AnonymBruker Skrevet 26. august #21 Del Skrevet 26. august Den kan umulig være spesielt nøyaktig dersom alle som trener litt får kondisjonsalder på 20 år. Er forøvrig 36 år og har kondisjonsalder på 20 år. Vo2 max på 47 Anonymkode: acec2...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 27. august #22 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Den kan umulig være spesielt nøyaktig dersom alle som trener litt får kondisjonsalder på 20 år. Er forøvrig 36 år og har kondisjonsalder på 20 år. Vo2 max på 47 Anonymkode: acec2...b57 Det er bare Garmin sine tall. Ikke vitenskapelig fasit. Hvis man driver med løping og er interessert i tall, så kan Cooper-test være en pekepinn: https://no.wikipedia.org/wiki/Cooper-test Alternativ er å ta en ordentlig vo2max-test hos en Fysio. Det koster cirka et par tusen lapper sist gang jeg gjorde det. Det er også mulig å ta laktatprofil (som måler terskelterskel - hvor mye man tåler før melkesyren hoper seg opp). Det koster cirka det samme. Cooper-testen er derimot gratis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #23 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 9.49): Jeg er 38 år og Garmin påstår 20 år. Tror man må ha cirka 55 i vo2max for å oppnå «alderen». Hva er deres vo2max i Garmin? Anonymkode: 07987...a5b Er 41, snart 42 år. Kondisjonsnsalder 20. vo2max 47. Anonymkode: 24c09...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #24 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er 41, snart 42 år. Kondisjonsnsalder 20. vo2max 47. Anonymkode: 24c09...153 *kondisjonsalder. Anonymkode: 24c09...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #25 Del Skrevet 27. august Kvinne, 46 år. Garmin sier vo2max 56 Anonymkode: f4261...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #26 Del Skrevet 27. august 4 hours ago, Et menneske said: Det er bare Garmin sine tall. Ikke vitenskapelig fasit. Hvis man driver med løping og er interessert i tall, så kan Cooper-test være en pekepinn: https://no.wikipedia.org/wiki/Cooper-test Alternativ er å ta en ordentlig vo2max-test hos en Fysio. Det koster cirka et par tusen lapper sist gang jeg gjorde det. Det er også mulig å ta laktatprofil (som måler terskelterskel - hvor mye man tåler før melkesyren hoper seg opp). Det koster cirka det samme. Cooper-testen er derimot gratis Interessant, takk for info. Jeg er ingen løper, men skal teste dette neste gang jeg skal løpe på flat mark 🙂 Anonymkode: acec2...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 31. august #27 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 9.49): Jeg er 38 år og Garmin påstår 20 år. Tror man må ha cirka 55 i vo2max for å oppnå «alderen». Hva er deres vo2max i Garmin? Anonymkode: 07987...a5b Jeg er 51,har en kondisjonalder på 46, med mulighet for 45,5. Vo2 max er 42/43, og der har jeg ligget siden jeg kjøpte Garmin for 2,5år siden I følge Garmin er min vo2 max blant de 5 % beste for min lder, uten at jeg aner om dette stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #28 Del Skrevet 31. august 37 år, kondisjonsalder på 29. Vo2Max på 52. Er også veldig usikker på hvor nøyaktig dette er, men gir en pekepinn da Anonymkode: eef7c...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #29 Del Skrevet 31. august Jeg tenker tallet klokka viser er en vits, både på VO2max og kondisjonsalder. Men det forhindrer ikke at man kan bruke det til å identifisere bedring og forverring, den er nok reell. Anonymkode: ae93a...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #30 Del Skrevet 31. august Jeg er 40, har kondisjonsalder på under 20 år. Anonymkode: 2c1af...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #31 Del Skrevet 1. september KnitAndCoffee skrev (På 25.8.2024 den 10.00): 48 år og 27 på Garmin. Vo2 max på 39 Kan ikke si at jeg skjønner tallene, men ser de har blitt bedre, og det er nok for meg 😁 Jeg er 41, og Garmin sier 32,5. VO2 på 56. Så skjønner ikke helt hvordan Garmin beregner. Anonymkode: 6aac2...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #32 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er 41, og Garmin sier 32,5. VO2 på 56. Så skjønner ikke helt hvordan Garmin beregner. Anonymkode: 6aac2...f62 46 år, kvinne. Garmin mener 38 år, men har vo2max på 57 ? Anonymkode: f4261...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 2. september #33 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er 41, og Garmin sier 32,5. VO2 på 56. Så skjønner ikke helt hvordan Garmin beregner. Anonymkode: 6aac2...f62 "VO2 max er det maksimale volumet av oksygen (i milliliter) du kan konsumere per minutt per kilo kroppsvekt ved maksimal ytelse. Dette er en indikasjon på aerob kondisjon og bør øke etter hvert som kondisjonsnivået ditt forbedres. Hvordan beregnes VO2 max på Garmin-enheten min? Kravene varierer avhengig av Garmin-enheten og typen aktivitet som registreres. Ikke alle metodene nedenfor gjelder for enheten din. Løping, Terrengløp, Sykling, Multisport, Gåing etc" Vo2 Max er forskjellig ut i fra alder og kjønn. Det er ikke en "alder", men et kondisjonstall. Dere kan lese mer her: https://www.loepeshop.no/inspiration/guide-hvad-er-vo2-max Garmin bruker ikke den skalaen som er på den siden, for min 39 er bare "bra" hos Garmin og ikke "excellent" som hos løpeshop. (Uheldigvis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 4. september #34 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 10.06): Trenger ikke garminklokke for å tippe at kondisjonsalderen min er 89 år. Er 54. Anonymkode: 901e1...5e1 Du trener ikke med andre ord.I tillegg til å leve veldig usunt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #35 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 14.15): Den kan umulig være spesielt nøyaktig dersom alle som trener litt får kondisjonsalder på 20 år. Er forøvrig 36 år og har kondisjonsalder på 20 år. Vo2 max på 47 Anonymkode: acec2...b57 Alle får ikke kondisjonsalder på 20 år om de trener litt. De må også ha lav BMI/fettprosent, lav hvilepuls, og god VO2max for å få så lav kondisjonsalder. Jeg har BMI 21,5, 50 i hvilepuls, og jeg trener 4 dager i uken, men jeg kan ikke få lavere kondisjonsalder enn jeg har (55 år, 49 år kondisjonsalder) fordi jeg ikke kan trene intensivt nok. Men uansett, jeg ser på kondisjonsalder som mer av en morsom funksjon enn noe nyttig. Anonymkode: 92b28...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 6. september #36 Del Skrevet 6. september Over 40 og kondisalder er 20 i følge garmin. Den er ganske snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kygos Skrevet 6. september #37 Del Skrevet 6. september De som er over 40 og får 20 som kondisjonsalder må kanskje se litt på input og innstillinger etc. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #38 Del Skrevet 6. september Får en kondisjonsalder på 20 år og har en VO2max på 44. Er 34 år, men tar tallene med en klype salt. Men det som motiverer meg med disse tallene er når de viser progresjon. Anonymkode: 1b2aa...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #39 Del Skrevet 6. september Har dere som får kondisjonsalder på 20 gamle klokker eller? Jeg er 38, får kondisjonsalder 31, VO2max 48. Bmi 20 og hvilepuls 46. Ser ikke for meg at jeg kan komme ned til 20.. Anonymkode: ddd83...228 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #40 Del Skrevet 6. september M50, kondisjonsalder 40. Men det som er intressant er jo hva holder kondisen til i praksis? Min er god nok til at jeg løper maraton på rett under 3 timer, hva holder kondisen til hos dere dom får beskjed om ar dere har kondis som en 20 åring? 🤔 Anonymkode: b9378...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå