Gå til innhold

Stengt vann i 5 dager med nyfødt

Bollemy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ville leid meg inn en plass eller bodd hos foreldre. Er du alene får du vel rundt 100k i lanken ved fødsel 

Anonymkode: 640ff...576

Sikkert skrevet av en bitter mann. Ikke bry deg ts

Anonymkode: 11ca9...461

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Brunello said:

Det med våtservietter hjemme er jeg enig i. De brukes når man er ute på tur. Mengde fleste bruker det.

Jeg må gjenta meg selv. Jeg er helt enig i at det ikke er en ideell situasjon, og jeg ville selv ha prøvd å finne en annen løsning. 

Men det er ikke umulig. Jeg tror mange ville ha angret om de svei av 15000,- på et trangt hotellrom. Fordelen med innlagt vann og toalett ville druknet i ulempen av å ikke ha alt annet man har i eget hjem. Den eneste gode alternative løsningen er å flytte inn i et annet hjem der en har alt man trenger til babyen. 

Jeg vet ikke om det er formuleringene dine som med vilje er dårlige, eller om du ikke forstår  "ikke ideelt" og "uproblematisk" som det hevder at det er, ikke er synonymer. Du gjentar at det er uproblematisk samtidig som vi peker på en haug av problemer som følger med å ikke ha dusj og do i boligen. 

Altså, jeg hadde opplevd det som problematisk UTEN barn. Å gå fysisk ut av boligen på natta for å tisse er problematisk for meg, og hele grunnen til at jeg unngår campinghytter uten do. Grøss. 

Hotell er et elendig alternativ med nyfødt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbnb sier jeg bare. Evt campinghytte med eget bad om dere har de i nærheten. Jeg hadde ALDRI gått med på å bo hjemme med nyfødt i 5 dager uten vann 

Anonymkode: 7065f...412

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er formuleringene dine som med vilje er dårlige, eller om du ikke forstår  "ikke ideelt" og "uproblematisk" som det hevder at det er, ikke er synonymer. Du gjentar at det er uproblematisk samtidig som vi peker på en haug av problemer som følger med å ikke ha dusj og do i boligen. 

Altså, jeg hadde opplevd det som problematisk UTEN barn. Å gå fysisk ut av boligen på natta for å tisse er problematisk for meg, og hele grunnen til at jeg unngår campinghytter uten do. Grøss. 

Hotell er et elendig alternativ med nyfødt. 

Du peker på problemer som ikke er uoverkommelige. De er greit løsbare i fem dager om man ikke har noe alternativ.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må snakke med sin arbeidsgiver og ordne fri i perioden uten vann slik at dere begge kan oppholde dere et annet sted. 

Anonymkode: 909e5...bcb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei Airbnb med tilgang til vaskemaskin, verre er det faktisk ikke. Ja det koster litt penger, men det er ikke en umulig situasjon. Om dere ikke finner noe med vaskemaskin i nærheten, allier dere med venner som kan låne dere vaskemaskin. Jeg har ikke plass til å ha besøk boende, men venner som trenger å låne vaskemaskinene når deres ikke er tilgjengelig er selvfølgelig velkommen til det. Syns dette er å lage en stor sak av noe som lett lar seg løse.

Anonymkode: dfb9f...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakker virkelig om I-landsproblem og skape seg store problemer ut av svært lite istedenfor å se løsninger.

Ja, det gjør ting litt mer tungvint, men det er trossalt kun snakk om 5 dager. 🙄

Skal ikke så mange årene tilbake før det var helt vanlig med utedo i bakgården, og utifra krisemaksimeringa i denne tråden så burde nok ingen av våre beste/oldeforeldre overlevd og vokst opp pga dette.

Anonymkode: 7cf94...9c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (16 timer siden):

Det går selvsagt helt fint. Det er bare mye mer upraktisk. Husk at barn er født lenge før det ble innlagt vann og avløp.

Du som mann har da ikke peiling på verken amming eller renselse. Bare fordi noen fødte i åkeren tidligere, betyr det ikke at det går "helt fint" å føde i åkeren i 2024 

Anonymkode: f979c...474

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (11 timer siden):

Jeg skriver at det er mulig å leve fem dager uten vann i umiddelbar nærhet. Og de fleste her inne vet at norske barn sover ute i vognen sin fra de er svært små. I tillegg er det mange barn som sover andre stede enn i mors umiddelbare nærhet når hun er på do, dusjer eller gjør andre ting. 
Alle synes ts situasjon er problematisk, men det er altså ikke verdens undergang.

Du er mann. Slutt å si at det går fint for en barselKVINNE å gjøre ditt eller datt. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (11 timer siden):

Det kan godt være, men de fleste bruker de. Men det er heller ikke verre enn at man tar en vanlig klut og fukter i vann mannen har hentet.

Nei, mange bruker dem ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du som mann har da ikke peiling på verken amming eller renselse. Bare fordi noen fødte i åkeren tidligere, betyr det ikke at det går "helt fint" å føde i åkeren i 2024 

Det dreier seg ikke om å føde i åkeren. Det dreier seg om å ha det slikt det var vanlig i Norge på våre besteforeldre / oldeforeldres tid. Ingen påstår det er en ønskelig situasjon, men å si det er umulig er bare tull. Jeg tipper for øvrig savnet av alt annet man har hjemme vil være et større problem enn ikke å ha innlagt vann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er mann. Slutt å si at det går fint for en barselKVINNE å gjøre ditt eller datt. 

Hvorfor kan ikke jeg påpeke realitetene? Når jeg skriver at det går fint eller at noe er uproblematisk er det et motsvar til dere som sier det ikke går. For at det ikke går er beviselig feil. Folk har klart seg fint uten innlagt vann i generasjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Du peker på problemer som ikke er uoverkommelige. De er greit løsbare i fem dager om man ikke har noe alternativ.

Og disse problemene kan lettest løses ved at mor og barn tar inn på hotell i 5 dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke jeg påpeke realitetene? Når jeg skriver at det går fint eller at noe er uproblematisk er det et motsvar til dere som sier det ikke går. For at det ikke går er beviselig feil. Folk har klart seg fint uten innlagt vann i generasjoner. 

Realitetene er at man i 2024 kan ta inn på hotell eller camping MED vann og innedo.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, mange bruker dem ikke.

Det er irrelevant at en del ikke bruker våtservietter. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og disse problemene kan lettest løses ved at mor og barn tar inn på hotell i 5 dager.

Jeg tror de fleste hadde angrer veldig på å ta inn på et trangt hotellrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Realitetene er at man i 2024 kan ta inn på hotell eller camping MED vann og innedo.

Men da mangler man omtrent alt annet det er bra å ha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi snakker virkelig om I-landsproblem og skape seg store problemer ut av svært lite istedenfor å se løsninger.

Ja, det gjør ting litt mer tungvint, men det er trossalt kun snakk om 5 dager. 🙄

Skal ikke så mange årene tilbake før det var helt vanlig med utedo i bakgården, og utifra krisemaksimeringa i denne tråden så burde nok ingen av våre beste/oldeforeldre overlevd og vokst opp pga dette.

Anonymkode: 7cf94...9c3

Den gangen var det faktisk vanlig med nattpotter. De aller, aller fleste hadde dessuten utslagsvask. Det gjør en stor forskjell i denne sammenhengen.

Jeg tror det går fint uten vaskemaskin. Selv bodde vi tre-fire uker uten vaskemaskin med baby (ikke helt nyfødt, men fortsatt mye gulp). Det gikk greit, men jeg håndvasket mye. Til større ting kunne vi låne hos noen venner, men det sier seg selv at dette ikke er noe man vil be om så veldig ofte.

Anonymkode: e13eb...086

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men far må ikke begynne sine to uker med en gang baby er født? Han kan starte de 2 ukene alt fra 2 uker før termin til  2 uker etter at mor har kommet hjem. Så dere har mulighet til å tilpasse, og reise bort de 5 dagene..

IMG_4503.jpeg

Anonymkode: ba7bd...bdc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (12 timer siden):

Så og si alle babyer er alene i Norge. Vi har tradisjon for at de sover ubevoktet i vognen sin utendørs. 

Ikke tre uker gamle. Slett ikke førstefødte, tre uker gamle. 

Anonymkode: c630c...578

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...