Gå til innhold

Stengt vann i 5 dager med nyfødt


Bollemy

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig hadde vi ordnet noe annet om det var praktisk mulig innenfor rimelighetens grenser økonomisk. Men det hadde vært null problem om man måtte. Vi har hytte uten innlagt vann og utslagsvask, det funka bra når barna var små. Man må bare ha en litt stor bøtte vannet kan helles i. Så tømmer man den litt senere. 

Babyen er null problem. Utfordringen er mor og eventuelle blødninger. Men de har vel ofte gitt seg etter 14 dager.

Kjempefint at det funket for dere! Det er ikke sikkert at det vil funke for TS som kan være uheldig å få komplikasjoner som gjør situasjonen uholdbar

Anonymkode: c6230...02c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har foreldre eller svigerforeldrene nærheten ville jeg spurt om å få bo der.

Anonymkode: 78c7e...282

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollemy skrev (2 minutter siden):

For en respons!

Tusen takk for alle svar, tips og triks! Mange gode synspunkt, rensligheten til ungen er 1 ting. Men innser nå at det er litt verre med meg selv, mtp hygiene etter fødsel og renselse.

 

Skal høre med boligkontoret på mandag om hva de tenker om situasjonen min og forklare den til de. Hører også med forsikringsselskapet mitt om deres tanker.

Termin er mandag og skal på trivselskontroll allerede på onsdag pga høyrisikosvangerskap!

Holder dere oppdatert, men uansett når ungen kommer så innser jeg at jeg kan ikke dele dusjbrakker med X antall naboer i 5 dager. 
Spesielt når vi må skrive oss opp på en dusjliste for å kunne dusje. Passer dårlig å blø gjennom eller få bæsj over hele seg og ikke kunne dusje fordi «er ikke vår tur på lista»

Ja nei fy faen det der skjønner du at ikke går ❤️

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjempefint at det funket for dere! Det er ikke sikkert at det vil funke for TS som kan være uheldig å få komplikasjoner som gjør situasjonen uholdbar

Anonymkode: c6230...02c

Det har fungert for samtlige ca. 100 milliarder mennesker som har levd før vi fikk innlagt vann, så at det skal være et så sinnsykt stort problem er bare tull. Det fødes daglig barn i eksempelvis Ukraina og Palestina. Når de klarer hverdagen, får man til 5 dager med litt primitive forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Det har fungert for samtlige ca. 100 milliarder mennesker som har levd før vi fikk innlagt vann, så at det skal være et så sinnsykt stort problem er bare tull. Det fødes daglig barn i eksempelvis Ukraina og Palestina. Når de klarer hverdagen, får man til 5 dager med litt primitive forhold.

Kødder du her eller? Du skjønner at det er risiko situasjoner som folk kjemper for at ikke skal skje, Ukraina og Palestina, og de babyene DØR mange av de over de dårlige forholdene. Men ts skal altså benytte seg av en dusjliste å sette seg opp på, uansett om hun blør eller griser seg til et sårbart underliv, bare fordi du mener at her skal en bare bite det i seg og stå til. Du må ha mye bitterhet i deg som vil se andre slite slik. 

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kødder du her eller? Du skjønner at det er risiko situasjoner som folk kjemper for at ikke skal skje, Ukraina og Palestina, og de babyene DØR mange av de over de dårlige forholdene. Men ts skal altså benytte seg av en dusjliste å sette seg opp på, uansett om hun blør eller griser seg til et sårbart underliv, bare fordi du mener at her skal en bare bite det i seg og stå til. Du må ha mye bitterhet i deg som vil se andre slite slik. 

Anonymkode: 25169...d52

Jeg sier bare at det ikke er verdens undergang å ikke ha vann i fem dager. Ingen er uenig i at det ikke er ideelt.

Men det er altså slik at det er 25% av verdens befolkning som ikke har rent drikkevann og kun 55% som har tilgang til vannklosett. Så man klarer seg stort sett bra. Og man vil klare fem dager uten dusj og toalett  i leiligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så liten baby trenger ikke bades/dusje, og til bleieskift og stell går våtservietter helt fint. (Prøv flere merker hvis ungen ser ut til å ikke tåle de dere tester. Ha også inytyol fra apoteket tilgjengelig for å smøre på evnt sår rumpe).

Hvis dere har mikro kan hvertfall smokker sterilisere der (ved å bruke rent vann dere henter inn / har på dunk). Evnt skaff flaskesterilisator, sånn som må fylles på med vann. Mat er litt styr uansett, mye take away kanskje? Er hvertfall billigere enn hotell, og ganske digg med nyfødt 😛

Er det plan for hvordan dere får vasket tøy? Det blir fort mye bæsj på babyklær (og dere) i starten, det er det som ville bekymret meg

Anonymkode: cc107...667

Våtservietter er å be om såre rumper. Du kan ha rent vann i en dunk på stellebordet og bruk tørrservietter. Selges på Rema, kiwi, alle matbutikker.

Anonymkode: 6444d...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Jeg sier bare at det ikke er verdens undergang å ikke ha vann i fem dager. Ingen er uenig i at det ikke er ideelt.

Men det er altså slik at det er 25% av verdens befolkning som ikke har rent drikkevann og kun 55% som har tilgang til vannklosett. Så man klarer seg stort sett bra. Og man vil klare fem dager uten dusj og toalett  i leiligheten.

Ja og de samles det inn penger til, for å bedre levevilkår og sørge for at flest mulig har rent vann og gode forhold rundt seg. Du virker enormt trangsynt med den sammenligningen, da løper du vel til jobb, for mange mennesker har ikke bil eller buss rundt seg? De klarer seg jo? Du spiser ikke middag hver dag, mange gjør ikke det og det går jo stort sett bra? Kanskje ikke annenhver dag heller, men pytt. 

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja og de samles det inn penger til, for å bedre levevilkår og sørge for at flest mulig har rent vann og gode forhold rundt seg. Du virker enormt trangsynt med den sammenligningen, da løper du vel til jobb, for mange mennesker har ikke bil eller buss rundt seg? De klarer seg jo? Du spiser ikke middag hver dag, mange gjør ikke det og det går jo stort sett bra? Kanskje ikke annenhver dag heller, men pytt. 

Anonymkode: 25169...d52

Jeg setter bare manglende vann i perspektiv. Det er snakk om noen ytterst få dager med vann rett utenfor huset. Helt overkommelig men ikke ideelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (8 minutter siden):

Jeg sier bare at det ikke er verdens undergang å ikke ha vann i fem dager. Ingen er uenig i at det ikke er ideelt.

Men det er altså slik at det er 25% av verdens befolkning som ikke har rent drikkevann og kun 55% som har tilgang til vannklosett. Så man klarer seg stort sett bra. Og man vil klare fem dager uten dusj og toalett  i leiligheten.

Etter fødsel fortjener man omgivelser som er på stell, det kan vi jo alle håpe at TS får ordnet seg

Anonymkode: c6230...02c

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter fødsel fortjener man omgivelser som er på stell, det kan vi jo alle håpe at TS får ordnet seg

Anonymkode: c6230...02c

Fet er en helt annen sak. Jeg skriver at det er uproblematisk å leve fem dager med et nyfødt barn men vann utenfor huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 minutter siden):

Jeg setter bare manglende vann i perspektiv. Det er snakk om noen ytterst få dager med vann rett utenfor huset. Helt overkommelig men ikke ideelt.

Ja skal ts spyle av underlivet sitt og babyen med en hageslange da eller? For ex antall naboer skal dele på en rekke dusjer og må skrive seg opp på en liste, så det er ikke bare vann rett utenfor huset. 

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja skal ts spyle av underlivet sitt og babyen med en hageslange da eller? For ex antall naboer skal dele på en rekke dusjer og må skrive seg opp på en liste, så det er ikke bare vann rett utenfor huset. 

Anonymkode: 25169...d52

Igjen? Ingen har sagt det er ideelle. Men det er praktisk gjennomførbart med god margin. 
Det pleier å være god kapasitet med dusjer og toalettet. Siden det er mange som ikke liker løsningen, vil alle dom kan bo et annet sted gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig stor forskjell på å bære en full bøtte med skittenvann ned flere trapper og ut i en dusjbrakke i full offentlighet, kontra å bare ta bøtta rett ut og helle den ut i en skrent. Hva skal forresten TS gjøre med babyen mens hun bærer vannbøtter ut og inn?

Airbnb eller familie er det beste. Hvis det ikke finnes noe i nærheten er det bedre at mannen mister den tida enn at TS må gjennom det der.

Anonymkode: e13eb...086

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Igjen? Ingen har sagt det er ideelle. Men det er praktisk gjennomførbart med god margin. 
Det pleier å være god kapasitet med dusjer og toalettet. Siden det er mange som ikke liker løsningen, vil alle dom kan bo et annet sted gjøre det.

Hehe ja la oss sende ta og hennes nyfødte inn i dette med trykk på ting som, det går sikkert bra, kvinner klarte seg jo for 100 år siden og i katastrofeområder i dag, og det går sikkert greit å stå i kø fordi alle naboer stikker av så det blir god tilgang til do og dusjen 😃

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett meg om airbnb, men selv det kan jo bli litt stress mtp at det er et sted man ikke kjenner. Uansett bedre enn alternativet her! 

Mannen din kan ikke snakke med sin leder om situasjonen og mulighet for dersomhvisatte at han kan få ta ut ekstra feriedag, avspasering ulønnet permisjon eller noe slikt? De fleste ledere er jo ikke rasshøl og dette er en spesiell situasjon. 

Anonymkode: 1d1d9...0b1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (7 minutter siden):

Fet er en helt annen sak. Jeg skriver at det er uproblematisk å leve fem dager med et nyfødt barn men vann utenfor huset.

Det var din opplevelse, og igjen, fint at det gikk så bra. Så kan andre ha en helt annen opplevelse som ikke er like uproblematisk

Anonymkode: c6230...02c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 minutter siden):

Igjen? Ingen har sagt det er ideelle. Men det er praktisk gjennomførbart med god margin. 
Det pleier å være god kapasitet med dusjer og toalettet. Siden det er mange som ikke liker løsningen, vil alle dom kan bo et annet sted gjøre det.

Hvor tenker du at ts skal gjøre av ungen mens hun dusjer eller er på do da? Legge den rett på gulvet eller i bilstol foran seg? Og hvis hun må sy og ikke bør løfte babyen opp og ned flere trapper, bare legge den i en skuff i 5 min? 

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor tenker du at ts skal gjøre av ungen mens hun dusjer eller er på do da? Legge den rett på gulvet eller i bilstol foran seg? Og hvis hun må sy og ikke bør løfte babyen opp og ned flere trapper, bare legge den i en skuff i 5 min? 

Anonymkode: 25169...d52

Hun kan gjøre som alle mødre. La barnet ligge i sengen eller vognen sin. Hun må ikke dusje når far ikke er der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Hun kan gjøre som alle mødre. La barnet ligge i sengen eller vognen sin. Hun må ikke dusje når far ikke er der.

Jo, haha. Men hun trenger ikke å gå på do heller da? Men hun får ikke vognen ned flere etasjer vet du. 

Anonymkode: 25169...d52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...