troll.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 cm høyere er greit nok, er selv 1,64. 
Men om jeg ville hatt barn med vedkommende setter jeg høyere krav, men iq og andre ting er selvsagt også viktig. 

Anonymkode: 4cb83...fdf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke se på menn som er under 190. De er no good. Høyden til en mann sier alt om han. Personlighet, traumer, diagnoser. Alle menn over 190 slipper å plages med sånt, og absolutt alle menn over 190 er snille pusekatter, samt dødsgode i senga. Det vet alle. Så selvfølgelig har jeg et høydekrav. Noe annet ville vært helt idiotisk av meg. 

Anonymkode: 068a8...e06

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Troll.

Nei det er jeg ikke, vil du ha bilde av målestokken på veggen? Den går bare til 160 så mannen sin høyde står ikke skrevet på veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...