AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Del Skrevet 25. august Hei:D Jeg har alltid hatt lyst på katt, og nå er jeg i en situasjon hvor jeg har mulighet til det, det eneste som gjenstår nå er egentlig å finne ut hvor mye det koster ca ? Hvor mye bruker dere for at katten deres har det bra ? Vet den må ha sterilisering og forsikring er kanskje lurt? Kattesand, kattemat, etc.. Det blir innekatt da pga blokk .. Anonymkode: 0b9ad...b7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #2 Del Skrevet 25. august Jeg betalte: Kastrering av hannkatt 1400,- Chip:800,- Forsikring: 205,- pr mnd For:300,- pr mnd Kattesand: 200,-mnd Anonymkode: bc309...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #3 Del Skrevet 25. august Man bør ha årlig veterinær-oppfølging. I tillegg vaksine mot flott og mage-orm. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (3 timer siden): Man bør ha årlig veterinær-oppfølging. I tillegg vaksine mot flott og mage-orm. Bør man det om det er innekatt eller er de like utsatt ? Kommer selvfølgelig til å ta med til veterinær årlig 😊 Anonymkode: 0b9ad...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg betalte: Kastrering av hannkatt 1400,- Chip:800,- Forsikring: 205,- pr mnd For:300,- pr mnd Kattesand: 200,-mnd Anonymkode: bc309...364 Super takk Anonymkode: 0b9ad...b7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #6 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bør man det om det er innekatt eller er de like utsatt ? Kommer selvfølgelig til å ta med til veterinær årlig 😊 Anonymkode: 0b9ad...b7a Om katten aldri er ute, er i alle fall ikke flott-vaksine nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #7 Del Skrevet 25. august Jeg kjøper all mat på dyrebutikk, koster litt mer enn på dagligvare butikker, blir vel fort 6-800 kr mnd. Tror jeg må regne på det.😅 Men er også ofte salg og tilbud som jeg benytter meg av. Anonymkode: 2fc39...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #8 Del Skrevet 25. august Jeg betaler ca 700,- for tørrfor, 50,- for pellets til kattekasser, og 550,- for tre katter pr måned. Helsesjekk og vaksine ca 1700,- pr katt pr år. Tannrens koster fra 1200 og oppover. En av mine har aldri hatt noe ekstra utgifter på tenner, en måtte trekke en tann som kostet 2500,- i tillegg. Eldste fikk trukket tenner for 17 000,- før ham var to år. Brunello skrev (4 timer siden): Man bør ha årlig veterinær-oppfølging. I tillegg vaksine mot flott og mage-orm. Det er ingen veterinærer som vaksinerer mot orm og flått... Det vaksinerer mot kattepest og influensa, og det er såpass smittsomt at det anbefales vaksinere innekatter også. Anonymkode: 93155...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #9 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg betalte: Kastrering av hannkatt 1400,- Chip:800,- Forsikring: 205,- pr mnd For:300,- pr mnd Kattesand: 200,-mnd Anonymkode: bc309...364 Jeg glemte å ta med medisin mot flått og fuglelopper til 375,- som varer i 3 måneder. Årlig konsultasjon hos dyrlege: vaksiner og helsesjekk til 1000,- Anonymkode: bc309...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Del Skrevet 25. august I tillegg til løpende kostnader er det utstyr som dass, klorestativ, leker, ev kattehus/katteseng, transportbur, matskåler osv. Definitivt ikke billig, men sprenger ikke banken heller. Anonymkode: 63d8f...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #11 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg betaler ca 700,- for tørrfor, 50,- for pellets til kattekasser, og 550,- for tre katter pr måned. Helsesjekk og vaksine ca 1700,- pr katt pr år. Tannrens koster fra 1200 og oppover. En av mine har aldri hatt noe ekstra utgifter på tenner, en måtte trekke en tann som kostet 2500,- i tillegg. Eldste fikk trukket tenner for 17 000,- før ham var to år. Det er ingen veterinærer som vaksinerer mot orm og flått... Det vaksinerer mot kattepest og influensa, og det er såpass smittsomt at det anbefales vaksinere innekatter også. Anonymkode: 93155...1ad Man må til veterinær for å få resept 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): I tillegg til løpende kostnader er det utstyr som dass, klorestativ, leker, ev kattehus/katteseng, transportbur, matskåler osv. Definitivt ikke billig, men sprenger ikke banken heller. Anonymkode: 63d8f...350 Dokasse, ja, bytter vel ca hvert 4-5 år. Klorestativ - de bruker bastteppe/dørmatte i gangen. Katteseng - de er gitt bort. Etter at kattene uansett sover alle andre steder, helst i en tom pappeske. Matskåler og slikt - bruker bare det vi har. Ellers enig i mye i tråden; kvaltietsfor og sand koster litt, men er verdt det. Årlig veterinærbesøk. Det jeg aldri har hatt er forsikring. Er heller eget forsikringsbyrå, enn å betale tusenvis ekstra til forsikringsselskap som skal dekke kostnader, og har stor avanse på toppen Anonymkode: 7ced0...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Del Skrevet 26. august Vi bruker mellom 800 og 1000 kroner i måneden på katten. Kvalitetsmat koster litt. Anonymkode: 977f6...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #14 Del Skrevet 26. august Bare ett råd på veien; ikke få deg en vanlig huskatt så lenge dette blir innekatt. Vil anbefale Ragdoll bla. Har britisk korthår som går på veggen hvis hun ikke kommer ut. Da har jeg 2 store klorestativ som går opp til taket. Men ut må hun. Har hatt 2 Ragdoll og begge ,som navnet sies, var veldig bedagelige. Anonymkode: 45f79...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Del Skrevet 26. august Glemte pass. Kattene har det best hjemme hos seg selv. Vi betaler ca 200 kroner dagen for at de har besøk en time, med stell, kos og lek. Anonymkode: 7ced0...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #16 Del Skrevet 26. august Adopterte kattunge fra Dyrebeskyttelsen. Betalte 1200,- for katten. Inkludert i dette var også chip, kastrering og de 2 første vaksinene. Bruker omlag 500,- i mnd. på mat og kattesand. Og så er det engangsinnkjøp som: Kattedo, mat- og vannskåler, litt leker, klatrestativ (lurt å ha om du skal ha innekatt. katten vår er nå utekatt, han er blitt over 1 år, men han var spinnvill som kattunge og da var klatrestativ kjekt) etc. Jeg kjøper ormekurer i Finland. Der er det reseptfritt og gir KUN når jeg ser at katten har orm. Det har jeg også gjort med mine tidligere katter (har vært katteier i over 20 år) og det fungerer fint. Og så setter jeg av 500,- i mnd. på en egen konto til kattesparing dersom katten skulle bli syk eller noe. I alle mine år med katt så har ikke det skjedd så på den kontoen står det et mer enn ok beløp. Anonymkode: 7b11f...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #17 Del Skrevet 26. august Aner ikke hva jeg bruker på for, men det er ikke mange hundrelappene i mnd. En 3 kg sekk med skikkelig for holder lenge her. Så tror ikke jeg lyver om jeg sier at mat (med våtfor) kommer på under 300 forsikring, en hundrelapp. Greit å ha hvis du ikke har en god buffer som kan gå til katten. årlig helsesjekk kastrering og chipping (lurt med chip selv om det er innekatt, de kan rømme). vår bruker kun kattesand om vinteren (av eget valg, resten av året er doen ubrukt her). Kjøp god sand, slik som everclean extra strong (unngå de med duft) så varer sanden lenge og du unngår mye lukt. ellers er det lurt å ha flere klorestativ, sett de der katten naturlig ferdes i boligen så er det mindre sjans for at den går løs på møbler. Selv om det kanskje ikke er tema hos deg så anbefaler jeg uansett en kattevenn. Dagene kan bli lange når den er innekatt. Anonymkode: ef0f2...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #18 Del Skrevet 26. august 1000 kr i mnd i mat . Han spiser bare gourme.Veterinær er veldig dyrt. Det er dyrt å ha katt. Anonymkode: 81534...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #19 Del Skrevet 27. august Løpende utgifter er ikke så mye, 500 i mnd kanskje, på fôr og sand. Men det koster en del i starten, for pus trenger mye utstyr. Ikke så mye hver for seg, men blir raskt noen tusenlapper, særlig hvis noe må gjøres hos veterinær. Vel verdt det da for det er utrolig koselig med en katt i huset. Gir mye underholdning, selskap og kosestunder. Mjao 🥰😸 Anonymkode: f9669...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 13.36): Hei:D Jeg har alltid hatt lyst på katt, og nå er jeg i en situasjon hvor jeg har mulighet til det, det eneste som gjenstår nå er egentlig å finne ut hvor mye det koster ca ? Hvor mye bruker dere for at katten deres har det bra ? Vet den må ha sterilisering og forsikring er kanskje lurt? Kattesand, kattemat, etc.. Det blir innekatt da pga blokk .. Anonymkode: 0b9ad...b7a Vetrinær skjekk en gang i året 850kr orm og flåttmiddel hver 3 mnd, resept på den er ca 900- kanskje ikke for deg siden du skal ha innepus for av kvalitet, kjøper ca hver 1.5 mnd, 400kr fra dyrebutikken Leker ca 1000kr i året+ godbiter og våtfor 5000 i året vil jeg tro kanskje mere. God tips er og adoptere fra dyrebeskyttelsen, da kommer katten ferdig chippet og sterilisert. Best for alle. Husk at det kanskje blir 20 års commitment.Lykke til🥰 Anonymkode: 49a0b...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå