AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Tenker oss til Gran Canaria i høstferien og tenker å ordne med fly og hotell separat, altså ikke charter. Ser vi kan lett kan spare 20-30000, men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Bestiller jeg fly først og satser på at jeg finner ledig hotell, eller risikerer jeg plutselig at alle hotellene er fullbooket? Skal ha med to barn, så viktig at vi er sikret overnatting. Fly vil koste rundt 20 000 direkte t/r. Er det noen måte å gjøre det billigere? Er det noen ulempe med mellomlandinger for å spare noen tusenlapper? Hotell tenker jeg å ta via f.eks hotels.com. Finner mange fine hotell som koster langt mindre enn charterturene. Kom gjerne med tips og råd eller om det er noe jeg må tenke på. Har aldri gjort dette før 😊 Anonymkode: 3bce1...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Del Skrevet 24. august 2024 Ulempene med mellomlanding er at ting tar mer tid, det er større risiko for at noe skjer, og hvis det ikke er gjennomgående biletter så riskerer man stå igjen på mellomdestinasjonen. Bestiller alltid fly først, så overnatting. Det er færre valgmuligheter på fly, derav bestiller jeg det først for å være sikker på reisedag. Anonymkode: cdb0f...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ulempene med mellomlanding er at ting tar mer tid, det er større risiko for at noe skjer, og hvis det ikke er gjennomgående biletter så riskerer man stå igjen på mellomdestinasjonen. Bestiller alltid fly først, så overnatting. Det er færre valgmuligheter på fly, derav bestiller jeg det først for å være sikker på reisedag. Anonymkode: cdb0f...cd9 Skjønner. Men om jeg sjekker kjapt noen hoteller før jeg bestiller flybilletter, er jeg ganske sikker på å finne ledig hotell? Anonymkode: 3bce1...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skjønner. Men om jeg sjekker kjapt noen hoteller før jeg bestiller flybilletter, er jeg ganske sikker på å finne ledig hotell? Anonymkode: 3bce1...f91 Jada, alle hoteller på Granca vil ikke plutselig være fulle… Sjekk også muligheten for Airbnb. Vi gjør alltid dette, det er herlig å ha kjøkken og stue, særlig når man reiser med barn som legger seg tidlig! Anonymkode: da945...f73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. august 2024 #5 Del Skrevet 25. august 2024 Ville også sjekket utleie hos Airbnb. Det vil jeg gjøre neste gang jeg reiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Del Skrevet 25. august 2024 Mtp. booking av hotell og fly, bruk booking, hotels.com, momondo osv for å finne de billigste og beste alternativene, men bestill direkte via hotellet og flyselskapet, det er mye sikrere. Anonymkode: 5630f...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mtp. booking av hotell og fly, bruk booking, hotels.com, momondo osv for å finne de billigste og beste alternativene, men bestill direkte via hotellet og flyselskapet, det er mye sikrere. Anonymkode: 5630f...929 Bruker allerede hotels.com til 50-100 overnattinger i året til både jobb og fritid. Aldri opplved noe tull. Er det annerledes i utlandet? Anonymkode: 3bce1...f91 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Del Skrevet 25. august 2024 I høstferien finnes det fortsatt en rekke steder med god temperatur. Som både er rimeligere, mer spennende, og med kortere reise, en gran canaria. Jeg pleier å starte med å se på hva som går av direktefly. Så ser jeg at det går et fly til for eksempel Pula. Hopper så over til booking.com og airbnb.com, og ser på muligheter i området. Sjekker så leiebilfirmaer for om de har ledig bil i ok prisklasse. Når alle tre linker ligger klare så starter jeg med fly, og fortsetter med hotell og leiebil. Anonymkode: 54cf0...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mtp. booking av hotell og fly, bruk booking, hotels.com, momondo osv for å finne de billigste og beste alternativene, men bestill direkte via hotellet og flyselskapet, det er mye sikrere. Anonymkode: 5630f...929 Jeg har mange hundre bestillinger hos booking.com (og airbnb). Får normalt 10-20% genius rabatt. Gratis oppgradering av rom. Ofte en drink når jeg kommer. Og om noe er feil blir alt fikset med en gang, i frykt for en dårlig review. Bestiller derfor aldri direkte. Så dette innlegget forstod jeg rett og slett ikke? Anonymkode: 54cf0...13c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har mange hundre bestillinger hos booking.com (og airbnb). Får normalt 10-20% genius rabatt. Gratis oppgradering av rom. Ofte en drink når jeg kommer. Og om noe er feil blir alt fikset med en gang, i frykt for en dårlig review. Bestiller derfor aldri direkte. Så dette innlegget forstod jeg rett og slett ikke? Anonymkode: 54cf0...13c Bare å Google booking.com problemer og gå til «nyheter» så ser man hva man kan forvente seg, hvis det mot all formodning går galt. Én av flere saker: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/advarer-mot-bookingselskap-ble-helt-stum/16045963/ Anonymkode: 5630f...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 25. august 2024 #11 Del Skrevet 25. august 2024 Sjekk ut hoteller og leiligheter parallelt med at du søker på flybilletter. I tilfelle et hotell du har veldig lyst på er ledig søndag til søndag men så har dere kjøpt flybilletter fra lørdag eller lignende. Vi har hatt mellomlanding noen ganger og foretrekker det generelt på vei hjem istedenfor på vei ned. For å ikke komme for sent fram til stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #12 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare å Google booking.com problemer og gå til «nyheter» så ser man hva man kan forvente seg, hvis det mot all formodning går galt. Én av flere saker: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/advarer-mot-bookingselskap-ble-helt-stum/16045963/ Anonymkode: 5630f...929 Betalingen hadde ikke gått gjennom.... Her på grunn av hotellet. Selvfølgelig kansellerer de da. Det hadde hotellet også gjort, sannsynligvis lenge før. Jeg har opplevd at kortet ikke går gjennom, da får jeg daglige mail, og de holder på hotellrommet helt til du har betalt. Fantastisk service, når de har all rett til å bare kansellere direkte. Anonymkode: 54cf0...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #13 Del Skrevet 25. august 2024 Spørs hvor man skal, igrunn. Viktigere å ha sikret seg hotell i Longyearbyen før man booker flyet enn på en kanariøy med flere hotellsenger enn private senger. Jeg ville booket fly først og hotell etterpå. Mellomlandinger går stort sett helt greit det, men risikoen er naturlig nok større jo mindre sammenheng det er mellom de ulike flyvningene. Gjennomgående billett med samme selskap og ikke behov for å hente bagasje? I verste fall må du vente på neste fly hvis første er forsinket. Bestilt gjennom tredjepartsleverandør og to helt uavhengige billetter, og ikke helt sikker på at bagasjen kan sjekkes inn hele veien? Langt større risiko for at noe skjærer seg eller at du må punge ut for nye billetter. Går selvfølgelig fint i de aller fleste tilfeller, bare du har litt tidsmargin. Men med to små er det selvfølgelig enda litt verre med mas og kjas og usikkerhet. Anonymkode: 661e4...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #14 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørs hvor man skal, igrunn. Viktigere å ha sikret seg hotell i Longyearbyen før man booker flyet enn på en kanariøy med flere hotellsenger enn private senger. Jeg ville booket fly først og hotell etterpå. Mellomlandinger går stort sett helt greit det, men risikoen er naturlig nok større jo mindre sammenheng det er mellom de ulike flyvningene. Gjennomgående billett med samme selskap og ikke behov for å hente bagasje? I verste fall må du vente på neste fly hvis første er forsinket. Bestilt gjennom tredjepartsleverandør og to helt uavhengige billetter, og ikke helt sikker på at bagasjen kan sjekkes inn hele veien? Langt større risiko for at noe skjærer seg eller at du må punge ut for nye billetter. Går selvfølgelig fint i de aller fleste tilfeller, bare du har litt tidsmargin. Men med to små er det selvfølgelig enda litt verre med mas og kjas og usikkerhet. Anonymkode: 661e4...7af Men hvorfor ikke samtidig, slik jeg anbefaler? Det er noe rart med å søke, og så bestille, det ene. Uten å ha klar planen for det andre. Anonymkode: 54cf0...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #15 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tenker oss til Gran Canaria i høstferien og tenker å ordne med fly og hotell separat, altså ikke charter. Ser vi kan lett kan spare 20-30000, men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Bestiller jeg fly først og satser på at jeg finner ledig hotell, eller risikerer jeg plutselig at alle hotellene er fullbooket? Skal ha med to barn, så viktig at vi er sikret overnatting. Fly vil koste rundt 20 000 direkte t/r. Er det noen måte å gjøre det billigere? Er det noen ulempe med mellomlandinger for å spare noen tusenlapper? Hotell tenker jeg å ta via f.eks hotels.com. Finner mange fine hotell som koster langt mindre enn charterturene. Kom gjerne med tips og råd eller om det er noe jeg må tenke på. Har aldri gjort dette før 😊 Anonymkode: 3bce1...f91 Hvordan kommer fremtid det regnestykket? Før pandemien var det godt mulig å spare mye på fly og hotell separat fremfor charter. Men nå er flybillettene blitt så dyre at charter blir billigere. Anonymkode: 43050...d9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #16 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skjønner. Men om jeg sjekker kjapt noen hoteller før jeg bestiller flybilletter, er jeg ganske sikker på å finne ledig hotell? Anonymkode: 3bce1...f91 Det kommer an på hvilke krav dere har til hotell. Men dere vil nesten garantert finne sted å bo ja. Anonymkode: cdb0f...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 25. august 2024 #17 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg har ofte kontaktet hotellet via tlf og hørt om de har ledig fra XX-XX og evt hvilken pris de kan gi meg. Er prisen grei, så bestiller jeg på tlf. Deretter bestiller jeg flybilletter. Før dette skjer har jeg sjekket om det er flybilletter å oppdrive samt at det er ledig på hjemmesiden til hotellet. Har spart flere tusen ved å gjøre det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #18 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ikke samtidig, slik jeg anbefaler? Det er noe rart med å søke, og så bestille, det ene. Uten å ha klar planen for det andre. Anonymkode: 54cf0...13c Jo, for all del, det er bare fint. Poenget mitt var først og fremst at TS sin bekymring for at overnattingen skal bli utsolgt ikke er så aktuell for Gran Canaria som den ville vært for Longyearbyen. Det er ingen helt absolutt regel på hva som bør bestilles først, det spørs hvor man skal og når man skal dit. Det du foreslår, å bestille begge deler mer eller mindre helt samtidig, er bra det. Jeg gjør som regel det selv også. Så skal det sies at det ikke alltid er den beste løsningen i kroner, særlig i lavsesong: Hotellene er der hele året, og selv om enkelte stenger ned i lavsesongen er det mange som holder åpent med tap fordi det å stenge helt ned ville gitt enda større tap. Flytilbudet, derimot, pleier å være mer tilpasset sesong og etterspørsel fordi fly kan fly overalt og hoteller vanskelig kan flyttes gjennom året. Derfor kan det godt lønne seg å bestille flyet tidlig og vente med hotellet til det nærmer seg og minst ett av femti aktuelle hoteller aksepterer nederlaget og setter ned prisene. Som regel er det fornuftig å bestille i relativt god tid, altså, og dette jeg nevner her er neppe aktuelt for Gran Canaria i høstferien uansett. I tillegg skal TS reise med barn, og jeg også betaler nok heller fort noen tusen ekstra for å ha alt klart på omtrent samme tid. Anonymkode: 661e4...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #19 Del Skrevet 25. august 2024 Bestill fly først. Man finner alltid overnatting. Hotell/overnatting fungerer bra på booking.com m.m Men det er nok lurest å bestille fly direkte fra selskapene. Bruk finn.no, Momondo, skyscanner o.l og bestill billettene direkte fra flyselskapet! Anonymkode: c8ea7...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #20 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mtp. booking av hotell og fly, bruk booking, hotels.com, momondo osv for å finne de billigste og beste alternativene, men bestill direkte via hotellet og flyselskapet, det er mye sikrere. Anonymkode: 5630f...929 Enig i at det er sikrere å bestille fly direkte fra flyselskapet, men hotell? Det er ofte mye dyrere å bestille direkte. Jeg har 30-40 bookinger i året i utlandet med booking,com og hotels.com, og har aldri hatt noe trøbbel. Selvsagt finner man noen som har opplelvd feil om man googler akkurat det, men feil kan også skje når man bestiller direkte fra et hotell. Det jeg er nøye med, er å sjekke anmeldelser av hotellet. Også svindlere kan registrere et fiktivt (eller et eksisterende) hotell på f. eks. booking.com, derfor er det viktig å sjekke at hotellet har fått flere anmeldelser på siden man bestiller på. Jeg bestiller aldri hotell uten anmeldelser på den aktuelle siden, selv om jeg finner det samme hotellet på andre nettsider. Også er det greit å ha i bakhodet at dersom prisen er for god til å være sann, så er den kanskje akkurat det. Anonymkode: df57f...25a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå