AnonymBruker Skrevet 25. august #161 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (Akkurat nå): Men da mangler man omtrent alt annet det er bra å ha. Hva er det egentlig som er viktigere å ha enn vann og kloakk med en liten baby? Vi har både vært gjennom flytting og vært på flere hytteturer og jeg kan ikke tenke meg noe vi har trengt mer. Er det mye melkelekkasje om natta går det an å ta en en madressbeskytter, enten man bor på Airbnb eller hos svigers. Anonymkode: e13eb...086 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #162 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (7 minutter siden): Jeg tror de fleste hadde angrer veldig på å ta inn på et trangt hotellrom. Ja, mye bedre å være uten vann når man blør, lekker melk fra brystene og står til albuene i babybæsj. Du er som sagt mann. Du har ikke peiling. DAMER her i tråden hadde foretrukket hotell. Lytt til dem. Anonymkode: f979c...474 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #163 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (7 minutter siden): Men da mangler man omtrent alt annet det er bra å ha. Som hva? Anonymkode: f979c...474 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #164 Del Skrevet 25. august Elle Melle skrev (17 timer siden): Dere kan ikke bo hjemme, helt uavhengig av om pappaen kan være med eller ikke. Barseltid uten vann og avløp går ikke. Jeg ville brukt kreftene på å finne et alternativ, og helst det stedet du slapper best av. Familie eller hotell. Jo, det går helt fint…. De er jo ikke uten vann, kun uten vann i springen…. Det er jo bare til å kjøpe noen dunker med vann og tenke litt praktisk. Vi har campingvogn med spikertelt, uten innlagt vann. Venninnen min sin store familie har hytte uten vann eller strøm. Null problem…. Her har vi vært i alle aldre! Og det er kun for noen dager. Folk må slutte å krisemaksimere sånn med en gang ting ikke er som en er vant med… Ha en vannkoker og kok opp vann til å vaske baby med eller til MME hvis en ikke ammer. Ha en vanndunk i kjøleskapet til drikkevann. Ha en liten balje til brukt vann som tas med når en går ut, hvis brukt vann ikke kan tømmes i toalett eller ut terrassedør/vindu. Ellers har man vann i dunk til matlaging etc. Dette blir hva man gjør det til! Anonymkode: 3a8ac...e2f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #165 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, mye bedre å være uten vann når man blør, lekker melk fra brystene og står til albuene i babybæsj. Du er som sagt mann. Du har ikke peiling. DAMER her i tråden hadde foretrukket hotell. Lytt til dem. Anonymkode: f979c...474 Jeg er kvinne. Man er ikke uten vann, bare fordi det ikke kommer ut av vasken eller dusjen Krisemaksimering! Anonymkode: 3a8ac...e2f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #166 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke tre uker gamle. Slett ikke førstefødte, tre uker gamle. Anonymkode: c630c...578 Det er flere tråder om å la tre uker gamle babyer sove ute, og de aller fleste skriver der at de har gjort det og at det ikke var noe problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 25. august #167 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (19 minutter siden): Det dreier seg ikke om å føde i åkeren. Det dreier seg om å ha det slikt det var vanlig i Norge på våre besteforeldre / oldeforeldres tid. Ingen påstår det er en ønskelig situasjon, men å si det er umulig er bare tull. Jeg tipper for øvrig savnet av alt annet man har hjemme vil være et større problem enn ikke å ha innlagt vann. Nei, det er det heller ikke. Før fikk kvinner ofte mye hjelp av andre kvinner, besteforeldre, naboer osv. Nå sitter man helt alene med alt ansvaret. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #168 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som hva? Anonymkode: f979c...474 Som alt du har i huset ditt. Og ikke minst vante omgivelser. Veldig mange sover dårlig på hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 25. august #169 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (1 minutt siden): Det er flere tråder om å la tre uker gamle babyer sove ute, og de aller fleste skriver der at de har gjort det og at det ikke var noe problem. Nei, det er ikke greit å la dem ligge ute, spesielt i slikt vær som der er nå. I tillegg er det normalt snakk om ute hos SEG SELV, ikke i en tilfeldig brakke mens man dusjer! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #170 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, det går helt fint…. De er jo ikke uten vann, kun uten vann i springen…. Det er jo bare til å kjøpe noen dunker med vann og tenke litt praktisk. Vi har campingvogn med spikertelt, uten innlagt vann. Venninnen min sin store familie har hytte uten vann eller strøm. Null problem…. Her har vi vært i alle aldre! Og det er kun for noen dager. Folk må slutte å krisemaksimere sånn med en gang ting ikke er som en er vant med… Ha en vannkoker og kok opp vann til å vaske baby med eller til MME hvis en ikke ammer. Ha en vanndunk i kjøleskapet til drikkevann. Ha en liten balje til brukt vann som tas med når en går ut, hvis brukt vann ikke kan tømmes i toalett eller ut terrassedør/vindu. Ellers har man vann i dunk til matlaging etc. Dette blir hva man gjør det til! Anonymkode: 3a8ac...e2f Selvfølgelig kan det ikke helles i toalettet, poenget er at avløpet er stengt. Å helle det ut fra verandaen tror jeg ikke blir populært blant naboene. Anonymkode: e13eb...086 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #171 Del Skrevet 25. august Hvis jeg var deg, ville jeg reist til familien med den nyfødte babyen uavhengig av om mannen kunne være med eller ei. Det er vel snakk om 5 dager og ikke en hel uke også. Kanskje mannen kan kjøre og besøke dere hos familien etter jobb eller ta seg en fridag slik at det ikke blir hele 5 dager og? Anonymkode: 41ab0...d63 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #172 Del Skrevet 25. august (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva er det egentlig som er viktigere å ha enn vann og kloakk med en liten baby? Vi har både vært gjennom flytting og vært på flere hytteturer og jeg kan ikke tenke meg noe vi har trengt mer. Er det mye melkelekkasje om natta går det an å ta en en madressbeskytter, enten man bor på Airbnb eller hos svigers. Anonymkode: e13eb...086 For mange vil vante omgivelser være viktig. Mange sover dårlig i en fremmed seng. Og det er ikke snakk om å ikke ha vann og kloakk. Det er snakk om at en må gå noen få meter ekstra. Det er selvsagt ikke ideellt, men fullt mulig om man ikke bestemmer seg for at det er umulig. Endret 25. august av Brunello 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #173 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (3 minutter siden): Som alt du har i huset ditt. Og ikke minst vante omgivelser. Veldig mange sover dårlig på hotell. Trekkspill? Hullmaskin? Øredobber? Noe konkret? Det er ikke mye man har i huset som en nyfødt baby har noe videre bruk for. Den trenger morsmelk eller mme (hygienisk tilberedt), rene bleier og et sted å sove. Alt det kan man få til på et hotellrom. Mange har med babyer på hotell når de drar på ferie. Det går helt fint. Anonymkode: e13eb...086 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #174 Del Skrevet 25. august katties skrev (9 minutter siden): Nei, det er det heller ikke. Før fikk kvinner ofte mye hjelp av andre kvinner, besteforeldre, naboer osv. Nå sitter man helt alene med alt ansvaret. Det jeg er enig med dere om at er skikkelig kjipt, er om mor har problemer med underlivet og eksempelvis blødninger. Men da hjelper det ikke med hjelp fra andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #175 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig kan det ikke helles i toalettet, poenget er at avløpet er stengt. Å helle det ut fra verandaen tror jeg ikke blir populært blant naboene. Anonymkode: e13eb...086 Det er toalett utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #176 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trekkspill? Hullmaskin? Øredobber? Noe konkret? Det er ikke mye man har i huset som en nyfødt baby har noe videre bruk for. Den trenger morsmelk eller mme (hygienisk tilberedt), rene bleier og et sted å sove. Alt det kan man få til på et hotellrom. Mange har med babyer på hotell når de drar på ferie. Det går helt fint. Anonymkode: e13eb...086 Barnets behov er irrelevant her. Det klarer seg helt fint uten innlagt vann og toalett. Det er foreldrenes behov som er rekevant. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #177 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (1 minutt siden): Det er toalett utenfor. Da må man bære det ned trappa og ut og potensielt stå i kø. Enten mens hun også bærer babyen, eller hun må løpe ned mens babyen sover og håpe at den ikke våkner i mellomtiden, eller vente til at mannen kommer hjem fra jobb så han kan gjøre det. I mellomtiden må hun ha en bøtte eller to med blanding av vann og babybæsj stående. Jeg kan ikke skjønne at det der kan være bedre enn et hotellrom. Heller ikke at dette kan være bedre enn å være borte fra mannen og bo hos familie i fem dager. I tillegg er det jo fullt mulig å få til en ordning så han også kan bli med disse fem dagene. Anonymkode: e13eb...086 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #178 Del Skrevet 25. august Brunello skrev (5 minutter siden): Barnets behov er irrelevant her. Det klarer seg helt fint uten innlagt vann og toalett. Det er foreldrenes behov som er rekevant. Hygienisk mme er babyens behov, hvis den ikke kan få morsmelk. Det er en grunn til at mme bør unngås i områder der man ikke har mulighet til å vaske og sterilisere flasker ordentlig. Anonymkode: e13eb...086 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. august #179 Del Skrevet 25. august katties skrev (19 minutter siden): Nei, det er ikke greit å la dem ligge ute, spesielt i slikt vær som der er nå. I tillegg er det normalt snakk om ute hos SEG SELV, ikke i en tilfeldig brakke mens man dusjer! Den brakken er antakelig stor nok til å ta med vogna inn i. Og den er antakelig plassert i nærheten av der vognen ville vært plassert når ts setter vognen utenfor i normale tilfeller også. Her jeg bor er det strålende vær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhjørningfis Skrevet 25. august #180 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ville leid meg inn en plass eller bodd hos foreldre. Er du alene får du vel rundt 100k i lanken ved fødsel Anonymkode: 640ff...576 Hun er jo ikke alene, er jo en pappa inni bildet også. Å de 100k skal gå til utstyr til babyen, inntekt i permisjonstiden osv, og der for de som er arbeidsledige og ikke har krav på permisjonspenger 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå