aazy Skrevet 30. august #21 Del Skrevet 30. august (endret) Adopterte to til kanskje 2000, brukte ca like mykje på stativ, to do til 450kr stykket. Fikk tak i reisebur gratis på Finn. Ellers er mat 600kr/mnd for begge to (50/50 våt- og tørrfor), forsikring 250 per katt, og litt ekstra til snacks og årleg helsesjekk og vaksinering. Endret 30. august av aazy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #22 Del Skrevet 31. august Brunello skrev (På 25.8.2024 den 22.52): Man må til veterinær for å få resept Man må ha resept for flåttmiddel og ormekur ja, men det er fortsatt ikke noe vaksine slik du skrev... Og reseptene kan man få samtidig som man tar den årlige helsesjekken. Anonymkode: 93155...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #23 Del Skrevet 31. august TS: Skal du ha innekatt i blokk, bør du ha to stykker. De blir fort understimulerte alene. Mange tenker ikke på dette fordi katter er «så selvstendige», men en katt er et mye mer sosialt vesen enn de fleste tror. Anonymkode: 420ed...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 31. august #24 Del Skrevet 31. august har to katter, maine coon katter. en er kjøpt til 9k og den andre til 11k. Tror de er litt dyrere en dag i dag. Begge med stamtavle. De har et klatrestativ til 3k (høyt, og tykk stamme), det har dem hatt i snart 3 år nå. I mat går det en del, da jeg ønsker å unne dem mat fra dyrebutikken og ikke matbutikken. en sekk koster rundt 1000-1200 kr. spørs hvor vi kjøper en 10kg eske med sand koster rundt 250, men kjøper ofte flere på tilbud. Forsikring ligger på rundt 600 i måneden, for begge. Han katten er litt dyrere enn hun. (gjensidige) kjøper også en eske med våtfor eller tunfisk i ny og ned. Litt etter hva jeg sitter igjen med før neste lønning. har mine til veterinær 1 gang i året. de er inne katter (med tilgang til verandaen), da naboen har jakt hunder + mye hjort og rev i området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 31. august #25 Del Skrevet 31. august Vi har 2 innekatter. Vi adopterte dem via en organisasjon. Vi betalte 3000 kr for dem. Da var de kastrert og chippet på forhånd. Når vi fikk de, så investerte vi i "whisker litter-robot 4, automatic litter box" til 11 995 kr og "SureFeed Microchip Pet Feeder" x 2 til 3398 kr. Vi kjøpte også 2 nye kattebur til de, husker ikke helt prisen, men tror det var på 3-4000 kr. Så bare det å skaffe oss katter + utstyr kostet oss 21-22 000 kr. Men så kjøpte vi dyre ting da. Dyreforsikring: 424 kr pr måned Kattesand, medlemstilbud: 229 kr pr måned Kattemat, både tørrfor og våtfor (fra dyrlege/dyrebutikk): ca 1500 kr pr måned. Vi kjøper store sekker på 10 kg til 1500 kr og de varer i ca 3 mnd eller mer, så det blir 500 kr pr måned, også er det våtfor som er på ca 1000 kr pr måned. Da kjøper jeg ofte 3 for 2 tilbud på våtfor. Jeg kjøper ikke kattemat fra dagligvarebutikken, da det overhodet ikke er bra for pus. Katteleker: ca 1000 kr pr år Veterinær/helsesjekk en gang i året: 1000 kr pr katt i året Kattesnacks: ca 100 kr hver måned Så 2 katter koster oss 2419 kr pr måned, når jeg plusser alt sammen. Vi hadde en god del kloremøbler og katteleker fra før, da vi hadde hatt katter allerede. Og hvis du vurderer å skaffe deg en innekatt, så bør du ha minimum to stykker. Da har pus en lekevenn og selskap når man ikke er hjemme. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #26 Del Skrevet 31. august Det som er dyrt med katter er hvis de blir syke/skadet/får tannproblemer. Man merker ofte ikke at pus er dårlig før det har gått et stykke. Veldig vanlig med tannproblemer på katter. Vær nøye på å kjøpe ordentlig for til pus, våre katter får Nutrima fra Musti, de liker det og fôret har mye kjøtt mtp at det er tørrfor. Katter kan dessverre få urinproblemer og akutt nyresvikt av fôr og vårfôr fra matbutikk. Det er dyrt å behandle hos veterinær, er noe som gjør at katten må til dyrlege med en gang og i tillegg har dårlige prognoser Anonymkode: d1270...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #27 Del Skrevet 1. september Årlig vaksine sammen med resept på markekur kostet meg ca 1100 kr. 2 Milbemax tabletter koster ca 200 kr. Gir 3-5 markkurer i året til utekatt. Katter spise 60-70 gram tørrmat pr døgn, så kan du regne ut hvor mye maten koster pr måned. Det vil gå mye kattesand og hundeposer når du har innekatt. Leker, klatrestativ og dokasse... Det koster å ha katt. Anonymkode: 5b7ad...30a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #28 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS: Skal du ha innekatt i blokk, bør du ha to stykker. De blir fort understimulerte alene. Mange tenker ikke på dette fordi katter er «så selvstendige», men en katt er et mye mer sosialt vesen enn de fleste tror. Anonymkode: 420ed...8e7 Støtter denne. Jeg har to. De har så mye selskap i hverandre. Leker og herjer, vasker hverandre, sover sammen. Det at de er to gjør at jeg kan reise på tur og la de være hjemme, med daglig tilsyn selvfølgelig. Men man bør da skaffe dem samtidig, gjerne søsken, for enkelte katter går aldri overens. Anonymkode: 7ced0...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #29 Del Skrevet 1. september Mange katter får tannproblemer. Å trekke ei tann hos dyrlegen kan koste flere tusen kroner. Anonymkode: 0678b...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå