AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #21 Del Skrevet 24. august 2024 Oppreist skrev (2 minutter siden): Kjenner på mange motstridende følelser hos dere begge, for dere vil, men er engstelige for hvordan dette vil gå. Det er en risk å ta, å gå fra gode venner til kjærester, men jeg vil si at dersom dere begge er klar over risken, vet hvor mye dere betyr for hverandre og er trygge i relasjonen, så finnes det ikke noe mer vakkert enn å bygge et forhold på et solid vennskap. Jeg kjenner at svaret her er ja men at dere må snakke godt gjennom dette og være enige. Jeg har troen. Alt godt ! ✨ Ja, det stemmer dette - vi er nok begge litt usikre. Vi tenker i grunnen å holde det for oss selv i begynnelsen, og ta det sakte. Takk 😊 Anonymkode: 578cd...7d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #22 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kommer jeg noen gang til å ha et forhold igjen? k50 Anonymkode: b62dd...67b Det gjør du,kjære deg. Akkurat nå oppleves det som om du har gitt litt opp, mistet troen, er litt trist. Men det finnes en som allerede har et godt øye til deg. Høy,opprinnelig blond(nå mer grå) , jobber innen håndtverk. Ikke sikkert du vet hvem det er enda. Det vil også dukke opp flere innen de neste 6-8 mnd. Velg med hjertet. Våg å gjøre deg sårbar igjen men velg en som ikke står midt i en storm, det vil ikke gjøre det godt. Velg en som har vært alene i noen år. Dette ble litt rotete men det var det som kom opp her. svaret er i alle fall ja. Heia deg. Alt godt 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vil jeg treffe den rette? Event hvor ? kvinne 43 Anonymkode: aef75...100 Vet du at det finnes flere som kan være rett for deg? 😊 Men ja her er det ingen grunn til bekymring. Du kommer til å treffe en du opplever som veldig riktig for deg, samme verdier, en som vil løfte deg når du er nede, en som du vil oppleve lapper sammen det andre har ødelagt i deg. Gi det litt tid, for det er verdt å vente på noe som er godt Jeg får opp via venner evt sosial setting /happening. Jeg tror ikke det skjer i 2024 men til neste år. Hold ut. Alt godt! ✨ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #24 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kvinne 54, mann 54. Kjærester i fire år. Vi er ulike, jeg er mer rastløs. Vi ønsker begge å være sammen, men vil leve på ulike måter. Ordner det seg? Anonymkode: 91ffa...00b Jeg får et bilde av at dere står foran to dører. Du vil inn den ene, han den andre. Dere står der og lurer på hvordan dere skal klare gå inn en av dørene, sammen. Og jeg kjenner på at her kan det dessverre bli rom for konflikt. Men når det er sagt har jeg likevel tro på at kommunikasjon, å gi og ta, inngå kompromiss, feks at dere gir tid til mest av ditt en periode, mest av hans en annen. Handler mye om å gi av sin kjærlighet her fra begge til begge. Jeg tror det vil ordne seg men det vil kreve innsats og jeg vil ikke si noe helt sikkert her... Vær tålmodige og forståelsesfulle med hverandre, så kan dette gå veldig fint. 🙌 Alt godt. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #25 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har nettopp møtt en fantastisk mann, jeg er 40, han 38, vi hadde en utrolig kjemi men fikk bare noen dager sammen, bor langt fra hverandre. Hva føler han? Vil det bli oss? Anonymkode: eee59...cd5 Det du kjenner på er gjensidig. Kjemien dere kjente på er sjelden og bør tas vare på. Jeg kjenner på kriblende, varme følelser fra hans side, han vil ha mer av deg på alle måter men han går noen runder ift avstanden. Han er usikker på om han klarer det avstandsforhold. Men dette kan løse seg ved kommunikasjon. Jeg tenker dere bør avtale nytt treff om ikke for lenge og ta det derfra. Håper dette ga mening. Alt godt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #26 Del Skrevet 24. august 2024 @Oppreist Ser det er for sent for meg, men skulle det bli tid, så gjerne ta meg og 😥 Dame50i forhold med mann45 har vært sammen i snart 10 år. Hvordan ligger veien fremover med jobb for ham? Anonymkode: e830a...768 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #27 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): K 30 M 33 Vi har et nært vennskap som til tider kan virke til å bli noe mer. Jeg har følelser for denne personen, men er usikker på om det er gjengjeldt. Vi treffes eller meldes daglig. Ser du noen fremtid som kjærester? Anonymkode: a98cb...073 Det er "noe" her men det er litt diffust for meg og oppleves uavklart. Det virker som om denne personen vingler litt og er like usikker som deg. Ingen våger ta det første skritt, oppleves det som. Kan det stemme? Jeg har tro på at dere skal snakke sammen om dette, for det vil gi klarhet. Tror ikke dere er helt på samme sted akkurat nå men dere har vært der og vil komme dit igjen. Dette er mye å bygge på men en av dere må våge å si noe mer. Kanskje du skal ta mot til deg? Jeg heier på dette. Alt godt. 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #28 Del Skrevet 24. august 2024 Oppreist skrev (17 minutter siden): Jeg får et bilde av at dere står foran to dører. Du vil inn den ene, han den andre. Dere står der og lurer på hvordan dere skal klare gå inn en av dørene, sammen. Og jeg kjenner på at her kan det dessverre bli rom for konflikt. Men når det er sagt har jeg likevel tro på at kommunikasjon, å gi og ta, inngå kompromiss, feks at dere gir tid til mest av ditt en periode, mest av hans en annen. Handler mye om å gi av sin kjærlighet her fra begge til begge. Jeg tror det vil ordne seg men det vil kreve innsats og jeg vil ikke si noe helt sikkert her... Vær tålmodige og forståelsesfulle med hverandre, så kan dette gå veldig fint. 🙌 Alt godt. 🥰 Takk for et fint svar❤ Anonymkode: 91ffa...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #29 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinne 39 mann 39 kommer vi oss gjennom det som er vanskelig? Anonymkode: 45d0b...fed Litt lite info til å hekte meg på noe her men skal prøve... Det oppleves som om noe mellom dere er litt låst og at det ikke nødvendigvis handler om følelser mellom dere men om omstendigheter. Er som sagt litt usikker her men det kjennes som om en mur mellom dere rives ned, bygges opp, rives ned igjen osv, som om dere virkelig vil og anstrenger dere for å få dette til. Det gir håp kjenner jeg. Om dere kommer gjennom handler om vilje til å rydde opp, sette ord på tingene og legge ting bak og tilgi. Klarer dere det er dere langt på vei. Beklager et ikke så konkret svar men klarte ikke koble helt på. Alt godt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #30 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja takk, veldig gjerne! Jeg er kvinne 49 år, sammen med en mann på 48 år, har du noen gode råd til oss i forhold til kommunikasjon? Ser du ekte kjærlighet mellom oss, og en fremtid der vi klarer å komme mer og mer nær hverandre emosjonelt? Anonymkode: 661bb...35a AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser at jeg rakk å bli nr 10🤩 Skrev derfor så kort og raskt. Men vil legge til at jeg var i den lange, nydelige tråden din for noen år siden, og glemmer aldri all den gode hjelpen både jeg og mange andre fikk❤️ Du har vært savnet, så jeg var så glad for å se deg nå❤️ Forholdet mitt er under et år gammelt. Han er en snill og god mann, men vi sliter med å komme skikkelig nærme emosjonelt, han er litt avstengt for å beskytte seg selv, og han sier det selv også. Hvordan komme nærmere denne mannen, hvordan finne den gode, emosjonelle, trygge nærheten? Tusen takk❤️ Anonymkode: 661bb...35a Takk! 🥰 Før jeg leste ditt innlegg nr 2 her, tenkte jeg at jeg ville formidle min umiddelbare fornemmelse. Tanken jeg fikk var at dette er genuin kjærlighet. Så med det som utgangspunkt, skal jeg prøve gå videre på det du spør om. Kjærligheten mellom dere er ekte og sterk og jeg opplever at dere begge ønsker være i dette forholdet. Ærligheten er sterk. Jeg opplever at du nok er den som gir mest, I alle fall periodevis og at du kan kjenne litt på savn der av og til. Men det er slik du er og du gjør ikke så altfor mye av det fordi du er så glad i han. Opplever at han virkelig vil men strever litt med å åpne helt opp. Har han noen traumer eller sår fra tidligere forhold eller fra sin barndom? Les deg opp på unngående tilknytningsstil. Han har noe av det i seg. Ikke 100%,men elementer av det. Det beste du kan gjøre er å ha en åpen dialog. Gi han rom når du ser han trenger det, ikke mase på han men være der for han og la han forstå at du ikke har tenkt å svikte han. Får opp en frykt for at du skal forlate han. Kommunikasjon betyr alt, bestem dere for å jobbe med dette og dere vil klare å knytte tettere bånd emosjonelt. Jeg har troen. Alt godt 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #31 Del Skrevet 24. august 2024 K35 Hvordan ser kjærlighetslivet ut for meg? Vil jeg få meg kjæreste? Anonymkode: 7c8e6...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #32 Del Skrevet 24. august 2024 Om du likevel vil lese flere @Oppreist, så hadde jeg satt pris på det. Kvinne 54 møtte få år yngre mann for få år siden, ble først kjent som bekjente, så venner og skulle akkurat til å begynne å date da uforutsette ting skjedde i hans liv som gjorde at det måtte legges helt vekk. Å fortsette å ha kontakt ble vanskelig, men de få gangene vi tilfeldig møtes er det en kontakt der som gjør at det er vanskelig for meg å gå videre. Vil jeg treffe en en ny mann som kan bli min livspartner, en jeg kan leve resten av livet med og hvor vi begge har det godt sammen? I så fall om du ser noe om hvem den mannen blir? Anonymkode: 2bcee...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg har svart på 10. Deres tilbakemeldinger vil avgjøre om jeg åpner en ny tråd slik at flere av dere andre her også kan få svar ❤️🙌takk for engasjement og for tilbakemeldinger så langt. Alt godt. Oppreist ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #34 Del Skrevet 24. august 2024 Mulig jeg ikke kan telle korrekt, men tror du har svart på 9 stk? 😇 Anonymkode: fa79e...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #35 Del Skrevet 24. august 2024 Oppreist skrev (5 minutter siden): Jeg har svart på 10. Deres tilbakemeldinger vil avgjøre om jeg åpner en ny tråd slik at flere av dere andre her også kan få svar ❤️🙌takk for engasjement og for tilbakemeldinger så langt. Alt godt. Oppreist ❤️ Nå håper jeg folk klarer å holde avtalen og kommer med tilbakemeldingene, det er de minste de kan gjøre som takk for energien din. Anonymkode: 2ad9d...e38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #36 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mulig jeg ikke kan telle korrekt, men tror du har svart på 9 stk? 😇 Anonymkode: fa79e...d8b Jommen har du rett! 😅😆Da skal jeg ta den neste i rekken om litt....! 😁 Takk for at du er observant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #37 Del Skrevet 24. august 2024 Oppreist skrev (3 minutter siden): Takk! 🥰 Før jeg leste ditt innlegg nr 2 her, tenkte jeg at jeg ville formidle min umiddelbare fornemmelse. Tanken jeg fikk var at dette er genuin kjærlighet. Så med det som utgangspunkt, skal jeg prøve gå videre på det du spør om. Kjærligheten mellom dere er ekte og sterk og jeg opplever at dere begge ønsker være i dette forholdet. Ærligheten er sterk. Jeg opplever at du nok er den som gir mest, I alle fall periodevis og at du kan kjenne litt på savn der av og til. Men det er slik du er og du gjør ikke så altfor mye av det fordi du er så glad i han. Opplever at han virkelig vil men strever litt med å åpne helt opp. Har han noen traumer eller sår fra tidligere forhold eller fra sin barndom? Les deg opp på unngående tilknytningsstil. Han har noe av det i seg. Ikke 100%,men elementer av det. Det beste du kan gjøre er å ha en åpen dialog. Gi han rom når du ser han trenger det, ikke mase på han men være der for han og la han forstå at du ikke har tenkt å svikte han. Får opp en frykt for at du skal forlate han. Kommunikasjon betyr alt, bestem dere for å jobbe med dette og dere vil klare å knytte tettere bånd emosjonelt. Jeg har troen. Alt godt 🥰 Tusen hjertelig takk! Dette ga litt ro i sjelen❤️ Så herlig at du føler dette er ekte kjærlighet, det føler jeg også, selv om jeg innimellom er litt usikker på han. Det dreier seg om nettopp det du ser, jeg opplever som du ser, at jeg gir mer enn han. Mer komplimenter, mer kjærtegn, jeg er den som spør han om ting for å lære mer om han, den som er best på å følge opp generelt. Jeg har savnet litt av alt dette hos han, han gir litt altså, men det føles alltid på en armlengdes avstand, litt halvveis. Har prøvd å snakke med han om det flere ganger, og han lytter oppmerksomt, men ingen endring skjer. Så i perioder blir jeg litt lei meg og oppgitt, og mister litt troen. Men så kommer godfølelsen igjen alltid❤️ Jeg vet ikke om han har noen spesifikke traumer, mer at han alltid har vært litt lukket fordi han vil beskytte seg selv (det forteller han selv), men han vet hvor viktig det er å åpne opp, så han sier han prøver så godt han kan og vil øve på det. Vi begge ønsker virkelig at det skal være oss to. Jeg har lyst å drømme litt sammen om muligheten for å flytte sammen en gang, om noen år, men når jeg tar opp temaet, er han veldig forsiktig der også. Sånt gjør meg så usikker. Får du opp hva han tenker om dette? Og får du opp et bilde av oss to som samboer lengre inn i fremtiden? Det ligger evt langt frem. Tusen hjertelig takk igjen! Jeg blir så glad av å lese svarene du gir til de andre også, du er like unik nå som du var i den magiske tråden din noen år tilbake❤️ Anonymkode: 661bb...35a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppreist Skrevet 24. august 2024 Forfatter #38 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): K28 M30 Godt forhold, mye latter og gode følelser, men også en del forskjeller mellom oss som blir synlig ved større livsvalg. Finner vi en måte å leve sammen med forskjellene eller bør vi gå hver vår vei? Anonymkode: fa79e...d8b HER er den 10ende.....og så stopper jeg her enn så lenge Forskjellene mellom dere er overkommelige og slik jeg senser det blir de mer som "krydder" i forholdet enn de store dealbreakere. Dere vil klare å leve med disse forskjellene og til og med se nytten av å ikke være helt enige i alt. Fundamentet er der, latter, glede, omsorg, støtte, godhet, lekenhet og en sterk kjærlighet. Kjenner ikke på noe bekymring for dere, tvert i mot. Jeg håper du finner fred og at når de store tema kommer opp, så snakk med respekt og klokskap til hverandre, for det bor i dere begge. Alt godt ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #39 Del Skrevet 24. august 2024 Oppreist skrev (48 minutter siden): Litt lite info til å hekte meg på noe her men skal prøve... Det oppleves som om noe mellom dere er litt låst og at det ikke nødvendigvis handler om følelser mellom dere men om omstendigheter. Er som sagt litt usikker her men det kjennes som om en mur mellom dere rives ned, bygges opp, rives ned igjen osv, som om dere virkelig vil og anstrenger dere for å få dette til. Det gir håp kjenner jeg. Om dere kommer gjennom handler om vilje til å rydde opp, sette ord på tingene og legge ting bak og tilgi. Klarer dere det er dere langt på vei. Beklager et ikke så konkret svar men klarte ikke koble helt på. Alt godt ❤️ @OppreistDet stemmer nok ganske godt, men fordi jeg er en skeptiker og kanskje ikke helt tror på dette, så tenker jeg samtidig at det er generelt og kan stemme for mange. Likevel, når sant skal sies, så handler dette absolutt om omstendigheter og ikke om følelser, slik du sier. Vi er trygge på følelsene for hverandre, men omstendighetene rundt oss er ikke påvirkelige av oss, og dermed er det tungt og vanskelig å holde ut. «Den man elsker, tukter man», på en måte. Når livet er tøft lar man det gå utover den man er nærmest. omstendighetene vil jeg ikke gå nærmere inn på, men det er store og ubeskrivelige påkjenninger vi ikke rår over. På mange måter liv og død, omstendigheter som har vart i mange, mange år, og som kommer til å vare i årevis til. Det er totalen av flere faktorer, ikke bare én. Noen ganger virker det håpløst å ha et samliv oppi dette, mens vi andre ganger er ekstremt sammensveiset. jeg takker for oppmerksomheten din❤️ Anonymkode: 45d0b...fed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #40 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): @OppreistDet stemmer nok ganske godt, men fordi jeg er en skeptiker og kanskje ikke helt tror på dette, så tenker jeg samtidig at det er generelt og kan stemme for mange. Likevel, når sant skal sies, så handler dette absolutt om omstendigheter og ikke om følelser, slik du sier. Vi er trygge på følelsene for hverandre, men omstendighetene rundt oss er ikke påvirkelige av oss, og dermed er det tungt og vanskelig å holde ut. «Den man elsker, tukter man», på en måte. Når livet er tøft lar man det gå utover den man er nærmest. omstendighetene vil jeg ikke gå nærmere inn på, men det er store og ubeskrivelige påkjenninger vi ikke rår over. På mange måter liv og død, omstendigheter som har vart i mange, mange år, og som kommer til å vare i årevis til. Det er totalen av flere faktorer, ikke bare én. Noen ganger virker det håpløst å ha et samliv oppi dette, mens vi andre ganger er ekstremt sammensveiset. jeg takker for oppmerksomheten din❤️ Anonymkode: 45d0b...fed Leste litt fort… det er ingenting i vårt forhold som trengs å tilgis eller å legge bak oss. Tror jeg i alle fall… Anonymkode: 45d0b...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå