Gå til innhold

Stengt vann i 5 dager med nyfødt


Bollemy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, jeg synes fortsatt ikke at det er greit å be en barselkvinne med baby om å klare seg uten vann og måtte gå ut i bakhagen for å gå på toalettet, og skrive seg på liste for å dusje. Selv om både hun og babyen overlever, bokstavlig ment.

Egentlig så er jeg takknemlig for at du ikke var vår forsikringsagent da huset vårt ble erklært ubeboelig for et par år siden. Da bodde vi et par uker på hotell, selv om det også var litt stress.

Det er i det hele tatt utrolig mange scenarioer der man ganske bokstavlig kan overleve, men som likevel ikke er ok i alle faser av livet.

Anonymkode: 10878...a84

Hva jeg, utleieren til TS eller din forsikringsagent mener personlig har selvsagt ingen innvirkning på hva man har krav på, så det var en merkelig kommentar å komme med.

Du sier at huset deres ble erklært ubeboelig, og da skal man selvsagt få hjelp, men jeg regner med at det ikke var ubeboelig ene og alene fordi vannet var på utsiden av huset og ikke inne i springen i fem dager.

Og for å poengtere nok en gang: Ingen BER ts om å bo et sted uten vann i springen. Realiteten er at vann og avløp må stenges pga vedlikehold, og det vil bli satt opp dusjbrakker og toaletter på utsiden. Ingen krever at TS eller naboene blir boende mens vedlikeholdet pågår, men de kan heller ikke kreve å få kompensert opphold et annet sted.
 

Leiligheten til TS er nemlig ikke ubeboelig.

Anonymkode: 49ca1...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man skal dusje hver sag med rent rennende vann etter fødsel. Hvertfall til stingene er grodd dvs 10-20 dager. 

Det opplyser de om på sykehuset.  

Anonymkode: b75d6...3de

Har aldri hørt at man må dusje hver dag etter fødsel, men at man skal holde seg ren. Jeg ble tipset om at det kunne være bedre å dusje underlivet enn å tørke meg hvis stingene var vonde, men ikke at jeg måtte dusje underlivet hver eneste dag. Ble også fortalt at jeg ikke skulle bade eller bruke tampong, men det er jo noe annet.

Uansett, ts har mulighet til å dusje hver dag, det blir satt opp dusjer.

 

Anonymkode: 49ca1...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 21.24):

Det var no og noen eksempler du listet opp, bet du hvordan en lever med stomi og hvordan det er å ha sykdommer i magetarm? 
Hvilke kostnader tror det blir dersom alle skal inn på hotell? Hvem tror du til sjuende og sist må betale kostnadene via forhøyet husleie? 
Lov er dette, men det er aldri gunstig. Mange borettslag har byttet rør og folk har måttet klare seg med tilsvarende løsninger som ts. 
Til dagsdato har jeg ikke sett noen mediaoppslag der folk har dødd eller fått store helseplager. 

 

Folk overlevde den gangen det var kaggedass i bakgården, og bare kaldt vann på kjøkkenet. Bad eksisterte ikke i alle hjem og gjør det fortsatt ikke. 

Anonymkode: 36f97...640

Det var slett ikke alle som overlevde nei. Det var langt flere av både mor og / eller barn som døde under fødsel, eller i barseltid.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...