Gå til innhold

Er det bare jeg som blir irritert over overhyggelige, overdrevent sprudlende mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår deg ts. Ikke alltid, men ofte så er disse overpositive menneskene enten falske eller dumme. 
I mitt tilfelle så var jeg en blidere, gladere og optimistisk person i tenårene og 20 årene. Nå som jeg er voksen, høyt utdannet og ser hvordan verden egentlig er så klarer jeg ikke gå rundt å smile som en idiot. Haken ved å være nysgjerrig og sulten på kunnskap for meg har gått kraftig utover humoren min. 

Anonymkode: 5ff74...812

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig lykkelig og tilfreds, kombinert med at jeg er ganske utadvendt og liker å prate, så det faller seg bare naturlig. Blir nok også litt for mye om det ellers er stille, da jeg føler for å kompensere, selv om jeg vet det bikker over til å ikke være en god egenskap. 

Mennesketyper jeg synes er mer utfordrende er de som trekker seg helt inn i seg selv, ikke deler, ikke drar samtaler. Og så gjerne etterpå klager på at de ikke "ble tatt med" i samtalen. Eller blir sur fordi du ikke har spurt dem hvordan jobbintervjuet gikk (så fortell meg det da, om du har noe å dele...) 

Anonymkode: 4a1e4...af5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår deg ts. Ikke alltid, men ofte så er disse overpositive menneskene enten falske eller dumme. 
I mitt tilfelle så var jeg en blidere, gladere og optimistisk person i tenårene og 20 årene. Nå som jeg er voksen, høyt utdannet og ser hvordan verden egentlig er så klarer jeg ikke gå rundt å smile som en idiot. Haken ved å være nysgjerrig og sulten på kunnskap for meg har gått kraftig utover humoren min. 

Jeg er lykkelig og positiv, latteren sitter løst. Selv om jeg er i 40-årene, har en krevende jobb, har opplevd dyp sorg, ufrivillig barnløshet, med mer. 

Selv om man erfarer livet og tar et-par mastergrader, er det jo ikke nødvendig å fjerne latter og optimisme fra hverdagen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Motsatt her - var dyster og tungsinnet i yngre alder. Er så glad for at jeg kan holde motet oppe oftere enn nede. Dessuten føles det godt å glede andre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (53 minutter siden):

Falske folk er det verste! 

Gladkristne😂😂😂👍

Anonymkode: 6548a...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det går an å oppføre seg normalt, vet du. 

Anonymkode: 45153...579

Så hvis man oppfører seg utenfor den lille A4-firkanten du anser som "normalt", så vil du rakke ned på dem?

Anonymkode: d3d9a...f8e

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er man en negativ person, hvis man ikke takler at andre er blide og positive. Må være stusselig å ha det slik. 

Anonymkode: 0a69a...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går du ut ifra at alle er falske?

Jeg er en glad person. Uansett hva jeg går gjennom, så er min "baseline" at jeg er glad. Jeg kan le selv om jeg står i noe tragisk. Jeg er født sånn, og i tillegg oppvokst i en familie som alltid har brukt mye humor, vært mye sammen og hatt det veldig moro.

Når jeg uttrykker glede over å se deg så er det genuint, tro meg. Møter jeg folk jeg helst ikke vil møte er jeg ikke like glad. Om den jeg møter viser tegn til at de er nedfor, sliten, eller bare ikke i særlig godt humør så tilpasser jeg mitt eget humør. Jeg står ikke og gliser til noen som forteller at de går gjennom en skilsmisse. Folk som er mye blid er ikke automatisk sosialt inkompetente, falske eller belærende.

Jeg tror du må spørre deg selv hvorfor det plager deg så mye at andre er glad i hverdagen.

Anonymkode: 6e97f...3aa

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor går du ut ifra at alle er falske?

Jeg er en glad person. Uansett hva jeg går gjennom, så er min "baseline" at jeg er glad. Jeg kan le selv om jeg står i noe tragisk. Jeg er født sånn, og i tillegg oppvokst i en familie som alltid har brukt mye humor, vært mye sammen og hatt det veldig moro.

Når jeg uttrykker glede over å se deg så er det genuint, tro meg. Møter jeg folk jeg helst ikke vil møte er jeg ikke like glad. Om den jeg møter viser tegn til at de er nedfor, sliten, eller bare ikke i særlig godt humør så tilpasser jeg mitt eget humør. Jeg står ikke og gliser til noen som forteller at de går gjennom en skilsmisse. Folk som er mye blid er ikke automatisk sosialt inkompetente, falske eller belærende.

Jeg tror du må spørre deg selv hvorfor det plager deg så mye at andre er glad i hverdagen.

Anonymkode: 6e97f...3aa

Enig, dette er ts sitt problem, ikke mennesker som er genuint glade og positive. 

Anonymkode: 0a69a...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ting jeg gidder å irritere meg over nei. Jeg vil heller snakke med en sprudlende og glad person, enn en som knapt nok sier noe.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun kjenner meg ikke og synes selvfølgelig ikke det er fantastisk å møte meg. Hun sier sånn til alle, drar på ordene og måå absolutt klemme.

Å skjønar. Men i kva setting er det du møter denne personen? Venn av ein venn? Ny klient? Nabo?

Eg kom til å tenke på ei venninne av meg. Ho slit veldig med angst og tidvis depresjon. Når ho møter nye personar (eller gamle kjente ho ikkje har møtt på lenge), så er det som om kroppen er på nippet av eit angstanfall. Måten ho taklar dette på er å ta kontroll over situasjonen og samtalen. Ho tar på seg ei positiv maske, der ho er superhyggelig og overstrøymande positiv, i møtet med vedkommande. 

Så vi må ikkje vere så kvikke med å dømme dei som ikkje opptrer litt utanfor normen. Vi veit aldri kva andre strevar med. ❤️ 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får spader av folk som valser inn i et rom og led tilgjort, lys stemme utbryter "nei, så kooooselig!", kvitrer, og alt er koselig og hyggelig, full eufori og pur glede hele tiden. Hvorfor gjør de det?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar heller dem enn de som skal trekke seg selv og andre ned med å være negativ hele tiden.

Anonymkode: d3d9a...f8e

Begge disse er slitsomme, og ofte de samme i ulike perioder og nivå av nærhet i relasjon. Den sukkersøte er veldig ofte falsk (min erfaring) og den negative har ekstremt dårlig selvbilde (slitsom). 

Anonymkode: 436e5...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er meg, jeg pleier ikke alltid og starte sånn spørs litt setningen. Men jeg er en utadvendt og liker oh være gla, dra av en spøk om jeg ser noen er med på det. Men og være innesluttet og ta meg sammen bare for at ikke alle skal bli sure eller irritert det gidder jeg ikke lengre. Jeg jobber med forkjellige typer mennesker på jobben og jeg snakker ikke ned dem. Men jeg har få venner netopp pga at jeg lengre ikke orker og være noen jeg ikke er. Har en venn som er rake motsetningen og vi forstår hverandre og tar hensyn og ler hjertelig av hvor ulike vi er. Men sammtidig drar jeg henne opp og hun jekker meg ned.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med ei slik tidligere, alltid helt oppunder taket og full av blåturenergi hele tiden. En energityv av de store. Utrolig hvor lite jobb hun fikk gjort, men ledelsen elsket hun så hun ble forfremmet såklart. De fleste liker best de utadvendte menneskene.

Anonymkode: 1fdc6...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,eller folk som sprudler etter åtte timer på jobb når jeg er halvdau og sliten. Får lyst til å slå da!!

Anonymkode: cb231...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja,eller folk som sprudler etter åtte timer på jobb når jeg er halvdau og sliten. Får lyst til å slå da!!

Anonymkode: cb231...5b6

Ville det ikke føltes bedre å føle på glede og positivitet, og ta med dette hjem? Enn lysten til å slå ned andre? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville det ikke føltes bedre å føle på glede og positivitet, og ta med dette hjem? Enn lysten til å slå ned andre? 

Jeg kan godt skjønne det hvis sprudleren også forventer respons på alt mulig pjatt - det er slitsomt.

Selv liker jeg mye bedre å dagdrømme i fred, enn å tygge drøv om temaer som passer minste felles multiplum.

(Men klager ikke over å ikke bli inkludert.)

Anonymkode: ea903...0cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får spader av folk som valser inn i et rom og led tilgjort, lys stemme utbryter "nei, så kooooselig!", kvitrer, og alt er koselig og hyggelig, full eufori og pur glede hele tiden. Hvorfor gjør de det?

Fordi vi er glade? 

Anonymkode: 6d782...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...